Gjest medlem-77217 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ok, ok. Jeg har aldri hørt om noen som tar kjøretimer straks man har fylt 16 framfor å kjøre bil med foreldrene. Hvis man syns det er greiere å lære det tekniske av en kjørelærer, så er det ikke noe i veien for å ta noen kjøretimer først. Hvis du tenker på det så er det kanskje det lureste å ta kjøretimer først. Da lærer du the basics med en faglært lærer, og du får en fin flyt på hele opplegget. Lenke til kommentar
The Wanker Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Allikevel koster en kjøretime relativt mye penger, så er det virkelig nødvendig å bruke 500 spenn på å lære å gire f. eks? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ikke jeg heller. Trodde de fleste 16-åringer var svært så ivrige på å få kjørt litt når de har sitti i dritkjedelige, endeløse timer på ett sånt kurs. Sant det, og det var jeg og. Men jeg kjørte bare med foreldra mine jeg.. Mye bedre det enn skitdyre kjøretimer? Skal man betale for å lære det grunnleggende og sånt? Hvorfor ikke bare lære det av foreldrene sine? Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Kjører bare med foreldrene mine. Har nesten kjørt hver dag i et år Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg vil nå si at det spørs litt på foreldrene dine om du bør kjøre med dem eller ikke også da Aldri i livet om jeg ville la modern lære meg å kjøre bil feks Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Allikevel koster en kjøretime relativt mye penger, så er det virkelig nødvendig å bruke 500 spenn på å lære å gire f. eks? Selv ville jeg ikke brukt ei krone på kjøre timer, men hvis du først skal ha det er det nok ikke dumt å bruke det på 2 først og 2 siste timene du kjører før prøven. Lenke til kommentar
The Wanker Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg tror du nok vil trenge flere timer mot slutten enn i starten. Å kjøre bil teknisk er ikke spesielt vanskelig, men du skal lære deg overblikk, sjekke speil, tolke farlige situasjoner og mye annet crap læreren antagligvis vil være flinkere til å lære deg en foreldra dine. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Rundkjøringer er sweet! Lenke til kommentar
Haawy Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Øvelseskjørte for første gang i dag! Veldig morro! Vant i tillegg en iPod i dag, så hele dagen har vært preget av glede Endret 6. oktober 2008 av Haawy Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Har kjørt bil en del år nå. Den største utfordringen er å beherske kjøring på glatt vei - snø, is i svinger og bakker..ikke minst å innlære seg hva man gjør når man har mistet grepet (glattkjøringskurset måtte jeg ta på egenhånd ). En helt annen kjøresituasjon, dessverre kan all saltinga gjøre folk sløve. Også at biler kan oppføre seg litt forskjellig pga ny teknologi, men snart blir vel bilene like der også. Min kraftigste lærepenge har jeg fått på ikke å holde tilstrekkelig avstand til forankjørende Endret 7. oktober 2008 av Fjellvaaken Lenke til kommentar
Lugia Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Wat, kjøretimer to år før du fyller 18? Man må vel vitterlig ha en intro-time før man kan øvelseskjøre med foreldre? Det måtte i hvert fall jeg. Forøvrig vil jeg gratulere! Har øvelseskjørt ett år nå omtrent og har "loggført" en god del mil! Var du nervøs første gang? Husker læreren min sa til meg at jeg virka utrolig nervøs. Og det faktum at han sa det gjorde at jeg ble dritnerværøs! Glemte derfor å "komme til en fullstendig stans ved et stoppskilt" som han kalte det! Han syntes ikke det var så morsomt! Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Man må vel vitterlig ha en intro-time før man kan øvelseskjøre med foreldre? Det måtte i hvert fall jeg. Man må ha trafikalt grunnkurs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå