Joe DiMaggio Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei! Dette er mitt oppsett i stua: Denon AVR-1802 (5x80 w) Dali 104 Dere som kjenner til disse høyttalerne vet jo at denne forsterkeren er mer en kraftig nok! Jeg fikk i dag 2 stk. Nad C272. Disse er på 2x150 w hver! Hvis jeg setter en på hver høytaler vil jo det bli ganske tøft, men kan jeg risikere at effekten kan bli dårligere? Blir det for my for disse høyttalerne? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Joda, en 272 brokoblet på hver høyttaler kan sikkert bli "for mye". Men da gjelder det jo bare å ikke spille så høyt at du sprenger dem. Ingen fare på vanlige volum altså, og når du gir på gjelder det bare å høre etter ulyder eller forvrengt lyd. Do it! (men test med én 272 også. 150 watt på hver høyttaler bør være nok det også) Endret 21. september 2008 av epifant Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Jeg har jo to stk. og ønsker å bruke de. Jeg forstår jo at det blir lett for å sprenge de. Jeg leste forresten at brokoblet så yter en forsterker 1x350 w. Det er mye! Lenke til kommentar
epifant Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Det ER mye, men du vil sannsynligvis aldri bruke alt. I likhet med en bilmotor er det ikke enten 350 watt eller ingenting, man bruker det man trenger når man trenger det. Fordelen er også at du alltid vil ha krefter til overs til de kraftige partiene i musikken. EDIT: glemte jo å si at selv om du får MER effekt trenger ikke lyden nødvendigvis å bli subjektivt BEDRE for dine ører. Dersom Denon-forsterkeren passer langt bedre til Daliene og dine preferanser kan den spille "bedre" enn NAD-forsterkerne, men det er jo ikke verre enn å prøve seg frem uansett Endret 21. september 2008 av epifant Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Vil tro det spiller bedre med en NAD på hver høyttaler, da Denon receivere ikke er så veldig strømsterke. Er bare en fordel med en veldimensjonert forsterker, som har bedre kontroll over høyttalerne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Blir det for my for disse høyttalerne? Nei, det kan "aldri" bli for mye. Jo mer effekt, jo mer kontroll har du på musikken. Hva er vel bedre enn å vite at høyttalerne blir styrt med jernhånd og ikke finner på noen sprell som ikke har rot i musikken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå