jeg_lyver_mye Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 http://daringfireball.net/projects/markdown/ Jeg liker det! Og liker det mye bedre enn bbkoder. Men blir det brukt? Eller er det ikke noe vits i å bruke det? Noen som har noen formeninger om det? Takk! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Brukes vel på Wikipedia, så bruken og utbredelsen er det lite å si på. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hvordan... ville folk sett på det om det ble brukt på et forum da? Bannlyst? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Ja, da blir man bannlyst fra interwebben. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Men den... ordinere webtingen han... vil vel være vant til bbkoder? Eller trykke på fet tekst etc.? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Her var det ikke så lett å få med seg hva det er du mener. Hva vil du med denne tråden? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 For at du skal kunne bruke markdown på webben er du avhengig av at webmaster/webutvikler av programmet legger inn denne funksjonaliteten. Men det er etter hvert en god del sider som har støtte for markdown eller varianter av språket, bl.a. de fleste wikiprogrammer, i Google Code Hosting, i produktene til 37-Signals og mye i Django og Rails miljøet. Men det er ingenting som stopper deg fra å bruke det lokalt på din egen maskin. Jeg skriver nesten alt jeg gjør i markdown. Word brukes nå bare til ting som krever omfattende tabellbruk. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Da sier vi Markdown er bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå