Gå til innhold

BK. Jump high in the sky.

ZoDz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må ikke bruke blits. Men det gjør at jeg kan leke meg med lysetting og det er perfekt når det er litt overskyet. I tillegg så fryser blits som regel ting i bevegelse. Derfor lukkertiden min er på 1/250.

Tja. Det er vel streng talt blitsen som frys bevegelsen.

Men kan ere enig med andre her. Hadde eksponert etter bakgrunnen og kjørt blitsen litt ned.

Lenke til kommentar
Stilig. Det er vel blitsen så gjør at personen ser så skarp ut. Ser nesten ut som han er limt inn i ettertid...

Om jeg bare hadde kalrt å lippe/lime inn så bra :p Er nok blitsene ja. I og med at jeg tok bilde nedenifra og opp så skjer det.

Tøft bilde, men enig med bjornast, blir på en måte seende uekte ut..

Og når du nevner at du bruker tid på lys, så burde vell skyggen fra låret kunne vært ungått...

Det har jo med posisjonen hans? Og jeg synes ikke det trekker så alt for mye oppmerksomhet.

Må ikke bruke blits. Men det gjør at jeg kan leke meg med lysetting og det er perfekt når det er litt overskyet. I tillegg så fryser blits som regel ting i bevegelse. Derfor lukkertiden min er på 1/250.

Tja. Det er vel streng talt blitsen som frys bevegelsen.

Men kan ere enig med andre her. Hadde eksponert etter bakgrunnen og kjørt blitsen litt ned.

Eksponert etter ftrærne du tenker på? Da hadde himmelen blitt overeksponert. Eller?

Lenke til kommentar

Det er ikke vinkelen som er hovedproblemet tror jeg, men lyssettingen og etterbehandlingen.

Du har et likt preg over alle bildene dine, unaturlig opplyst tricker, et ganske statisk oppsett, og for meg lite action.

Jeg tror ikke "normal" er veien å gå, tror nok vidvinkel er beste løsning, da kanskje fisheye eller 10-12mm vidvinkel.

Lenke til kommentar
Ikke om innstillingene er rett ;)

Kan du utdype dette for oss litt grønne på blitzzzt-kontra antall-frame...

Hvor ofte kan man fyre av "proffe" blits egentlig ?

Svaret avhenhger sikkert av antall blits "kuber" eller hva man kaller det,

men jeg vil anta at flere bitser (remote) kan fyre av i ulike sekvenser. som alle

trigges av en hovedblits (eller via wire) vil jeg anta (og da er det vel kameraet som bestemmer dette , Right ;) ...

Tilbake til Tråden....Flott Bilde med mye Action (kunne muligens ha vært litt bevegelse i personen så han ikke så så "limt inn"..)

/L

Lenke til kommentar

Jeg er litt enig det Olsen sier her angående brennvidden. Du får mer action feeling med en videre vinkel. Om ikke en fisheye så i alle fall en vidvinkel mellom 10 og 12 som han sier. Angående lyssettingen har jeg ikke annet å tilføye enn det andre har sagt før meg.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...