Himalde Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Problem med nytt D-Link DWA-556 (PCIe- tråløst nettverkskort) Jeg har bygget ny pc, har asus rampage extreme hovedkort, og dual booter med vista og Wubi (ubuntu). Ingen av opperativsysteme oppdager kortet. Jeg finner det ikke i enhetsbehandling i vista. Når jeg kjører kommandoen ”lspci” i ubuntu finner jeg det i listen oppført som Atheros Wireless (eller noe slikt). Ellers er det som det ikke eksisterer. Det er en grønn led bak på kortet og det har aldri gitt fra seg lys, ikke engang under oppstart. Jeg har prøvd å fjerne kortet og satt det inn på nytt. Hva er galt? Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg ville ha prøvd det i en annen PC. Kortet kan jo ganske enkelt være defekt. Lenke til kommentar
Himalde Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Det er det jeg var redd for. Skal prøve det i en annen PC i morgen. Takk for svar. Lenke til kommentar
Himalde Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Edit: feil, det under stemmer ikke. Fant det ut til slutt, enheten er ikke kompatibel med 64-bit operativsystem :-( Endret 8. oktober 2008 av Himalde Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Står her at det er støttet. https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...howtopic=936364 Lenke til kommentar
Himalde Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Var feil ja. Ser det, prøvde på nytt (enda en gang), etter et lite smell i hovedkortet, trodde noe var brukket, så fant maskina det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå