Programvare Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 I dag hadde jeg min første kjøretur i bil med kjørelærer. Utrolig gøy å oppleve noe helt nytt og spennende! Følte til og med at jeg fikk til litt Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Gratulerer så meget!!! Nå må du bare glede deg til du får lappen, er samma følelsen skal jeg ha hørt. (Hæ? første gang? Kjørte bil når jeg var 12, jeg.. ) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Takk! Gleder meg skikkelig til nesten kjøretime og lappen om et par år Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Wat, kjøretimer to år før du fyller 18? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Hei, gratulerer, rullet mine første meter med kjørelærer igår klokken 4 Endret 22. september 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Er det ikke smartere å kjøre med foreldre først, blir jo veldig dyrt hvis kjørelæreren skal lære deg alt av bakkestart, starte bilen, gire osv som du egentlig lærer på egenhåndt etter en liten stund. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har alltid kjørt bil jeg. Siden jeg var så liten at jeg måtte se gjennom rattet og opp til frontruten. Gratulerer så mye. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Er det ikke smartere å kjøre med foreldre først, blir jo veldig dyrt hvis kjørelæreren skal lære deg alt av bakkestart, starte bilen, gire osv som du egentlig lærer på egenhåndt etter en liten stund. Tenkte å ta et par kjøretimer med kjørelærer først og så begynne å øvelseskjøre med mor og far da. Blir litt vanskelig for dem å skulle lære meg alt det grunnleggende. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er faktisk ikke vansklig i det hele tatt, trengs bare øving. Det som er verre for foreldrene dine er å lære bort mer avanserte ting, mye pga regler er forrandret og at de mest sannsynelig har endel uvaner. Altså når du først klarer å gire og starte bilen, som ikke skulle være så forferdelig vanskelig vil du automatisk lære bakkestart osv. Jeg gjorde ihvertfall det og resultatet var at jeg allerede første kjøretime bare viste hva jeg kunne fra før og derfor slapp å bruke tid og penger på de lette tingene. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Wat, kjøretimer to år før du fyller 18? Så lenge du har trafikalt grunnkurs feks. moped/scooter er det lovlig. Endret 27. september 2008 av Darkbuster Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ja, det var ikke lovligheten jeg reagerte på. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Er egentlig ganske greit å la kjørelæreren lære han det grunnleggene, bare ta 2-3 timer, så kjøre med foreldrene. Det er derimot ikke noe problem for foreldrene dine å lære deg å kjøre bil, det tar bare tolmodighet, men det er langt billigere enn å ta kjøretimer. Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Ja, det var ikke lovligheten jeg reagerte på. Hva da? At han er for ung? Er 15 år og kan kjøre bil, moped, motorsykkel helt uten problemer. Delevis selvlært ; ) Endret 28. september 2008 av medlem-77217 Lenke til kommentar
The Wanker Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Det betyr ikke at det er lovlig da! Tenk på konsekvensene... Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Han sa han ikke tenkte på lovlighetene, så da tenkte jeg at det kanskje var at han var for ung eller noe. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Han sa han ikke tenkte på lovlighetene, så da tenkte jeg at det kanskje var at han var for ung eller noe. Er vel mer det at det er rimelig unormalt å begynne med kjøretimer når man er 16 ? Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ser ikke helt hvorfor det er unormalt ettersom han har trafikkalt grunnkurs. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Ikke jeg heller. Trodde de fleste 16-åringer var svært så ivrige på å få kjørt litt når de har sitti i dritkjedelige, endeløse timer på ett sånt kurs. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ok, ok. Jeg har aldri hørt om noen som tar kjøretimer straks man har fylt 16 framfor å kjøre bil med foreldrene. Hvis man syns det er greiere å lære det tekniske av en kjørelærer, så er det ikke noe i veien for å ta noen kjøretimer først. Lenke til kommentar
pronoob Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ok, ok. Jeg har aldri hørt om noen som tar kjøretimer straks man har fylt 16 framfor å kjøre bil med foreldrene. Hvis man syns det er greiere å lære det tekniske av en kjørelærer, så er det ikke noe i veien for å ta noen kjøretimer først. x2 Absolutt ikke noe galt i det, kan sikkert være lurt. Har bare aldri hørt om det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå