njub Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 får det ikke til,noen tips? gjort som i manualen men det funker ikke Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 ved batteriet er det en jumper(den kan også sitte ved bios chip'en). den skal vere over 2 av 3 pinner, sett den over på den andre siden å tilbake igjen... Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Ta ut strømtilførsel til PSU og biosbatteri til HK. Har selv erfart at det fra tid til annen ved for rask resetting er det nødvendig med å la jumperen være i resettmodus noe lengre f.eks. 5 minutter omtrent. Aner ikke hvorfor - prøver man å starte uten en vellykket resetting vil i hvertfall ikke min PC starte. Prøver du å klokke for mye i slengen - slå den av og skru på igjen så vil den automatisk starte opp i "safemode".. Clearing av CMOS er ikke noe du trenger å gjøre hver gang. Lenke til kommentar
njub Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 tok ut batteriet størmforsyningen,lot jumperen stå på 2-3 i 4 timer så tilbake men heller ingen virkning Lenke til kommentar
EC Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Okay - forsøk UTEN å ta ut strømledningen. Har hjulpet meg noen ganger. Ikke helt trygt - men hey! Jeg har hotswappa skjermkort med hell noen ganger... Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 prøv å trykk reset 3-4 ganger etterhverandre og hold inne insert. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Sitat Jeg har hotswappa skjermkort med hell noen ganger... Duh, hva i all verden skjer i en kars hjerne når man finner på å gjøre noe sånt? :o Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 hotswapping av skjermkort Det var jo lurt, kanskje jeg kan hotswappe cpu Det gir jo plug and play en ny formening Lenke til kommentar
cow Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 bare hold insert inne når du starter opp, er ikke noen vits i å ta ut batteri å greier Lenke til kommentar
EC Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Sitat Sitat Jeg har hotswappa skjermkort med hell noen ganger... Duh, hva i all verden skjer i en kars hjerne når man finner på å gjøre noe sånt? :o BAH! Har gjort verre ting enn det, og det har gått bra. Så lenge ingenting kortslutter, gjør det ikke noe. MEN: ikke til å anbefale! Lenke til kommentar
njub Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 sitti siden jeg våkna idag og til nå 22:25 ingenting av det jeg har prøvd funker Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 også holde "delete" knappen inne når du SKRUR på PCen.... Ellers fungerer ikke clearing av CMOS Lenke til kommentar
njub Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 skru av pc ,ta ut kontant -ut med batteri -bytt jumper fra [1-2] til [2-3] sett tilbake til [1-2] etter et halvt minutt -sette inn batteri -smelle inn kontakten skru på pc mens man holder insert og delete inne? Lenke til kommentar
formann Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Sitat Sitat Jeg har hotswappa skjermkort med hell noen ganger... Duh, hva i all verden skjer i en kars hjerne når man finner på å gjøre noe sånt? :o Du aner ikke hvor mye rart man kan gjøre, og hvor mye juling man kan gi datautstyr før det går galt.. :wink: Lenke til kommentar
njub Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 hva annet kan vere galt? får ikke signal i heletatt til skjermen,skjermkortet har jeg byttet men intet lykkelig resultat kommer ikke noe pip på starten Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Delete knappen - jeg har aldri brukt INSERT. Ref. manualen s. 21. Skulle dette ikke fungere - vil jeg anbefale å la maskinen stå uten strøm i 24 timer. Da vil biosen automatisk resette seg - og PCen din bør fungere igjen. Lenke til kommentar
njub Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 jeg er njub og jeg spurte først hvordan man skulle clocke opp men fikk "det fins ingen fasit på det ,prøv deg frem" jeg gjordet det eneste jeg stilte var fsb til 140 fra 133 men det er kansje noe annet man må gjøre og? har ikke låst noen som helst agp eller pci port ? jeg veit ikke biosen er sikkert resetta for lenge siden,må vere et annet probb Lenke til kommentar
Thorin Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Sitat Jeg har hotswappa skjermkort med hell noen ganger... snakk om og voldta da. Lenke til kommentar
AL3X Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 njub: Dra ut kontakten, flytt jumper'n ved siden av BIOS batteriet til pin 2 og 3, sett inn kontakten igjen, start opp maskinen, la den stå litt før du så reverserer prossesen. dvs. slå av pc'n igjen, ta ut kontakten, flytt jumper'n tilbake til pin 1 og 2, sett tilbake kontakta og start opp.. Hvis du gjør dette skal alt funke. Har gjort det maaange ganger Og sku det ikke funke så er'e no galt et eller annet sted.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå