Gå til innhold

Manipulering av en verden!


jeg_lyver_mye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kall "-iologien" din med et ord fra kvantefysikken, de færreste forstår noe av kvantefysikk. F.eks finnes det nå mange kvakksalvere som tilbyr såkalt "kvantemedisin" nå, og selv om alt sammen er svada, så er det flust av godtroende naut som betaler store summer hos kvantemedisininstituttene.

 

Eller finn opp noen ord som lyder eksotisk, slike ord som kosmetikk- og såpeindustrien elsker, f.eks luriumlariumsyre. Spør en kjemiker og har fnyser over de fleste "kjeminavnene" i f.eks shampooer og hudkremer og lignende.

Lenke til kommentar
Det er nok en umulig oppgave. Folk er ikke like lettlurte nå for tiden. :)

 

Har du noengang sett filmen til Al Gore? Er en skandale at han fikk fredsprisen...

Filmen til Al Gore inneholdt ikke mange feil. Man er ikke lettlurt om man tror på en del av det han sier, pga. bevis gjennom bilder og grafer.

 

Filmen spiller på følelser.

Mange av de faktaene han presenterer stemmer heller ikke.

Lenke til kommentar

 

Det er nok en umulig oppgave. Folk er ikke like lettlurte nå for tiden. :)

 

Har du noengang sett filmen til Al Gore? Er en skandale at han fikk fredsprisen...

Filmen til Al Gore inneholdt ikke mange feil. Man er ikke lettlurt om man tror på en del av det han sier, pga. bevis gjennom bilder og grafer.

 

Filmen spiller på følelser.

Mange av de faktaene han presenterer stemmer heller ikke.

 

Det du linker til har røtter tilbake til en konservativ studentforening. Du kan ikke komme med en motvekt til både teknokratisk sosialisme og ensidig næringsliberalisme og så si at dette er rett. Dette er bare en mening av en sak. Jeg vil ha en helt nøytral kilde fra deg.

Lenke til kommentar
For sent?! Faen meg kirker og moskeer overalt!

HVA ER DEN HEMMELIGE KODEN!??!?!?!

Du må undersøke tiden disse "hellige" skriftene ble skrevet.

 

Mennesker begynner kanskje å tro når den er i nød. Mennesket tror kanskje på høyere makter i kriser. De som ikke har fått troen gjennom morsmelken og generelt gjennom oppveksten etter tradisjon, vil sannsynligvis ikke plutselig begynne å tro. Sett bort fra en nærdød opplevelse, eller å komme seg ut av lengre tid stoffmissbruk.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

Se programmet "Penn & Teller's BULLSHIT!"

faen det mest geniale programmet som kan eksistere! Det er karer som avslører BULLSHIT i ting som Ouji-magi, Fornemmelse for mord, og generelle ting som er markedsføringsideer som ikke gjør en drit. de har 4 sesonger og etter hver episode sitter jeg med åpen munn og er både sjokkert og i latterkrampe :p

 

helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Det er nok en umulig oppgave. Folk er ikke like lettlurte nå for tiden. :)

 

Neivel ? Kanskje vi skal la ettertiden bedømme det ? Historiens største bedrag er vel evolusjonsteorien som lever i beste velgående som en kollektiv sannhet kanskje mer enn noensinne. Husker nylig på NRK en vitenskapsmann som ble spurt "Kan vi være helt sikre på dette" ? Nei, var svaret på denne "absolutte sannhet".

 

Saken er vel at til alle tider har mennesker vært manipulert av den gjengse oppfatning - det "politisk riktige" som det også kalles eller "keiserens nye klær" som Holberg skrev om.

Lenke til kommentar
Det er nok en umulig oppgave. Folk er ikke like lettlurte nå for tiden. :)

 

Neivel ? Kanskje vi skal la ettertiden bedømme det ? Historiens største bedrag er vel evolusjonsteorien som lever i beste velgående som en kollektiv sannhet kanskje mer enn noensinne. Husker nylig på NRK en vitenskapsmann som ble spurt "Kan vi være helt sikre på dette" ? Nei, var svaret på denne "absolutte sannhet".

 

Saken er vel at til alle tider har mennesker vært manipulert av den gjengse oppfatning - det "politisk riktige" som det også kalles eller "keiserens nye klær" som Holberg skrev om.

 

Om du ønsker å starte nok en (dødfødt) evolusjonsdebatt - jeg antar at formålet er å fremme den å-så-mye-bedre kreasjonismen (som virkelig, VIRKELIG, burde holde seg til busklandet) - dropp det. Vi har hatt hundrevis av dem, alle ender mer eller mindre med kreasjonister som sverger på bibelen om at jorden er 4000 år gammel og Jesus gikk på vannet for det sa Gud, og dermed er det vitenskapelig bevist.

 

Beklager om jeg ordla meg krast, uvørent, og generellt grettent - men jeg er rett og slett lei. Nå er det på tide at solen står opp og opplyser, slik at trollene sprekker.

 

Jeg annbefaler derfor alle å LA VÆRE å svare ytterligere på Fjellvakens provokasjon. Bare dropp det. Don't feed the troll.

Lenke til kommentar
Om du ønsker å starte nok en (dødfødt) evolusjonsdebatt - jeg antar at formålet er å fremme den å-så-mye-bedre kreasjonismen

 

Kreasjonismen er vel en retning som fks tar skapelsesdagene bokstavelig (24 t) og det gjør jeg ikke.

 

Nei, var ellers ikke tanken. Poenget var at en teori har manipulert folk til å anta det som en sannhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...