_mgr_ Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Har installert slackware 8.1 og lurte på hva som tilsvarer init.d siden denne ikke eksisterer i slack 8.1 (jeg har den hvertfall ikke) Ellers må jeg bare si at jeg er positivt overrasket over systemet. Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Prøv og ta en titt i /etc/rc.d/ her finner du alle scripta som starter systemet ditt. rc.local er en fin fil hvor du kan legge til egne ting. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Takker for svar. får prøve når jeg kommer hjem fra skolen (som er Linux-vennlige 8) ) Fant ut at jeg måtte legge inn noen ting i init.d i forbindelse med et cluster-prosjekt, men fant ut at init.d ikke eksisterte. Kommer tilbake med mere info når cluster-prosjektet er klart. Lenke til kommentar
DionysosDale Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Slackware bruker BSD-style for initialisering av filene i oppstarten, mens dei fleste andre distroene bruker System V style (bl. anna RedHat). For en grei innføring i hvordan Slackware's BSD style fungerer, ta en titt her: http://www.slackware.com/book/index.php?so...ource=c623.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå