EnglishAudio Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har akkurat startet med vb og istedet for at jeg lager 100 småtråder med simple spørsmål lager jeg heller en tråd som jeg legger til spørsmål underveis når jeg kommer til det. Moderatorer: Tenk før dere stenger denne. Blir mere ryddig med en slik tråd. Andre er selvfølgelige helt frie til å spørre og Starter med følgende, får denne feilmeldingen på følgende if kode: value of type *boolean* cannot be convertet to *system.windows.forms.checkbox* Public Class Form1 Private Sub btntomskjema_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btntomskjema.Click tbxnavn.Text = Label1.Text tbxbarn.Text = Label1.Text tbxansattkode.Text = Label1.Text chkboxkvinne.Checked = False chkboxmann.Checked = True cobxavdeling.Text = Label1.Text End Sub Private Sub Form1_ Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load chkboxmann.Checked = True If chkboxkvinne.Checked = True Then chkboxmann = False If chkboxmann.Checked = True Then chkboxkvinne = False End if End Sub End Class Takker for kommende svar..! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 If chkboxkvinne.Checked = True Then chkboxmann = False If chkboxmann.Checked = True Then chkboxkvinne = False Hvis du heller prøver: If chkboxkvinne.Checked = True Then chkboxmann.Checked = False If chkboxmann.Checked = True Then chkboxkvinne.Checked = False Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Selvfølgelig, slurvefeil. Takk skal du ha. Kommer nok flere spørsmål.. Men den funker ikke. Skal da ligge på Form1_load denne? Sånn, la if koden til checkboxen i samma boxen. funka som bare det. Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Skal lage en ting som skal kontrollere et skjema som brukeren har fyllt ut. Det skal sjekke at nr ikke er for lange og at alt er fyllt ut stort sett. Hvordan gjør jeg dette..? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Skal vi se om PerO0o lurer på noe i dag. Kansje vi kan hjelpe til med noe... Du! En spørretråd er bare tull!! Det er flere grunner til at emne linjen skal være beskrivende og jeg nevner her to av dem: 1. Vi som skal svare vet hva du lurer på og slipper bla i en lang tråd for å se om det er noe du lurer på (Vi gidder det rett og slett ikke fordi vi har andre ting å drive med en å lete etter skibruddne) 2. Andre som kan lure på det samme vet at dette er en tråd med relatert info og slipper dermed poste egne tråder ... Denne måten å bruke forumet på er derfor dårlig, og du vil neppe få den hjelpen du ønsker Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Public Class Form1 Private Sub btnsend_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnsend.Click Dim txtpraksis As Integer Dim txttest As Integer Dim txtutseende As Integer Dim sum As Integer Dim rbnmann As Short Dim txtutdanning As Integer Dim rbnkvinne As Short sum = Val(txtutdanning.text) + Val(txttest.text) + Val(txtpraksis.text) + Val(txtutseende.text) If txtpraksis >= 10 Then MsgBox("For høy sum oppgitt") End If If txttest >= 10 Then MsgBox("For Høy sum oppgitt") End If If txtutdanning >= 10 Then MsgBox("For høy sum oppgitt") End If If txtutseende >= 10 Then MsgBox("For høy sum") End If If sum >= 25 And rbnmann Then MsgBox("Du er ansatt " + txtnavn.Text) End If If sum > 20 And rbnkvinne Then MsgBox("Du er ansatt " + txtnavn.Text) Else If txtutseende >= 8 And rbnkvinne Then MsgBox("Du er ansatt " + txtnavn.Text) End If End If End Sub End Class Hvordan får jeg bort text is not a member of integer og hvorfor blir det bare 0 samme hvilke tall man legger i text feltene? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Start en egen tråd om dette! Dette blir bare for dumt. Lenke til kommentar
EnglishAudio Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Å bare svare er vanskelig heh.. Lenke til kommentar
Alexen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Viss du har tusen spørsmål av denne typen kan det hende at det vil hjelpe deg mye mer å lese en tutorial eller en bok Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Å bare svare er vanskelig heh.. Nei, det er ikke det, men du er ikke aleine her på forumet og måten du gjør det på gjør det umulig for neste man som lurer på akkurat det samme å finne svar. Dessuten strider emnetittelen med reglen om god skikk og bruk da den skal være forklarende. Synes du "Pero's vb spørretråd" forklarer hva du lurer på ? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Dette fordumet er ikke din private hjelpelinje. Du kan prøve selv, og hvis du absolutt ikke finner svar på spørsmålet, så starter du en ny tråd om det. Da kan også andre søke i spørsmålene ved en senere anledning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå