Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen går i lufta!

Anbefalte innlegg

Satt og surfa på nettet nå nettop da jeg hørte en svak durelyd. Durelyden ble sakte men sikkert litt høyere og det hørtes ut som det kom fra baksiden av laptopen så jeg dro ut strømkabelen. Lyden forsvant. Satt den så inn igjen og lyden var fortsatt borte. Så tok det 1 min også gikk lyden fra å være en svak durelyd til en voldsom høy knitrende/durende lyd så jeg nappa ledningen fort ut igjen. Det lukter ingenting svidd og det kom heller ingen røyk. Hva skjer? Jeg tør ikke putte ledningen inn igjen i frykt for at hele dataen skal gå i lufta:S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende prosessoren kjører på høyere hastighet når strømtilførselen er tilkoblet, og at dette forårsaker at prosessorviften spinner raskere og at det er denne som starter å bli sliten (som nevnt over). Du får ta å laste ned et program à la notebook hardware control (om du har intel centrino el.) og se om lyden kommer synkront med hastigheten på vifta.

Det er iallefall det eneste jeg kommer på som samsvarer med at lyden kommer når ledninga er kobla til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...