Gå til innhold

Et program som lagrer koder

mirri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sa feil isted, programmet het vist 1Password istedenfor.

Uansett, du kan laste det ned her: http://agilewebsolutions.com/downloads/1Password

Åssen funka d? He du d? He lasta d ned. Men... E d sånn som lagerer automatisk kodane som blir skrevne og blir brukt? Som på msn? Om... hehe.. en annen bruker msn.. eller hotmail... så lagrer den koden sej? Sånn automatisk?

Endret av mirri
Lenke til kommentar
Åssen funka d? He du d? He lasta d ned. Men... E d sånn som lagerer automatisk kodane som blir skrevne og blir brukt? Som på msn? Om... hehe.. en annen bruker msn.. eller hotmail... så lagrer den koden sej? Sånn automatisk?

http://static.agilewebsolutions.com/1passw...ute_expert.html

sånn fungerer det.

men hva er det du egentlig trenger?

så vidt meg bekjent kan da msn på mac huske passordet ditt. og hvis du bruker safari (eller en hvilken som helst annen respektabel nettleser for den del) så kan den huske de brukernavnene og passordene du bruker på f.eks hotmail, facebook, etc.

når du lar safari lagre passord så lagres de i programmet "keychain access", som forøvrig tar seg av de fleste passordene o.l på macen din.

Lenke til kommentar

http://static.agilewebsolutions.com/1passw...ute_expert.html

sånn fungerer det.

men hva er det du egentlig trenger?

så vidt meg bekjent kan da msn på mac huske passordet ditt. og hvis du bruker safari (eller en hvilken som helst annen respektabel nettleser for den del) så kan den huske de brukernavnene og passordene du bruker på f.eks hotmail, facebook, etc.

når du lar safari lagre passord så lagres de i programmet "keychain access", som forøvrig tar seg av de fleste passordene o.l på macen din.

Ej sett aldri husk pasord på msn. Om noken skulle låne datan min eller ej glemmer å lokke kjermen på datan min, så kan andre tulle me datan min. Om dem skulle finne på å gjøre d. Å d samme me andre nettsider. Åså he ej forkjellige passor. Å bytter dem av å til. Så d hadde vært grett me et slikt program. Itkje d at ej låner datan min ofte bort. D e som regel familie medlem.

Endret av mirri
Lenke til kommentar

Det er da bare å legge til en Secure Note, beskyttet av Master Password gjennom 1Password. Blir ikke automatisk utfylling ved mindre en bruker en MSN-klient på nettet, men en glemmer da ikke passordet sitt så ofte. Og skriv bokmål eller nynorsk er du snill, dialekt-skriverier er slitsomt å lese.

Endret av Rexinor
Lenke til kommentar

Men d står itkje noke "1P" der oppe.

Det er da bare å legge til en Secure Note, beskyttet av Master Password gjennom 1Password. Blir ikke automatisk utfylling ved mindre en bruker en MSN-klient på nettet, men en glemmer da ikke passordet sitt så ofte. Og skriv bokmål eller nynorsk er du snill, dialekt-skriverier er slitsomt å lese.

Oja unnskyld. :)

Lenke til kommentar
Men d står itkje noke "1P" der oppe.

Du har tilgang til Secure Notes gjennom 1Password applikasjonen. 1P knappen får du bare i nettlesere og installeres gjennom Prefereces-menyen.

Litt mer presist hvordan jeg får det til å funke. :)

Lenke til kommentar

hva med å sette passord på brukerkontoen din?

personlig har jeg passord på min konto, og "passordbeskyttet skjermsparer" - i tilfelle jeg glemmer å lukke pcen. dersom noen vil låne maskinen min har jeg en gjestekonto de kan få leke seg med.

dersom personen som låner maskinen din er så frekk at han vil prøve å gå gjennom mailen din eller chatte med vennene dine kan han jo likesågodt bla seg gjennom bilde eller dokumentmappa også.

Lenke til kommentar
hva med å sette passord på brukerkontoen din?

personlig har jeg passord på min konto, og "passordbeskyttet skjermsparer" - i tilfelle jeg glemmer å lukke pcen. dersom noen vil låne maskinen min har jeg en gjestekonto de kan få leke seg med.

dersom personen som låner maskinen din er så frekk at han vil prøve å gå gjennom mailen din eller chatte med vennene dine kan han jo likesågodt bla seg gjennom bilde eller dokumentmappa også.

Ja, sant. Men jeg ønsker meg keylogg. :) (jeg har kode på datan)

Endret av mirri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...