sirius Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Jeg har en Asus eee 900. Den er fulladet, og blir slått av. Når den blir slått på igjen etter 3-4 dager er batteriet nesten tomt. Etter en uke er det helt tomt. Bruker maskinen strøm når den er avslått ? Endret 22. september 2008 av Sirius Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hvis du setter maskinen i hvilemodus så bruker den strøm. Hvis du slår den av eller setter den i dvalemodus bruker den ikke strøm. Hvis du har et ødelagt batteri så vil det ikke holde strøm i mer enn en uke når maskinen er slått av eller et kvarter med maskinen på. Lenke til kommentar
Gryteknut Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei, virker som det er flere med samme problem som deg: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=34479 Har ikke lest hele tråden, vet ikke om det finnes en god løsning. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Er et problem som ikke er ukjent dette. Tror at det var noen som kom frem til at pc'en bruker 0,11 W selv om pc'en er avslått. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Takk til de som svarte. Ja, jeg så at flere hadde det problemet. Det kan være SSD disken som bruker litt strøm for å huske. Nå har jeg stillt et spørsmål til ASUS support. Skal poste svaret her. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Flash er non-volatile og trenger ikke støm for å huske. Dette er sannsynligvis bare en liten feil fra Asus sin side. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Asus support hadde bare ett råd å gi, lever den til service. Den er nå sendt inn til forhandler, men han ville ikke si om det er flere som hadde klaget på dette. Men det kan jo se ut som dette er en feil som gjelder mange maskiner i denne serien etter det en ser på nettet. Er det noen som har eee900 kunne det vært interessant å høre. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Asus sier at dette ikke er noen feil, maskinen er bare laget slik. Derfor kan den ikke repareres. Men jeg kan jo ta ut batteriet ! Det er altså ingen teknisk grunn til at den er laget slik, maskinen klarer seg uten strøm i avslått tilstand, jeg kan jo ta ut batteriet !! Maskinen klarer bare ikke å slå seg helt av selv, slik andre maskiner gjør. En helt åpenbar feil. Jeg fikk tilbud om å søke om å heve kjøpet, noe jeg selvfølgelig gjør. Tror jeg har en bra sak der. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Nå er jo spørsmålet om maskinen går i hvile-, dvale- eller avslått modus. Hvis den går i hvilemodus så vil den bruke strøm. Hvis den går i dvalemodus eller avslått modus så skal den ikke bruke strøm. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Nå er jo spørsmålet om maskinen går i hvile-, dvale- eller avslått modus. Hvis den går i hvilemodus så vil den bruke strøm. Hvis den går i dvalemodus eller avslått modus så skal den ikke bruke strøm. Den er slått helt av, det er ikke snakk om hvile eller dvale modus nei. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Lurer på om denne feilen med lekasjestrømmen kan rettes opp med en bios oppdatering. Det er ikke noen oppdatering til denne maskinen så langt, men det kan jo komme. Noen som har noen formening om slike feil kan rettes i bios ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) For meg høres det ut som et batteri som har tatt kvelden. Edit: Prøv å ta batteripakken ut av maskinen og la den ligge noen dager og så sette den inn igjen. Hvis den har tapt seg like mye så er det feil på batteriet. Endret 6. oktober 2008 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
sirius Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 For meg høres det ut som et batteri som har tatt kvelden. Edit: Prøv å ta batteripakken ut av maskinen og la den ligge noen dager og så sette den inn igjen. Hvis den har tapt seg like mye så er det feil på batteriet. Takk for det rådet, batteriet holder når det er tatt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå