djeanius Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei. Dette blir på engelsk, fordi jeg har skrev det for å poste på engelsk-språklig forum, og orker ikke å oversette. Håper det ikke er noe problem. Ble ganske langt, men jeg prøver å forklare så nøyaktig som mulig, for jeg føler jeg har prøvd alt. alt jeg kan tenke meg hvertfall The network where I live is running with a WPA-PSK TKIP encryption. I have two computers: a laptop, Dell Inspiron 9400 with an integrated wireless network card, and a stationary computer with a CNET CWP-854 wireless card. Both running XP SP2. There’s also two additional computers on the network, one Win-pc and one Mac Notebook. I have learned that the wireless access point is an OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL-router, and the modem (if it’s the modem. the box that provides Internet, anyways) is a Speedtouch 5x6. Here’s the case. On my laptop, I can connect to the network with no problems. The macbook also connects. My stationary computer on the other hand just says “Acquiring network address” until the connection fails. I’ve installed the latest drivers, and the signal strength is excellent. This is what I’ve tried so far to solve the problem: - I’ve tried using both windows zero and the wlan-card software with no luck with any of them. - I tried assigning a static IP-adress, using both 10.0.0.1 as gateway and DNS (when I run a ipconfig, 10.0.0.1 is listed as the gateway –the speedtouch), and 192.168.1.1 -the Wireless Officeconnect. The result in both cases: “You are now connected” Woho! Except it only says it’s connected, while it really isn’t. When I run ipconfig /renew, I receive this error: “This operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation.”. When I set the settings back to Obtain Automatically, it’s the same as before.. “Acquiring..” A problem is that the people “administrating” the network is technical morons, and have of course lost all passwords to the Officeconnect. I figured I could access the router and change the encryption type via my laptop, and get the other computer online that way, but they had changed and lost the password. And they won’t allow me in to fix it either. Because they connect just fine. And on the other hand, so does three of the other computers. So to sum up. Three out of four computers connect to the network with no problems at all. And one don’t. Even though two of the connected computers is running the same OS as on the one where it won’t connect. I’ve checked the settings, and they are the same also. All suggestions appreciated! Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Et flott verktøy: http://translate.google.com/translate_t# Nettverket hvor jeg bor er i ferd med WPA-PSK TKIP kryptering. Jeg har to datamaskiner: en bærbar Dell Inspiron 9400 med en integrert trådløst nettverkskort, og en stasjonær datamaskin med en CNET CWP-854 trådløse kortet. Begge kjører XP SP2. Det er også ytterligere to datamaskiner på nettverket, ett Win-PC og en Mac Notebook. Jeg har lært at det trådløse tilgangspunkt er en OfficeConnect Wireless 11g Cable / DSL-ruter og modem (hvis det er modemet. Boksen som tilbyr Internett, anyways) er en Speedtouch 5x6. Her er tilfelle. På min laptop, kan jeg koble til nettverket uten problemer. MacBook også kobles. Min stasjonære datamaskin på den andre siden bare sier "Henter nettverksadresse" før tilkoblingen mislykkes. Jeg har installert de nyeste driverne, og signalstyrken er utmerket. Dette er hva jeg har prøvd så langt for å løse problemet: - Jeg har prøvd å bruke både Windows null og WLAN-kortet programvare uten hell med noen av dem. - Jeg prøvde å tilordne en statisk IP-Adress, med både 10.0.0.1 som gateway og DNS (når jeg kjøre en ipconfig, 10.0.0.1 er oppført som gateway-til speedtouch), og 192.168.1.1-Wireless Officeconnect. Resultatet i begge tilfeller: "Du er nå koblet" Woho! Bortsett fra den bare sier det er koblet til, mens det egentlig ikke er det. Når jeg kjører ipconfig / renew, jeg får denne feilmeldingen: "Denne operasjonen mislyktes som ingen adapter er i staten tillatte for denne operasjonen.". Når jeg settet innstillingene tilbake til Motta automatisk, det er den samme som før .. "Henter .." Et problem er at folk "ansvaret" nettverket er teknisk idioter, og har selvfølgelig mistet alle passordene til Officeconnect. Jeg skjønte jeg kunne få tilgang til ruteren og endre type kryptering via min laptop, og få den andre datamaskinen på nettet på den måten, men de hadde endret seg og mistet passordet. Og de vil ikke tillate meg å rette på det heller. Fordi de kobler bare fint. Og på den annen side, så gjør tre av de andre datamaskinene. Så for å oppsummere. Tre av fire datamaskiner koblet til nettverket uten problemer. Og ett ikke. Selv om to av de tilkoblede datamaskiner kjører samme operativsystem som på en der det ikke vil koble til. Jeg har sjekket innstillingene, og de er de samme også. Alle forslag verdsatt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå