YokiShoki Skrevet 25. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2003 Hei! Skal kjøpe mer minne til min Insiron 8200. Hadde tenkt å kjøpe 512MB brikke fra Crucial som har en Cas Latency på 2,5. Jeg sjekket for sikkerthets skyld hva som stod i maskinen min. Det stod en 256MB brikke som hadde en Cas Latecy på 2. Den som står i maskinen min er altså raskere enn minne brikkene som Crucial selger. Noen som vet om nettbutikker som selger SO DIMM brikker på 512MB PC2100 og som har en Cas Latency på 2? Vennlig hilsen Jørgen Jonassen Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 Er du sikker på det? Standard i disse maskinene til Dell er CL på 2,5... Dette kommer opp samme hvor du søker på tilleggsminne til maskinen din. Hvis du går inn på Dells sider og finner riktig Kingston minne har dette også cl 2,5. Uansett, er ikke så lenge siden jeg oppgraderte min i4150 selv (den har samme minne) og etter mye søking fant jeg aldri noe minne med cl 2 Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 Ja det står CL2 på brikken, tror det stod NANYA. Søkte litt på forumet til dell og forstår det slik at I8200 støtter Cl2->CL3. Noen som vet om noen som leverer NANYA brikker? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 ITButikken.no vet jeg leverer NANYA ... Har DDR RAM kjøpt fra de, men om de har S0 DIMM vet jeg ikke, du kan eventuelt ta kontakt med de og se om de kan bestille for deg. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 du kan kjøpe cas2.5 jeg har gjort det når jeg bygde min maskin og bios satte jeg det til å kjøre på cas2, men du er jo ikke garantert å kjøre på cas2 siden de ikke er sertifisert for dette Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 Itbutikken selger ikke SO DIMM brikker fra NANYA. Det er dessverre ikke valg for Latency i BIOS'en til Insiron 8200, så det går ikke (ikke som jeg har sett ihvertfall, tror det blir styrt automatisk. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 itbutikken er verre enn pesten likevel! forbanna svindlersjappe Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 Kjør opp aida32 (network edition) og sjekk om du kjører cas 2 nå Lenke til kommentar
johndoe144 Skrevet 26. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 26. mars 2003 Ang. ITbutikken: De kunne godt ha ansatt en korrekturleser eller tre... Hvis du er i tvil om prisen våres vennligst sjekk di førene prisdatabasene Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2003 Har lastet ned Aida32, men forstår ikke helt hva som står der. Gikk inn på SPD under Motherboard og der står det blant annet: Highest CAS Latency 2.5 (7.0 ns @ 142MHz) 2nd Highest CAS Latency 2.0(7.5 ns @ 133MHz) Betyr dette at brikken kjører på CL2, eller cL2.5? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå