EC Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Sverre Sjøthun, mannen bak www.dwpg.com og tidligere medarbeider i www.overklokking.no, har gitt oss tillatelse til å oversette og publisere hans artikkel der han tar en titt på Prometeia. Dette er del 1 - vi vil også publisere del 2. Du kan lese den norske versjonen her. Artikkelen på www.dwpg.com finner du her. Overklokking.no takker Sverre Sjøthun for at vi fikk lov å gjøre dette! Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Sukk.. Den som hadde vert rik...... Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Sverger nok heller til en komplett pakke fra VapoChill! Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 be instendig om at han sverre tester støynivået grundig, og undersøker hvordan dette kan forhindres, og snakker med leverandør om dette. kort sagt; hadde vært max om dette settet kunne vært tilnærmet lydløst, men det er vel umulig? :-? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Fort gjort å bytte om på "siter" og "endre" :wink: Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 går ikke an å endre eller slette. Lenke til kommentar
EC Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Så ikke trykk OK, da! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Sinnsjukt kult! Når kommer del 2? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 høres jo rått ut.... Men etter som jeg har hørt så er ikke prometia noe videre. For kaldt eller noe sånt sammen med dårlig isolasjon og noen andre problemer. Uansett så er det jo rått med minus på CPU'en Lenke til kommentar
Duckman Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 - "Sverger nok heller til en komplett pakke fra VapoChill!" Du får komplett pakke fra ChipCon også - "be instendig om at han sverre tester støynivået grundig, og undersøker hvordan dette kan forhindres, og snakker med leverandør om dette." Støynivået ligger på ca 40dB i oppstarten, og når kjøleren har oppnådd rett temp(ca -30C) skruer den seg ned til 30-35dB. Slett ikke ille. Jeg har selvfølgelig vært inne på tanken med diverse støydempende tiltak, og jeg vil ikke se bort i fra at jeg kommer innpå dette i del 2. - Fort gjort å bytte om på "siter" og "endre" hæ? - "Sinnsjukt kult!" JA! - "Når kommer del 2?" Antageligvis om 1 til 2 uker. Denne testen gjøres grundig, så følg med;) Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 20 minus.. *sukk og drøm* tør ikje å setta meg oppi peltier eingang.. litt redd for kondens på den stakkars cpu'en min. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 jeg stussa bare på en liten ting i artikkelen: Hvis en prosessor avgir 90W ved normal hastighet, vil den avgi 720W varme dersom spenningen og hastigheten dobles! 720W, shit er ikke det litt mye? da må man jo ha ca. 2-3 psu'er bare for å dekke strømforbruket til cpu'en. for ikke å snakke om resten av systemet som også sikert er overklokket og trenger sitt av strøm. da ender vi opp til slutt med 4 psu'er og det har jeg aldri sett noen ha. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 hvis Prometeia Mach II ( http://www.chip-con.com/index.php?pageid=43 ) skal kunne klare å fjerne 200W så er det fortsatt 520W som er igjen , dette kan jo ikke stemme. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 20. april 2003 Del Skrevet 20. april 2003 det det skal være er jo: 90*2*2=360 og ikke 90*2*2*2=720 Lenke til kommentar
Novec Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Nei, 720W er riktig, grunnet at effektøkningen ved spenningsøkning i motsetning til frekvensøkning ikke er lineær. Husk likevel at 720W først kommer ved dobbel spenning og dobbel frekvens, noe som aldri vil forekomme. Lenke til kommentar
!Alex! Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Nei, 720W er riktig, grunnet at effektøkningen ved spenningsøkning i motsetning til frekvensøkning ikke er lineær. Husk likevel at 720W først kommer ved dobbel spenning og dobbel frekvens, noe som aldri vil forekomme. ok, men aldri si aldri. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 begynner å bli litt utålmodig. Lenge til del-2? Kommer snart? Lenke til kommentar
Novec Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Josten: Den er her, og du har allerede skrevet innlegg i forumtråden om den... edit: Trøtt, jeg? Beklager... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Josten: Den er her, og du har allerede skrevet innlegg i forumtråden om den... Blir alltid litt nervøs når jeg skal prøve å rette på folk med høyere rang enn meg, men; dette var snakk om prometia kjølesystem og ikke pandemona som du linket til. Men takk for god tanke! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå