Gå til innhold

Kjørte bil for første gang i dag!

Programvare

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217
Ok, ok. Jeg har aldri hørt om noen som tar kjøretimer straks man har fylt 16 framfor å kjøre bil med foreldrene. Hvis man syns det er greiere å lære det tekniske av en kjørelærer, så er det ikke noe i veien for å ta noen kjøretimer først.

Hvis du tenker på det så er det kanskje det lureste å ta kjøretimer først. Da lærer du the basics med en faglært lærer, og du får en fin flyt på hele opplegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke jeg heller. Trodde de fleste 16-åringer var svært så ivrige på å få kjørt litt når de har sitti i dritkjedelige, endeløse timer på ett sånt kurs.

Sant det, og det var jeg og. Men jeg kjørte bare med foreldra mine jeg.. Mye bedre det enn skitdyre kjøretimer? Skal man betale for å lære det grunnleggende og sånt? Hvorfor ikke bare lære det av foreldrene sine?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Allikevel koster en kjøretime relativt mye penger, så er det virkelig nødvendig å bruke 500 spenn på å lære å gire f. eks?

Selv ville jeg ikke brukt ei krone på kjøre timer, men hvis du først skal ha det er det nok ikke dumt å bruke det på 2 først og 2 siste timene du kjører før prøven.

Lenke til kommentar

Har kjørt bil en del år nå. Den største utfordringen er å beherske kjøring på glatt vei - snø, is i svinger og bakker..ikke minst å innlære seg hva man gjør når man har mistet grepet (glattkjøringskurset måtte jeg ta på egenhånd ).

En helt annen kjøresituasjon, dessverre kan all saltinga gjøre folk sløve. Også at biler kan oppføre seg litt forskjellig pga ny teknologi, men snart blir vel bilene like der også.

Min kraftigste lærepenge har jeg fått på ikke å holde tilstrekkelig avstand til forankjørende :blush:

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Wat, kjøretimer to år før du fyller 18?

Man må vel vitterlig ha en intro-time før man kan øvelseskjøre med foreldre? Det måtte i hvert fall jeg.

Forøvrig vil jeg gratulere! Har øvelseskjørt ett år nå omtrent og har "loggført" en god del mil! Var du nervøs første gang? Husker læreren min sa til meg at jeg virka utrolig nervøs. Og det faktum at han sa det gjorde at jeg ble dritnerværøs! Glemte derfor å "komme til en fullstendig stans ved et stoppskilt" som han kalte det! Han syntes ikke det var så morsomt! :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...