mirri Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Men åssen får jeg 1P i gjørnet. (sorry om det er et svar til det, men jeg kjønte det ikke helt nei). Eller få det til å funke som en keylogg... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Jeg skjønner ikke helt hva du er ute etter, men for å installere 1Password-utvidelsen i nettleseren din så starter du 1Password, trykker på 1Password helt til venstre i menylinjen, velger Preferences, trykker på "Browsers" i vinduet som dukker opp også er det rimelig selvforklarende ... Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Et program som lagrer koder. Eksempel, msn,hotmail. Finnes d et program til mac som lagrer koder? Uten å lese resten av tråden, regner jeg med at det er passord det er snakk om. Programmer lagrer som regel brukernavn og passord i din nøkkeling (key chain), og nettlesere (iaf Firefox) har egen database for dette. Når du besøker sidene du har lagret brukernavn/passord for, vil feltene automatisk bli fyllt ut. Lenke til kommentar
dennis.se Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Uten å lese resten av tråden, regner jeg med at det er passord det er snakk om. Programmer lagrer som regel brukernavn og passord i din nøkkeling (key chain), og nettlesere (iaf Firefox) har egen database for dette. Når du besøker sidene du har lagret brukernavn/passord for, vil feltene automatisk bli fyllt ut. det er da ingen vits i å svare når du ikke engang vet hva spørsmålet egentlig er - noe som i dette tilfellet ikke ble klargjort i første, men senere innlegg. Lenke til kommentar
Henry9 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Firefox passer på det meste.. eller så bruk huet og tenk Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Uten å lese resten av tråden, regner jeg med at det er passord det er snakk om. Programmer lagrer som regel brukernavn og passord i din nøkkeling (key chain), og nettlesere (iaf Firefox) har egen database for dette. Når du besøker sidene du har lagret brukernavn/passord for, vil feltene automatisk bli fyllt ut. det er da ingen vits i å svare når du ikke engang vet hva spørsmålet egentlig er - noe som i dette tilfellet ikke ble klargjort i første, men senere innlegg. Det er da vel fremdeles vits i å svare? Om jeg treffer rett ved å tolke spørsmålet fra første post, er jo ikke det noe problem? Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det jeg brukte før var nettleseren opera, den har en kjekk liten duppedings kalt "tryllestav" som gjør sli at når du går inn på siden, kan du trykke på den lille tryllestaven som sitter oppe i vindet, da popper brukernavn og passord seg opp. Men først må du selvsagt legge det inn da, som du ikke er noe vanskelig. Det burde du klare å finne ut av selv. Eller så kan du gjøre som mange andre, og ha samme passord til alt. Dette gjør det enklere for dem som ikke klarer å huske mer enn en ting om gangen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Eller så kan du gjøre som mange andre, og ha samme passord til alt. Dette gjør det enklere for dem som ikke klarer å huske mer enn en ting om gangen. Det er også svært usikkert. Veldig mange bruker samme passord overalt, noe som fører til at om noen finner ut av passordet ditt så er det fritt fram for å utnytte kontoene du har her og der. Det har vært flere tilfeller hvor folk bruker samme passord overalt, på en av de stedene de bruker dette passordet er passordet lagret i klartekst i brukerdatabasen. Når noen så bryter seg inn der så sjekker de gjerne brukernavn og passord direkte mot f.eks. Paypal og lignende tjenester, så om du bruekr samme brukernavn og passord overalt så er det fort gjort å både miste sin internettidentitet og penger. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 tja, det er nok sant det du sier. Men etter det jeg har fortstått så snakker vi ikke om all verdens, men ett passord til msn, og kanskje noen få nettsider. Hvis det da som regel bare er familie som låner mac'en hennes så vil jeg ikke tro at de kommer til å stjele internettidentitet og pengene hennes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå