Gå til innhold

]LØST] Billig ny telefon. Kjøpe 2630?

8086

Anbefalte innlegg

Fikk meg en helt ny G502 i forrige uke, men greide etter noen få dager å putte den pastasausen ... Derfor trenger jeg nå en ny mobil, men jeg har ikke råd til enda èn i 1500 kroners klassen.

Har sett på Nokia 2630, som på papiret virker bra. Men jeg er åpen for forslag!

Det som er viktig for meg er lav pris, god lyd, lengst mulig standby og batterikapasitet, og seff. ingen binding.

For å følge malen:

Funksjoner:

-Kalender: (Ja)- Må kunne synkes mot Outlook, men kan være ganske enkel.

-GPRS: (nei).

-EDGE: (nei)

-Email klient:(nei).

Form:

-Klapp/"vanlig"

-Vekt: < 100 g

-"Støt/sprut/støv-sikker": (nei).

Skjerm:

Spiller ingen rolle

Pris:

Jeg har 1000 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): nei

Diverse:

-Kamera: uviktig

-Blåtann (Bluetooth): uviktig

-Internminne: minst 500 kontakter

-Minnekort?:nei).

-Batterilevetid: Veldig viktig.

Primærbruk er snakking. Minst en time, gjerne to-tre hver dag. Ønsker å lade minst mulig.

edit: aj. leste på Mobile Phones dot UK at mange var misfornøyde med 2630, bl.a. at den fryser ved tapte anrop og bare har en halvtime taletid. Andre erfaringer ev. anbefalinger?

Endret av 8086
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det opplevd taletid, eller det står i spesifikasjonene? Synes det vanligvis er et STORT gap mellom spesifikasjoner og taletid. Anskaffet G502 på grunn av oppgitt 9 timers taletid, men fikk aldri snakket mer enn et par timer før jeg måtte lade den på nytt (dagen etter).

Lenke til kommentar
Jeg er veldig fornøyd med min Nokia 1208

Vel, som du ser av kravene mine så trenger jeg å synke - dvs. den må ha USB kontakt. Fant ut at det var ingen av mobilene i det billigste segmentet som kunne dette, selv om de hadde vært bra nok på alle andre måter (les: batteri).

Endte opp med å kjøpe en K810i i Telebutikken til 1199,-. Og forsikring til 500kr p.a.

Sinnsykt dyr forsikring, men med 3 dyre telefoner i vaskemaskin, do, og i pastasausen på ett og et halvt år vil det statistisk sett lønne seg :blush:

Men det var veldig deilig å bare koble den til pc-en. og se 450 kontakter (epost+mobil+adresser+++) og alle avtalene mine automatisk legge seg inn. Vel verdt tusenlappen ekstra.

Endret av 8086
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...