ZoDz Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Prøver meg på nye ting, mest vinkler da det er det jeg sliter med. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det var da flott, hva slags objektiv og innstillinger har du her da..? RandiA Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Skal vi sjå. En blits til høyre bak for meg og en ganske så lang til venstre om jeg ikke husker alt for feil. Ef 28.mm f/1.8 1/250 f/4 Iso 100 Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Stilig. Det er vel blitsen så gjør at personen ser så skarp ut. Ser nesten ut som han er limt inn i ettertid... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Lyssterkt fastobjektiv altså...må man bruke blitz da? Fint fotografert var det i alle fall. RandiA Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Må ikke bruke blits. Men det gjør at jeg kan leke meg med lysetting og det er perfekt når det er litt overskyet. I tillegg så fryser blits som regel ting i bevegelse. Derfor lukkertiden min er på 1/250. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Tøft bilde, men enig med bjornast, blir på en måte seende uekte ut.. Og når du nevner at du bruker tid på lys, så burde vell skyggen fra låret kunne vært ungått... Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Må ikke bruke blits. Men det gjør at jeg kan leke meg med lysetting og det er perfekt når det er litt overskyet. I tillegg så fryser blits som regel ting i bevegelse. Derfor lukkertiden min er på 1/250. Tja. Det er vel streng talt blitsen som frys bevegelsen. Men kan ere enig med andre her. Hadde eksponert etter bakgrunnen og kjørt blitsen litt ned. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Stilig. Det er vel blitsen så gjør at personen ser så skarp ut. Ser nesten ut som han er limt inn i ettertid... Om jeg bare hadde kalrt å lippe/lime inn så bra Er nok blitsene ja. I og med at jeg tok bilde nedenifra og opp så skjer det. Tøft bilde, men enig med bjornast, blir på en måte seende uekte ut..Og når du nevner at du bruker tid på lys, så burde vell skyggen fra låret kunne vært ungått... Det har jo med posisjonen hans? Og jeg synes ikke det trekker så alt for mye oppmerksomhet. Må ikke bruke blits. Men det gjør at jeg kan leke meg med lysetting og det er perfekt når det er litt overskyet. I tillegg så fryser blits som regel ting i bevegelse. Derfor lukkertiden min er på 1/250. Tja. Det er vel streng talt blitsen som frys bevegelsen. Men kan ere enig med andre her. Hadde eksponert etter bakgrunnen og kjørt blitsen litt ned. Eksponert etter ftrærne du tenker på? Da hadde himmelen blitt overeksponert. Eller? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Skulle hatt noen blitser på trærne også vettu. Lenke til kommentar
Kellendil Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det eneste jeg bet meg merke i, var den vesten eller søppelet som ligger bak benken, den var i allefall veldig forstyrrende for meg. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Jeg så den istad Men ville ikke si noe. Å klone bort den er ikke noe problem. Skal se å få gjort det. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det må da være "priser" å vinne med så flotte action-bilder. Forstår ikke hvordan dere får det til jeg. RandiA Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er ikke vinkelen som er hovedproblemet tror jeg, men lyssettingen og etterbehandlingen. Du har et likt preg over alle bildene dine, unaturlig opplyst tricker, et ganske statisk oppsett, og for meg lite action. Jeg tror ikke "normal" er veien å gå, tror nok vidvinkel er beste løsning, da kanskje fisheye eller 10-12mm vidvinkel. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Eksponert etter ftrærne du tenker på? Da hadde himmelen blitt overeksponert. Eller? Himmelen òg er jo undereksponert her. Heller litt utbrent himmel enn døll bakgrunn. Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Likte bildet veldig bra, selv om det ser litt "Copy / Paste" ut mht. han som hopper. Muligen jeg ikke skjønner teknikken, men er det tatt masse bilder i fart med skytende blitser synkronisert eller er dette bare et "lykketreff"....? /L Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Lykketreff og lykketreff. Tror han visste når han skulle trykke. Han får kun én sjanse pr. hopp, ja. Tar litt tid mellom hver opplading vettu. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ikke om innstillingene er rett Lenke til kommentar
relsafus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ikke om innstillingene er rett Kan du utdype dette for oss litt grønne på blitzzzt-kontra antall-frame... Hvor ofte kan man fyre av "proffe" blits egentlig ? Svaret avhenhger sikkert av antall blits "kuber" eller hva man kaller det, men jeg vil anta at flere bitser (remote) kan fyre av i ulike sekvenser. som alle trigges av en hovedblits (eller via wire) vil jeg anta (og da er det vel kameraet som bestemmer dette , Right ... Tilbake til Tråden....Flott Bilde med mye Action (kunne muligens ha vært litt bevegelse i personen så han ikke så så "limt inn"..) /L Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg er litt enig det Olsen sier her angående brennvidden. Du får mer action feeling med en videre vinkel. Om ikke en fisheye så i alle fall en vidvinkel mellom 10 og 12 som han sier. Angående lyssettingen har jeg ikke annet å tilføye enn det andre har sagt før meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå