Gå til innhold

8800 GTS 512 MB OC vs. 2 HD 3870 vs. HD 3870 2X OC

Kognito

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å sette sammen min egen PC/MAC. Tanken er å bruke denne til å kjøre både Windows Vista og MAC OS X. Som det fremgår her, er det begrenset med hardware som støttes av OS X, men jeg ønsker å sette sammen en masking som gir best mulig ytelse for lavest mulig pris.

Foreløpig har jeg satt sammen følgende handlevogn.

Valget på 8800 GTS 512 MB OC falt etter å ha lest flere tester som viste at dette kom bra ut. Men etter å undersøkt litt nærmere fant jeg ut at et alternativ kan være 2 stk Radeon HD 3870 OC i Crossfire-oppsett, eventuelt 1 Raedon HD 3870 X2. Jeg kan f.eks. få to av denne, eller denne til omtrent samme pris. Er det noen som har noen formening om hva som vil gi best ytelse?

For øvrig mottas innspill på øvrige komponenter som bør endres med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis HD48xx serien er ikke støttet, er det bare å vente og kjøre windows til den blir støttet?

Hvis den noen gang blir støttet... Jeg ser at det skal lanseres egne 4870-kort for Mac, men de er ca. 1000 kroner dyrere, og det er foreløpig ikke angitt når de lanseres. Det er vel ikke gitt at øvrige 4870-kort støttes når Mac-versjonen lanseres?

Hadde det vært mulig å kjøre 4870 og 3870 i Xfire, hadde valget vært enkelt. Da kunne jeg kjøpt 3870 nå, og et 4870 kort senere. Men det stemmer vel at det ikke er mulig?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...