Gå til innhold

ære i krig, eller blant soldater, og skam


Gunfreak

Anbefalte innlegg

Under 2. verdenskrig ble faktisk tyske soldater beordret til å voldta kvinner i blant annet norske byer, nettopp for å bryte ned lokalsamfunnene psykisk, for å vise at tyskerne hadde overtaket, og for å minske en eventuell fare for opprør eller sabotasje.

 

Kilder!?

 

Nei jeg har ingen konkrete kilder. Det er noe jeg husker at jeg ble fortalt en gang. Husker ikke helt hvor. I ettertid av dette innlegget, har jeg angret på at jeg ordla meg med "beordret" ti å voldta. Men alle kjenner jo til at tyskerne førte en taktikk som skulle skape frykt og respekt blant sine fiender, samt at de ville ha full kontroll over sine okkuperte områder. Trenger ingen kilder for i vite det.

En skal ikke tro på alt en hører. Når du kommer med slike utsagn så trenger du virkelig kilder. Det holder ikke å si at "alle vet" at tyskerne var sånn og sånn. Jeg har aldri lest noe som helst om at tyske soldater hadde for vane å voldta, og det er en svært alvorlig anklage som krever bevis.

 

Tror du virkelig at de har laget dokumentarer og faktabøker om soldaters voldtekter? Slike historier går muntlig fra person til person, og skrives ikke ned. Man skal ikke ignorere dette bare fordi det er muntlig, og ikke kan spores tilbake til avsender.

Jeg nekter å tro at det ikke er skrevet noe som helst om dette, hvis det skal ha skjedd. Selv om kanskje ikke tyskerne selv ville dokumentert det, tror du kanskje ikke at noen, etter krigen, ville skrevet ned historiene til de som var vitne til dette?

Du bør virkelig lære deg å tenke litt mer kritisk. Jeg er så lei av at folk aksepterer alle slags idiotiske "fakta" om tyskerne under 2.verdenskrig, bare fordi man "vet" at de var "onde". :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...