Gå til innhold

Hva er ditt yndlingsband?


zpug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mye metal blandt folket :)

IN FLAMES

in flames er det beste metal bandet som finnes.. tror ikke noen vil klare å skape så bra musikk som in flames gjorde før de ble mainstream. jesper strømblad har skrevet de vakreste melodiene som noen gang er skrevet...

jeg liker spesielt de akkustiske sangene til in flames.

resten av bandet er også ganske bra:)

Lenke til kommentar

Red Hot Chili Peppers

 

Musikken til bandet er som støpt for mine ører. Det var noen år siden jeg oppdaget Anthony Kiedis & co, og elsker dem like mye nå som før. Etter min mening så er disse personene genier som kan komponere lyder sammen på denne måten, og med det ha et så godt samspill som de har!

 

Bandet har også utviklet seg mye siden 1983 fram til nå, de har vært borte i alt fra hiphop, punk, pop, funk og selfølgelig rock, de var også en av de store videreføringende av sjangeren Funk Rock på 80-tallet.

 

De har siden høst 2007 hatt hiatus "pause" fra bandet og musikken generelt. Anthony har fått mer tid med barnet og kona, Flea har eksperimentert med nye ting som vanlig, John Frusiciante er solo for tiden og Chad Smith slapper av og har vært med og designet trommesettet til Guitar Hero: World Tour.

 

Det er litt uklart om når de kommer tilbake igjen for fullt men de sier selv de regner med en gang i 2009, Chad sa en gang på et intervju i april/mai at de skulle sette seg ned nå til høsten å begynne å lage musikk igjen, men det har så og si bli avkreftet av Flea.

 

:love:

Lenke til kommentar
Når jeg hører på dem 24/7 vil jeg nok selv si at det er yndlingsband, men jeg vet ikke hva som teller for å være et yndlingsband hos deg LueDotten :wee:

Så i og med at du hører på Celldweller 24/7, når får du tid til å høre på det andre favorittbandet ditt, Crossfade? :tease:

 

Da media player crasher og jeg må høre på mob (har ikke fått lagt over Celldweller på mob enda) :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt Metallica som favorittband i en årrekke (siden '91?), og de vil nok alltid stå meg ganske nært, men hører ikke mye på de lenger, tror jeg "endelig" begynner å bli litt lei... Det er stort sett to band som jeg vil kalle favorittband nå om dagen;

 

Testament og Opeth

Testament fordi jeg mener de ikke står særlig mye tilbake for Metallica låtmessig, og spesielt ikke musikalsk/spillemessig. Forundrer meg over hvorfor de alltid blir rangert bak de "fire store". Opeth fordi det er en gjeng geniale musikere, vannvittig stort spekter av ulike stiler, og de mestrer alt meget bra. Åkerfeldt bør være regnet for å være en av nåtidens største låtskrivere/musikalske genier.

Lenke til kommentar

Har en del favorittband nå. Det kommer ann på hvilket humør jeg er i.

Men de to bandene jeg har hørt aller mest på og fulgt med lengst er Linkin Park og P.O.D.

Og gjennom de to har jeg oppdaget noen av de andre bandene og musikken jeg liker godt.

Helmet, Adema, LeVel, litt Suicidal Tendencies, litt Red Hot Chili Peppers, Fort Minor, Grey Daze og mer

Lenke til kommentar

Scar Symmetry! (melodic death metal/progressive metal) Digger alle sangene deres, gitar spillingen er helt sinnsyk, og vokal rangen er helt vill (veldig bra growl, scream og clean, alle fra samme vokalisten! Men nå har Christian Älvestam gått fra bandet etter å ha snakked med resten, synd, men jeg håper de to nye vokalistene klarer å gjøre en like bra jobb).

 

Disarmonia Mundi (melodic death metal) Har mange bra sanger, men jeg liker ikke alle så da kommer de som nr 2, ganse bra gitar spillingen min liker scar symmetry gitaringen bedre :p. Også liker jeg vokalene til scar symmetry bedre og. Men, bra band :)

Lenke til kommentar

Xploding Plastix

Norsk duo som spiller elektronisk jazz, kan man si. Rett og slett herlig. Ville trommerytmer.

 

Ellers har jeg en veldig allsidig musikksmak, så jeg blir nødt til å nevne Queens of the Stone Age. Sjekk denne ville versjonen av gjennombruddet deres "No One Knows":

Eagles of Death Metal er mitt favorittband for tiden, et fantastisk band som bare er til for moros skyld. Moroen de har med å spille smitter gjennom musikken.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid hatt Metallica som favorittband, men har hatt Pantera som favoritt band de siste åra. Jeg simpelthen elsker Pantera. Fantastisk vokal presentasjoner fra Phil Anselmo, som forsåvidt synger i et kjempebra band kalt Down, verdt å sjekke ut. Ellers har vi jo gitarlegenden Dimebag Darrell. Han er en kjempestor innflytelse på gitarspillingen min. Ellers er jo Vinnie Paul en djevel på trommer. Bassen er vel grei den og, men det er ikke akkurat det første jeg hører på i en sang.

Lenke til kommentar
Jeg har alltid hatt Metallica som favorittband, men har hatt Pantera som favoritt band de siste åra. Jeg simpelthen elsker Pantera. Fantastisk vokal presentasjoner fra Phil Anselmo, som forsåvidt synger i et kjempebra band kalt Down, verdt å sjekke ut. Ellers har vi jo gitarlegenden Dimebag Darrell. Han er en kjempestor innflytelse på gitarspillingen min. Ellers er jo Vinnie Paul en djevel på trommer. Bassen er vel grei den og, men det er ikke akkurat det første jeg hører på i en sang.

Synd dimebag død. Han hadde heftige riff og soloer..

jeg har ikke noe favoritt band..

Endret av The Zapper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...