konduktans Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Problemstilling: Jeg har en bærbar pc - nærmere bestemt en Dell Latitude L400. Den er gammel og har ikke innebygget WLAN. Det vil jeg ha. Jeg har sett litt på hvordan folk lodder fast ting inne i Acer Aspire One-maskiner, og det ser forholdsvis enkelt ut. Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å lodde litt i den gamle maskina mi. Det jeg nå lurer på er hvor jeg kan få tak i et nettverkskort som er lite nok. Jeg kunne forsåvidt putta det i PCMCIA porten. Eller jeg kunne modifisert nettverlskortet som sitter i PCMCIA porten slik at det fungerer når det ikke er utfelt. Et sånn kort er det: http://www.itorderonline.com/upload/shopca...0451_085711.jpg Det jeg lurer på er følgende: Finnes det miniatyr USB nettverkskort? Er dette i det hele tatt mulig å gjøre? Jeg har ikke veeeeeeldig stødige hender eller noe særlig erfaring med lodding. Lenke til kommentar
avo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Problemstilling:Jeg har en bærbar pc - nærmere bestemt en Dell Latitude L400. Den er gammel og har ikke innebygget WLAN. Det vil jeg ha. Jeg har sett litt på hvordan folk lodder fast ting inne i Acer Aspire One-maskiner, og det ser forholdsvis enkelt ut. Derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å lodde litt i den gamle maskina mi. Det jeg nå lurer på er hvor jeg kan få tak i et nettverkskort som er lite nok. Jeg kunne forsåvidt putta det i PCMCIA porten. Eller jeg kunne modifisert nettverlskortet som sitter i PCMCIA porten slik at det fungerer når det ikke er utfelt. Et sånn kort er det: http://www.itorderonline.com/upload/shopca...0451_085711.jpg Det jeg lurer på er følgende: Finnes det miniatyr USB nettverkskort? Er dette i det hele tatt mulig å gjøre? Jeg har ikke veeeeeeldig stødige hender eller noe særlig erfaring med lodding. Hva med å bare dytte inn et PCMCIA WLAN kort - det ville jo unektelig være litt enklere... Edit: Ooops - svarte litt kjapt der - ser du har tenkt tanken selv. Er det noe stort problem om det stikker ut non cm ? Endret 22. september 2008 av avo Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Ja, så absolutt. Jeg har et PCMCIA kort i den som er "sammenleggbart", altså når det ikke er i bruk, så dyttes det rett og slett inn i maskina. Det jeg vil er å ha intern wlan og bt. Jeg vil ikke ha noe tull som stikker ut, som jeg må trykke inn hver gang jeg skal pakke sammen. Derfor vil jeg lodde det inne i maskina. Dessuten, trenger jeg også både bluetooth og mulighet til minnepenn, og siden jeg kun har én USB-port, må jeg finne på noe smart. Noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 pcmcia usbkort og mini-pci wlankort ( må gjerne fjerne modemet for å få plass til dette ) Husk å skaffe antenner til wlankortet. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Normalt vil en laptop med wlan fabrikkmontert ha antenne bak skjermen. Dette får du ikke ved egen ettermontering/lodding. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Hmmm, jeg tror det blir bra nok signaler like som. Har åpna maskina helt, og det er litt trangt inni der. Får se om jeg får tak i liten nok loddebolt til å lodde inni der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå