Gå til innhold

Slik blir jordens undergang

Anbefalte innlegg

Når ikke havet stopper den så går den rett i jordskorpa og danner sjokkbølger innvendig i jorda i tilegg til at man ender opp med meteorrester i atmosfæren som blokker for sola ei stund.

Hadde derimot havet stoppa den ville ikke disse sekundære tingene skjedd, kun et stort plask med påfølgende tsunami.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, ikke verre; ekte "Deep Impact"-stil altså. :D

Byebye Japan (om det ville nådd så langt, antar effekten avtar etter rimelig tid, eller må det fysisk stoppes av noe, fjell, whatever?).

Det avtar en del så klart, men vestlandet hadde nok ikke klaget over nedbøren når man diskuterte hvor vått det var der.

De forsker en del på hvor godt bølgene går i midt-Norge nå, i forbindelse med Åkernesremna (ca 35 millioner kubikkmeter stein, men i helt andre dimensjoner). Selv om farten på stein som ramler ut i sjøen er i en helt annen skala enn en asteroide, blir det enorme ødeleggelser.

Lenke til kommentar
Om vi dør idag eller om 100 år, hvem bryr seg?

Når vi er død er vi bare organisk materiale og intet mer, så ikke noe å bekymre seg for :)

Hvis du er så likegyldig til livet, hvorfor gidder du da og leve det?

Tipper at dette bare var et trolleinlegg for og få oppmerksomhet (noe du forrøverig fikk av meg :whistle: men håper ikke det blir så mange fler)

Lenke til kommentar

Når vi er død er vi bare organisk materiale og intet mer, så ikke noe å bekymre seg for :)

Man kan nyte livet uten å frykte døden.

Jeg er ikke redd for å dø, vi kommer alle til å dø, slik er livet. Når vi dør så er det slutten på alt, derfor er det bare å leve så godt du kan mens du har sjangsen.

Lenke til kommentar

Hmh, koselig.

Anyway, hørte noe om at hvert eneste år, altså hver eneste runde vi sonderer rundt sola, så krysser omtrent 3600 meteorer/asteroider jordas bane, det er jo en litt creepy tanke.

Uansett, uten at jeg kan bekrefte det noe videre så ville jeg tro at vi er på ganske god overtid m.h.t. polene som skifter magnetfelt i tillegg.

Noe som menneskene aldri har opplevd, så vi vet ikke hva som skjer.

Nok en gang, jeg har ingen kilder så motbevis/bekreft dette gjerne.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke redd for å dø, vi kommer alle til å dø, slik er livet. Når vi dør så er det slutten på alt, derfor er det bare å leve så godt du kan mens du har sjangsen.

For hvis ikke, så kommer du til å angre når du er død?

Hvorfor orke å leve hvis man er fast bestemt for at når man er død, så er man borte for alltid? :p

Jeg er ikke religiøs på noen måte, og jeg har samme syn på døden som deg, jeg bare tenker ikke så mye på det. Jeg er ikke redd for å dø, unntatt det å dø av alderdom, rart nok.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Hvorfor orke å leve hvis man er fast bestemt for at når man er død, så er man borte for alltid? :p

Fordi livet her og nå er verdifullt i seg selv, ikke bare for meg, men (forutsatt at jeg ikke er en stor egoist) også for de jeg deler livet med, mine nærmeste, mine venner og så videre. Men jeg lever delvis også for mitt evige liv, nemlig mitt ettermæle. For som det står i Håvamål (vers 76):

Døyr fe;

døyr frendar;

døyr sjølv det same.

Men ordet om deg

aldri døyr

vinn du eit gjetord gjævt.

Det sies at kjemikere ikke dør, de bare slutter å reagere. Jeg er overbevist om at det virkelig er sånn, vi dør som om det blir slått av en bryter. Når hjernen dør dør eieren også. Det finnes ingen udødelig "sjel" inne i oss, personligheten vår er kun et resultat av de prosessene som foregår i hjernen.

Hvordan jeg orker å leve? Fordi livet selv er verdt å leve. Fordi de rundt meg som jeg er glad i gir livet mening.

Lenke til kommentar

Man kan nyte livet uten å frykte døden.

Her var det jo ikke frykt for døden det var snakk om da, men likegyldighet til livet.

Jeg er ihvertfall ikke likegyldig til livet (akkurat som nesten alle andre mennesker). Jeg vil helst leve lengst mulig og oppleve mest mulig bra og spennende iløpet av livet og er ikke likegyldig til om jeg dør i morgen eller om 60 år.

Hvis du er helt likegyldig til livet så er det vel heller ikke noen vits i å leve det?

Nå kan jeg jo også si at jeg har en hviss dødsfrykt (på lik linje igjenn med de aller fleste andre mennesker) selv om dette ikke var temaet og er heller ikke noe jeg går og tenker på eller er opptatt av til vanelig.

Hvis du er så likegyldig til om du dør i dag eller om 100 år så er det vel heller ingen effekt i å true deg med en pistol? du har jo alikevel ikke noen frykt for å dø og er helt likegyldig til om du lever videre i morra?

On topic:

Sannsyneligheten for at en astroide skal treffe jorden iløpet av vår livstid er så enormt liten at det ikke er noe og bekymre seg for. Da er det mye flere ting man burde bekymre seg for før det.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

From those observations, astronomers calculated a 1-in-200 chance that the asteroid would hit the Earth. If this was true, then this asteroid had become the most dangerous asteroid ever found. After taking more observations , the chances climbed even higher and by the end of December 2004, the chances of the Earth being struck by this asteroid climbed as high as 1-in-37.

Vil nå si at oddsen er ganske stor for å bli truffet visst forskerne har rett da. Tror oddsen er større for at forskerne tar feil.

Jeg klarer ikke å skjønne at de har klart å sett asteroiden en gang.

320m Blir ganske smått når det er så langt unna.

Edit: så nå at oddsen er 1-til-48,000.

Endret av Ground Z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...