Gå til innhold

Kjørte bil for første gang i dag!

Programvare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke smartere å kjøre med foreldre først, blir jo veldig dyrt hvis kjørelæreren skal lære deg alt av bakkestart, starte bilen, gire osv som du egentlig lærer på egenhåndt etter en liten stund.

Tenkte å ta et par kjøretimer med kjørelærer først og så begynne å øvelseskjøre med mor og far da. Blir litt vanskelig for dem å skulle lære meg alt det grunnleggende.

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke vansklig i det hele tatt, trengs bare øving. Det som er verre for foreldrene dine er å lære bort mer avanserte ting, mye pga regler er forrandret og at de mest sannsynelig har endel uvaner. Altså når du først klarer å gire og starte bilen, som ikke skulle være så forferdelig vanskelig vil du automatisk lære bakkestart osv. Jeg gjorde ihvertfall det og resultatet var at jeg allerede første kjøretime bare viste hva jeg kunne fra før og derfor slapp å bruke tid og penger på de lette tingene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Ja, det var ikke lovligheten jeg reagerte på.

Hva da? At han er for ung? Er 15 år og kan kjøre bil, moped, motorsykkel helt uten problemer. :) Delevis selvlært ; )

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar
Ok, ok. Jeg har aldri hørt om noen som tar kjøretimer straks man har fylt 16 framfor å kjøre bil med foreldrene. Hvis man syns det er greiere å lære det tekniske av en kjørelærer, så er det ikke noe i veien for å ta noen kjøretimer først.

x2

Absolutt ikke noe galt i det, kan sikkert være lurt. Har bare aldri hørt om det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...