Gå til innhold

får ikke resette bios A7N8X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta ut strømtilførsel til PSU og biosbatteri til HK.

Har selv erfart at det fra tid til annen ved for rask resetting er det nødvendig med å la jumperen være i resettmodus noe lengre f.eks. 5 minutter omtrent. Aner ikke hvorfor - prøver man å starte uten en vellykket resetting vil i hvertfall ikke min PC starte. Prøver du å klokke for mye i slengen - slå den av og skru på igjen så vil den automatisk starte opp i "safemode".. Clearing av CMOS er ikke noe du trenger å gjøre hver gang.

Lenke til kommentar
Jeg har hotswappa skjermkort med hell noen ganger... :D

Duh, hva i all verden skjer i en kars hjerne når man finner på å gjøre noe sånt? :o

BAH! Har gjort verre ting enn det, og det har gått bra. Så lenge ingenting kortslutter, gjør det ikke noe. MEN: ikke til å anbefale!

Lenke til kommentar

skru av pc ,ta ut kontant -ut med batteri -bytt jumper fra [1-2] til [2-3]

sett tilbake til [1-2] etter et halvt minutt -sette inn batteri -smelle inn kontakten skru på pc mens man holder insert og delete inne?

Lenke til kommentar
Jeg har hotswappa skjermkort med hell noen ganger... :D

Duh, hva i all verden skjer i en kars hjerne når man finner på å gjøre noe sånt? :o

Du aner ikke hvor mye rart man kan gjøre, og hvor mye juling man kan gi datautstyr før det går galt.. :wink:

Lenke til kommentar

jeg er njub og jeg spurte først hvordan man skulle clocke opp men fikk "det fins ingen fasit på det ,prøv deg frem" jeg gjordet det eneste jeg stilte var fsb til 140 fra 133 men det er kansje noe annet man må gjøre og? har ikke låst noen som helst agp eller pci port ? jeg veit ikke biosen er sikkert resetta for lenge siden,må vere et annet probb

Lenke til kommentar

njub: Dra ut kontakten, flytt jumper'n ved siden av BIOS batteriet til pin 2 og 3, sett inn kontakten igjen, start opp maskinen, la den stå litt før du så reverserer prossesen. dvs. slå av pc'n igjen, ta ut kontakten, flytt jumper'n tilbake til pin 1 og 2, sett tilbake kontakta og start opp..

Hvis du gjør dette skal alt funke. Har gjort det maaange ganger :p

Og sku det ikke funke så er'e no galt et eller annet sted.. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...