perpyro Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Et lite tips er jo å stille ned sensitiviteten til musa men husk at de du spiller mot er gode og at du begynner med bæsj våpen. Selv Viper 5 geværet er dugelig i sumpen men spar på ammoen, det blir fort borte på auto. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Våpnene er ikke noe å skryte av i begynnelsen og derfor må du benytte deg av andre taktikker som feks. å komme nærmest mulig før du skyter. Når du først er nærme så sikt alltid på hodet. Senere kan man kjøpe oppgraderinger til våpnene og man kan kjøre headshots på god avstand. Artifacts er også essensielt for å lettere kunne overleve uten feks. å blø ihjel. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Artifacts er et problem jeg sliter med. Har ikke funnet ett eneste enda, men har akkurat kjøpt den oppgraderte søkeren i dark valley så håper på bedre finnerlykke med denne, det er jo tross alt ikke akkurat flust med anomalies i dette spillet sliok det var i det forige og artifactene låg strødd oppe i dagen. Ja og man kan fort blø i hjel. Men mat fungerer godt til å opprettholde livet om man har en del av det. Dette punktet med bløing var ikke så ille i forige versjonen såvidt jeg husker. Må bare spørre, må man bli med i en faction eller kan man vandre rundt som ego merc? Spoiler warning. Finner du et scope og ei AK rifle i sumpen så ta de med deg, disse vil komem godt med i Cordon hvor du kan kjøpe feste for scope til AKen og plutselig kan du snipe på relativt lang avstand. Endret 23. september 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg sikter alltid på hodet til fiendene, men bommer uansett. Blir kanskje litt for realistisk for meg dette, for jeg regner meg selv som dugelig i FPS-spill. Rundet CoD4 på den vanskeligste graden, selv om det ble en del banning og steiking på enkelte brett . Men det ser alltid ut som at jeg treffer i hodet, for crosshairen er helt perfekt når jeg skyter, og på andre FPS-spill hadde de ligget død på bakken. Har fått en del forskjellige våpen også, så har ikke bare testet pistolen. Så det hadde vært kjempe om det hadde vært en mod som kunne gjort det hele litt lettere å treffe, for det virker som et veldig flott spill. Var vitne til en helt spesiell stemning jeg skjelden har hatt i andre spill og herlig grafikk de timene jeg spillte det. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Om det finnes juksemod vet jeg ikke men det finnes oppgraderinger for de forskjellige våpnene som gjør de mere treffsikre, blandt annet en oppgradering som gjør kulebanen flatere. Bare følg med på hvor kulene havner, ikke alle går dit du peker nødvendigvis. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Artifacts er et problem jeg sliter med.Har ikke funnet ett eneste enda, men har akkurat kjøpt den oppgraderte søkeren i dark valley så håper på bedre finnerlykke med denne, det er jo tross alt ikke akkurat flust med anomalies i dette spillet sliok det var i det forige og artifactene låg strødd oppe i dagen. Ja og man kan fort blø i hjel. Men mat fungerer godt til å opprettholde livet om man har en del av det. Dette punktet med bløing var ikke så ille i forige versjonen såvidt jeg husker. Må bare spørre, må man bli med i en faction eller kan man vandre rundt som ego merc? Spoiler warning. Finner du et scope og ei AK rifle i sumpen så ta de med deg, disse vil komem godt med i Cordon hvor du kan kjøpe feste for scope til AKen og plutselig kan du snipe på relativt lang avstand. Der det er anomalis finnes det som regel artifacts. Har funnet en masse, men noen artifacts kan kun finnes ved å bruke den beste detektoren. Du må være tett innpå artifactene for at de skal vises, ellers er de usynnlige. Jo mer detectoren piper jo nærmere er du:) Trenger ikke være medlem, men kan jo lønne seg. Får feks armor,våpen osv av de du joiner, også får du bedre deals når du selger ting og tang til de:) Endret 23. september 2008 av termi.- Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Alle våpen er dårlige til å begynne med. Det hjelper ikke noe særlig å bruke scope dersom man ikke oppgraderer, dvs. kjøper "flatness" og "accuracy". Med en god oppgradering av disse er det ettrhvert en enkel sak å headshote alle fra en sikker avstand. Om man ikke har artifacts som hindrer deg å blø ihjel så må man bare passe på å ha mange bandasjer tilgjengelig. Jeg hadde alltid med meg minst 10 av disse. Etter at jeg fant en artifact som stoppet blødninger brukte jeg ikke en eneste bandasje lenger. Artifacts er litt vanskelige å finne, hovedsaklig fordi det ofte er veldig radioaktivt rundt der de ligger. Derfor er det kjekt å ha en god beskyttelsesdrakt før man begynner å lete etter artifacts. Etter at jeg kjøpte SEVA drakten(18000RU) i Cordon var det som regel ikke noen store poblemer med å jakte artifacts. Edit: Som nevnt er det en veldig stor fordel å ha den beste detektoren som viser på en liten skjerm hvor artifakten befinner seg i forhold til deg. Den første detektoren hjalp meg ikke særlig mye, spesielt siden jeg ikke hadde SEVA drakten da slik at jeg var relativt ubeskyttet. Endret 23. september 2008 av Vice Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Fant endelig min første artifact i et slikt radioaktivt område, kosta meg 3 flasker vodka for recoveryen men artifacten hadde radioactive -2 i egenskaper så om jeg blir utsatt for radioaktivitet så synker nivået fort etter å ha kommet ut av området. Har akkurat blitt ranet av banditter i the garbage (obligatorisk) så penger er det dårlig med men var det av Sidorovich du kjøpte SEVA drakten? Har også brukt mye penger på å oppgradere et AK74/2 og et TRs 301 som jeg syntes var gode våpen i oppgradert form i forige stalker. Har investert i nettop "flatness" og "accuracy" på begge så våpenmessig ligger jeg godt an. Og ammo til disse ligger det jo strødd over alt med unntak av sumpen. Har også kjøpt Chase 13 og oppgradert den litt, skikkelig nice til mutanter og annet på kloss hold. Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Akkurat nå, så har jeg en save game, hvor jeg forsøker å joine banditene, men det er ikke enkelt akkurat. Utstyr akkurat nå er en IL 86, med høyere skuddhastighet, granat kaster og nytt løp som bruker 5,45(sovjet kuler). Berill 5 militær sluddsikker drakt, som jeg har oppgradert til å ha max skuddsikkerhet, så ligger vel på ca. 60. Håper bare det er mulig å joine banditene, vill vært skikkelig kjipt om det ikke gikk. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Akkurat nå, så har jeg en save game, hvor jeg forsøker å joine banditene, men det er ikke enkelt akkurat. Utstyr akkurat nå er en IL 86, med høyere skuddhastighet, granat kaster og nytt løp som bruker 5,45(sovjet kuler). Berill 5 militær sluddsikker drakt, som jeg har oppgradert til å ha max skuddsikkerhet, så ligger vel på ca. 60. Håper bare det er mulig å joine banditene, vill vært skikkelig kjipt om det ikke gikk. Skal gå ann å joine de, leste at du må unngå han som møter deg da du kommer til garbage. Sikkert bare å løpe unna, må sikkert gjøre noen oppdrag før de lar deg joine. Kan vel heller ikke være medlem av stalker, da du da blir fiende med bandits. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Fant endelig min første artifact i et slikt radioaktivt område, kosta meg 3 flasker vodka for recoveryen men artifacten hadde radioactive -2 i egenskaper så om jeg blir utsatt for radioaktivitet så synker nivået fort etter å ha kommet ut av området.Har akkurat blitt ranet av banditter i the garbage (obligatorisk) så penger er det dårlig med men var det av Sidorovich du kjøpte SEVA drakten? Har også brukt mye penger på å oppgradere et AK74/2 og et TRs 301 som jeg syntes var gode våpen i oppgradert form i forige stalker. Har investert i nettop "flatness" og "accuracy" på begge så våpenmessig ligger jeg godt an. Og ammo til disse ligger det jo strødd over alt med unntak av sumpen. Har også kjøpt Chase 13 og oppgradert den litt, skikkelig nice til mutanter og annet på kloss hold. Nei, SEVA drakten kjøpte jeg i STALKER leiren i Cordon, etter at jeg hadde vært medlem der en stund. Jeg ble også ranet i Garbage, men ikke faen om jeg ville gi fra meg ca. 20000RU som jeg hadde på det punktet(du får dem aldri tilbake) så jeg reloadet og gikk på shoppingtur for å bruke opp alt før jeg ble ranet igjen. For min egen del oppgraderte jeg kun én våpentype innefor hver kategori. Dvs. jeg oppgraderte ikke både AK og TR'en. Dette fordi det blir veldig dyrt å kjøpe flere oppgraderinger til to forskjellige våpen innenfor samme kategori. (koster vel. 5000RU etterhvert pr.stk) Jeg brukte TR som hovedvåpen, men med oppgradert løp slik at den brukte vanlig AK ammo(som det ligger masse av rundtomkring) I tillegg må man jo også oppgradere drakta med ekstra lommer, styrke etc. og det er også veldig dyrt. Et tips til alle spillere kan være å sørge for at alt er slik du ønsker før du går inn i Limansk. Når du har kommet dit er det nemlig ikke noen måte å komme tilbake på, og det finnes ikke noen traders/upgraders videre. (Kun en kar som kan reparere utstyr) Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hva er det egentlig folk liker i disse spillene? Jeg testet stalker clear sky her om dagen, og for meg føltes alt veldig klønete. Jeg hadde nesten ikke kjangs til å treffe folk på middels avstand med pistol, selv om de traff meg... Akkurat det plaget meg veldig i Shadow of Chernobyl. Det var en treffprosent på ca. 20 selv om jeg siktet skikkelig på målet, og samtidig traff zombiene (som ikke sikter engang) meg nesten hele tiden. LOL anyone? Heldigvis ble dette rettet opp i mange mods. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Akkurat det plaget meg veldig i Shadow of Chernobyl. Det var en treffprosent på ca. 20 selv om jeg siktet skikkelig på målet, og samtidig traff zombiene (som ikke sikter engang) meg nesten hele tiden. LOL anyone? Heldigvis ble dette rettet opp i mange mods. Det absolutt verste idiotiet er jo granatkastingen til fienden! Selv om du befinner deg 100m unna fienden og du ligger i skjul bak en vegg klarer de med 100% nøyaktighet å få granaten til å lande rett ved bena dine(på riktig side av muren)!! Ofte kommer de 2 granater samtidig. Helt utrolig. Samtidig må du selv kaste 3-4 stykker for å klare å ta ut en mann på relativt nære avstand. Ført og fremst fordi de alltid bare løper unna granaten før den eksploderer, samt at de tilsynelatende tåler veldig mye. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Akkurat det plaget meg veldig i Shadow of Chernobyl. Det var en treffprosent på ca. 20 selv om jeg siktet skikkelig på målet, og samtidig traff zombiene (som ikke sikter engang) meg nesten hele tiden. LOL anyone? Heldigvis ble dette rettet opp i mange mods. Det absolutt verste idiotiet er jo granatkastingen til fienden! Selv om du befinner deg 100m unna fienden og du ligger i skjul bak en vegg klarer de med 100% nøyaktighet å få granaten til å lande rett ved bena dine(på riktig side av muren)!! Ofte kommer de 2 granater samtidig. Helt utrolig. Samtidig må du selv kaste 3-4 stykker for å klare å ta ut en mann på relativt nære avstand. Ført og fremst fordi de alltid bare løper unna granaten før den eksploderer, samt at de tilsynelatende tåler veldig mye. Hvis du hører etter så merker du når de kaster. Kommer som regel et par dumme replikker når de skal kaste:) Er heller ingen problem å treffe de, selv med et våpen som ikke er oppgradert treffer jeg selv om det er på langt hold, lønner seg å fyre av 3-4 skudd om gangen. Kan ikke tømme magasinet i løpet av et par sekunder å regne med at du treffer med mange skudd, rekylen blir alt for voldsom, og du vil bomme med flere meter:) Nytter heller ikke å stå i ro alt for lenge om gangen når du er i en fight. Endret 24. september 2008 av termi.- Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Nei, SEVA drakten kjøpte jeg i STALKER leiren i Cordon, etter at jeg hadde vært medlem der en stund.Jeg ble også ranet i Garbage, men ikke faen om jeg ville gi fra meg ca. 20000RU som jeg hadde på det punktet(du får dem aldri tilbake) så jeg reloadet og gikk på shoppingtur for å bruke opp alt før jeg ble ranet igjen. For min egen del oppgraderte jeg kun én våpentype innefor hver kategori. Dvs. jeg oppgraderte ikke både AK og TR'en. Dette fordi det blir veldig dyrt å kjøpe flere oppgraderinger til to forskjellige våpen innenfor samme kategori. (koster vel. 5000RU etterhvert pr.stk) Jeg brukte TR som hovedvåpen, men med oppgradert løp slik at den brukte vanlig AK ammo(som det ligger masse av rundtomkring) I tillegg må man jo også oppgradere drakta med ekstra lommer, styrke etc. og det er også veldig dyrt. Et tips til alle spillere kan være å sørge for at alt er slik du ønsker før du går inn i Limansk. Når du har kommet dit er det nemlig ikke noen måte å komme tilbake på, og det finnes ikke noen traders/upgraders videre. (Kun en kar som kan reparere utstyr) Takker for tipset. Årsaken til at jeg velger å oppgradere begge våpnene er slik at jeg har et godt våpen som går både på nato og russisk ammo avhengig av tiljengeligheten selvsagt. Nå vet ikke jeg tiljengeligheten av slikt så jeg sjanser ikke på et område av typen Yantar fra første versjonen som totalt manglet ammo sist jeg var der. Mulig ting ikke er det samme nå men som sagt sjanser ikke på det. Kvitter meg heller da med AKen om jeg skulle stå der med 1000+ i nato ammo. Cordon var egentlig genialt for det er mye lettjente penger der i form av enkle sidequest, eneste er at ting tar tid og er kanskje litt kjedelig men det fyller i hvertfall opp lommeboka igjen og vel så det. Lenke til kommentar
termi.- Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Nei, SEVA drakten kjøpte jeg i STALKER leiren i Cordon, etter at jeg hadde vært medlem der en stund.Jeg ble også ranet i Garbage, men ikke faen om jeg ville gi fra meg ca. 20000RU som jeg hadde på det punktet(du får dem aldri tilbake) så jeg reloadet og gikk på shoppingtur for å bruke opp alt før jeg ble ranet igjen. For min egen del oppgraderte jeg kun én våpentype innefor hver kategori. Dvs. jeg oppgraderte ikke både AK og TR'en. Dette fordi det blir veldig dyrt å kjøpe flere oppgraderinger til to forskjellige våpen innenfor samme kategori. (koster vel. 5000RU etterhvert pr.stk) Jeg brukte TR som hovedvåpen, men med oppgradert løp slik at den brukte vanlig AK ammo(som det ligger masse av rundtomkring) I tillegg må man jo også oppgradere drakta med ekstra lommer, styrke etc. og det er også veldig dyrt. Et tips til alle spillere kan være å sørge for at alt er slik du ønsker før du går inn i Limansk. Når du har kommet dit er det nemlig ikke noen måte å komme tilbake på, og det finnes ikke noen traders/upgraders videre. (Kun en kar som kan reparere utstyr) Takker for tipset. Årsaken til at jeg velger å oppgradere begge våpnene er slik at jeg har et godt våpen som går både på nato og russisk ammo avhengig av tiljengeligheten selvsagt. Nå vet ikke jeg tiljengeligheten av slikt så jeg sjanser ikke på et område av typen Yantar fra første versjonen som totalt manglet ammo sist jeg var der. Mulig ting ikke er det samme nå men som sagt sjanser ikke på det. Kvitter meg heller da med AKen om jeg skulle stå der med 1000+ i nato ammo. Cordon var egentlig genialt for det er mye lettjente penger der i form av enkle sidequest, eneste er at ting tar tid og er kanskje litt kjedelig men det fyller i hvertfall opp lommeboka igjen og vel så det. Nato ammunisjon er det plenty av. Er et sikkert valg med andre ord:) Er verre med en del av de andre ammo typene, går jo med mye ammo på slutten:) Kan jo oppgradere flere av våpnene til å bruke samma ammo som ak'n bruker.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 OK, men bare for å presisere da det ser ut til å være litt misforståelser med ammotyper: Den typen det er desidert lettest å finne er AK ammo: 5,45x39. Neste type vil jeg si er 5,56x45 som bla.a brukes i TR301, men denne er på langt nær like lett å fa tak som AK ammo. Nato ammo derimot (7,62mm), fant jeg svært sjelden og hadde egentlig veldig lite bruk for den også da jeg aldri fikk tak i Sniper rifle (SVD) og maskingeværet jeg fikk mot slutten var ikke så veldig brukbart uansett.(Lignet på en PKM) I tillegg var det noen andre typer som ammo til "Vintar" rifla. Den fant jeg ganske mye av mot slutten av spillet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Uhm, er virkelig 7,62 Nato amunisjon, er ikke det standard kaliberet på de gamle kalashnikov riflene? Mens 5,56 (I norge kalt 223. rem.) er standardkaliberet i bl.a M16 og andre "nato" våpen? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Dersom du sluttet å spiller Stalker på grunn av bugs er det en fare for at du vil slutte å spille Clear Sky av samme grunn. Har sett deg i noen CS tråder nå, du liker å klage på bugs >< Selv har jeg ikke funnet et eneste bug enda med de nyeste patchene installert. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Var 5,56x45 jeg mente med Nato ammo ettersom det beskrives som vanlig ammo til nato våpen i spillet. Endret 25. september 2008 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå