Gå til innhold

2gb eller 4gb

toy_man

Anbefalte innlegg

Helluu..

"ikke ha 4gb minne på et 32bit operativ system, da trekker maskinen minne fra grafikk-kortet, og da blir kortere varmere og at den ville yte dårligere, ta bare og bruk 2gb vis du ikke har et 32bit operativ system"

Ehm kan noen forklare?

Trodde det var bedre uansett med mer Ram. Bedre med 4gb enn 2gb (hvis de er like raske).

Eller er det bare jeg som ikke klarer å lese og skjønne det over?

(fant det på en annen side)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"ikke ha 4gb minne på et 32bit operativ system, da trekker maskinen minne fra grafikk-kortet, og da blir kortere varmere og at den ville yte dårligere, ta bare og bruk 2gb vis du ikke har et 32bit operativ system"

er bare tull. Hvis du setter inn 4gb på ett 32bit operativsystem klarer ikke operativsystemet å benytte seg av allt minnet(RAM) som du har satt inn, minnet på skjermkortet blir benyttet like mye/lite hvis du har 2 gig maskinen eller 8gig.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit:

Et 32-bit's Operativsystem, som flesteparten har, støtter Max 3 gigabyte.

Et 64-bit's Operativsystem har ikke noen max-grense (IHvertfall så er dette veldig høyt).

Det er omtrent ingen forskjell på dagens DDR2-rambrikker, kun 1-2-3 Fps i spill, i hastighet, men antall Gb er viktig, 4 Gb er det som er anbefalt, flere Gb over dette bruker omtrent ingen, med mindre man lager en liten rampartisjon eller lignende. :)

Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg bare får ca 3.5 gb ram på et 32bit system hvis jeg setter inn 4.

Ble bare litt redd når jeg så at det ville gå ut over grafikk kortet! Så måtte nesten spørre (selvom det er et newbie spørsmål)

Det vil ikke ha noe å si på grafikk kortet om jeg har 2 eller 4?

Hmm takk for at dere svarte så fort ! :thumbup:

Lenke til kommentar

32bits OS kan adressere 4GB RAM, dvs. OS'et kan "huske" adressen til max 4GB RAM. Siden skjermkortminne også skal adresseres, så kommer det som 1. prioritet. I praksis betyr det at man tar 4GB og trekker ifra skjermkortets RAM. 512MB skjermkort = 3,5GB RAM til maskinen (4GB-0,5GB= 3,5GB), 1GB skjermkort = 3GB til "vanlig" RAM, du skjønner tegninga.

I teorien så kan 64bits OS klare 16.8 millioner TB RAM (2^64), mens i praksis så kan du få opp mot 128GB RAM i Vista64.

Mengde RAM har for all del ingen påvirkning på varmen av noen komponenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...