Gå til innhold

BK: Kina inspirerte bilder

Ardisrawr

Anbefalte innlegg

Kamera: Nikon D80

Redigering: endring av farger i photoshop.

Den lille kinadukken er ett loppemarkedfunn, og jeg har hatt den så lenge jeg kan huske. Jeg er derfor veldig glad i den, og den minner meg alltid på at vi skulle adoptere en liten jente fra kina.

For fler bilder se: Ardisrawr.deviantart.com

For flere bilder med dokken se: http://fc18.deviantart.com/fs26/i/2008/203...y_Ardisrawr.png

post-172030-1222064192_thumb.jpg

post-172030-1222064197_thumb.jpg

post-172030-1222112858_thumb.jpg

Endret av Ardisrawr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ingen tanker i retning Kina når jeg ser bildene dine. Jeg regner med at dukken er kledd i kinesiske klær, men de står i kontrast til de runde øynene. Riktignok er plastisk kirurgi for å få rundere øyne populært i Asia, men selv den dyktigste kirurg kan ikke utføre mirakler.

Jeg tenker mer på Øst-Tyskland når jeg ser de første to bildene. Det har sin enkle forklaring i kameraet. De to bildene er forøvrig de mest vellykkede av dem. De får meg i alle fall til å tenke litt.

Selvportrettet på den annen side virker litt tilfeldig for meg. Det inneholder ingen posering, og det virker som om du bare har stilt inn tidsutløseren for å skynde deg foran kamera. Det er fullt mulig å lage selvportretter som ser litt mer naturlige ut, men det krever øving og tålmodighet.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Jeg får ingen tanker i retning Kina når jeg ser bildene dine. Jeg regner med at dukken er kledd i kinesiske klær, men de står i kontrast til de runde øynene. Riktignok er plastisk kirurgi for å få rundere øyne populært i Asia, men selv den dyktigste kirurg kan ikke utføre mirakler.

Jeg tenker mer på Øst-Tyskland når jeg ser de første to bildene. Det har sin enkle forklaring i kameraet. De to bildene er forøvrig de mest vellykkede av dem. De får meg i alle fall til å tenke litt.

Selvportrettet på den annen side virker litt tilfeldig for meg. Det inneholder ingen posering, og det virker som om du bare har stilt inn tidsutløseren for å skynde deg foran kamera. Det er fullt mulig å lage selvportretter som ser litt mer naturlige ut, men det krever øving og tålmodighet.

Når du påpeker det får jeg også litt den følelsen av øst-tyskland.

Dukken er kinesisk, men fra loppemarked og i kina vil man ofte se nordiske ut. Det er nok grunnen til at dukken har hvit hud og runde øyne.

Det siste bildet er litt random, det kan jeg si meg enig i. Jeg får bli flinkere med titler og å sette sammen flere bilder xD

Lenke til kommentar

Hei,

jeg må bare påpeke en ting i det du sier her;

Det siste er ett selvportrett, som jeg tokk engang jeg kjedet meg.

Ok. Her synes jeg du bør tenke på hvilket inntrykk du ønsker å gi oss som skal gi deg gode tilbakemeldinger. Dette er ikke det samme som å si "her er et bilde noe i nesen min jeg tok med mobilen min" - tvert imot, for det er et veldig godt portrett. Men det har bare med et helhetslig inntrykk og hva du faktisk ønsker at vi skal gi tilbakemeldinger på. En annen tilnærming kunne vært "Jeg har forsøkt mye på selvportrett i det siste og her er det jeg har tatt(evt, men jeg trenger litt hjelp til å få best mulgi resultat.) Jeg ville da vært mye mer mottakelig for å gi deg en god tilbakemelding slik at du kunne forbedret det.

Jon

Lenke til kommentar

Jeg er fult klarover at du har rett, men det jeg sa var igrunn sannheten. Det er ett bilde jeg ikke kommer til å jobbe videre med som ett foto uansett. Men jeg jobber med det som ilustrasjon nå.

Jeg har en tendens til å miste troen på megselv, det er ofte en av grunnene til at jeg kommer med relativt dumme komentarer, som ødelegger helhetsintrykket. Jeg er sånn i virkeligheten også, men prøver å skjerpe meg!

Lenke til kommentar

Vis oss flere bilder da. Men lag egne tråder for bilder som ikke hører sammen i en serie. Det er greit at du begrenset deg til 3, som på en måte er maks av det vi tåler her. Men det siste bildet hører ikke sammen med de to andre, og det er derfor ikke en serie.

Men du er jo ikke tapt bak en vogn som fotograf, så jeg er interessert i å se mer fra deg. Det med tekst er en litt vanskelig ting. Jeg liker ikke å si for mye om teknikken bak bildet, men lager gjerne en historie for det. Bare ikke utlever for mye av deg selv. Det er motivet og bildene som er interessante her. Selv om det i og for seg er det samme i ditt siste bilde ;)

Lenke til kommentar
Vis oss flere bilder da. Men lag egne tråder for bilder som ikke hører sammen i en serie. Det er greit at du begrenset deg til 3, som på en måte er maks av det vi tåler her. Men det siste bildet hører ikke sammen med de to andre, og det er derfor ikke en serie.

Men du er jo ikke tapt bak en vogn som fotograf, så jeg er interessert i å se mer fra deg. Det med tekst er en litt vanskelig ting. Jeg liker ikke å si for mye om teknikken bak bildet, men lager gjerne en historie for det. Bare ikke utlever for mye av deg selv. Det er motivet og bildene som er interessante her. Selv om det i og for seg er det samme i ditt siste bilde ;)

Da fjerner jeg det siste bildet, så det ikke blir mer diskusjon om det. Dere har jo igrunn rett og jeg er ny så får høre på dere store.

Lenke til kommentar

Nei nei nei. Nå missforstår du litt. Vi må påpeke det, men vil overhodet ikke at det skal tas bort. Da blir jo kritikken av det helt meningsløs, så det er bedre at folk får se bildet. Det er jo verdt å kikke på, og du kommer ikke til å få stengt tråden din på grunn av at du ikke visste bedre, siden du har forstått det i etterkant. Og du har jo også hevdet at de hører sammen, så da kan vi vurdere dem som det. Vi som har kommentert til nå mener at de ikke ser ut som om de hører sammen, men siden du mener det motsatte vil jeg at også andre skal få se det. Legg det ut igjen, hvis du orker :)

Lenke til kommentar
Det siste bildet som jeg ikke ser var jo best da :)

Blir veldig nysgjerrig på hva det bildet inneholder for noe,kanskje legge det ut i en ny tråd hvis du ikke synes det passer i denne tråden.

Jeg får se, kanskje jeg skal legge det ut på forumet når jeg har kommet litt lenger på portrettet og tusen täck!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...