Gå til innhold

WAR vs. WoW vs. AOC


Anbefalte innlegg

For å sitere andre oppi her : WAAAGH!!! Come join da boyz :thumbup:

 

Litt barnslig er det kanskje med greenskin. Men se da heller på hele waagh, eller lignende begrep som litt ironisk moro. Jeg spiller Dark elf. De er da for litt eldre personer om du vil.

Vennligst ikke prøv å dra alder inni det her, det blir bare for dumt. With all due respect og alt det der: Det er IKKE alle rosahåra gnomer som er 12 år i wow (wee jeg er søt!). Det er IKKE alle horder i wow som er 12 år (wee jeg er usikker på min egen seksualitet og trenger en avatar som er 8 meter høy og full av muskler). Det er IKKE alle greenskins i WAR som er "barnslige" (WAAAGH er greekskins!), og ABSOUTT heller ikke alle alver i mmo's som er voksne (wee jeg er Legolas :p). Det er mange, mange grunner til å velge en rase og klasse, alder bør ikke være den enste.

 

Sårry for den her, jeg måtte :)

 

Back to OP.

 

Well, AOC først. Fin grafikk, mange bra ting, kan sikkert patches opp så det fungerer bedre. MEN - jeg savna feelingen i spillet. For det første er det et totalt fravær av humor.. det finnes ikke morsomme ting. jeg mener; kom igjen! SÅ mørkt og dystert kan det ikke være (det er det jo heller ikke). Jeg vil ha morro. Det er derfor jeg spiller. Trenger ikke bare være one-linere og Harris Pilton, men ett eller annet glimt i øyet bør det være. Spill må ha sjel. Grafikk er ikke sjel.

 

WOW synes jeg er kongen av PVE. Min personlige mening dog, er at forsøkene på å balansere alt rundt arena (som det virker som nå) er med på å ødelegge dette. For all del; digger WOW, om ikke hadde jeg ikke spilt det så lenge. Men PVP er tafatt i det spillet, og sånn er det dessverre bare.

 

WARHAMMER!!! Hehehe.. blir jo en litt unyansert greie det her da, det er jo det nye spillet, som er kjempespennende, det er overraskelser hver dag, og alt er så morro at det gjør vondt. Mye mer fokus på PVP. Du får vanlige, repeatable quests, på å drepe andre spillere. Og du får XP av å drepe andre spillere generellt. Så har du PQ's, RVR soner og vanlig questing. Det er flere måter å levle på, noe som fører til at det føles litt variert ut, og ikke grindete.

 

Menja. Kunne sikkert sitti her resten av dagen og prata WAR. Men essensen er : løp&kjøp!! Koser meg glugg ihjel med det, og kommer til å gjøre det i lang tid fremover, det vet jeg. Pr. akkurat nå gidder jeg faktisk ikke laste ned 3.0.x patchen til WoW en gang, fordi det er ufattelig lite aktuellt å starte opp det igjen med det første. Kanskje når WoTLK kommer, ikke før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mange vil nok spille Wotlk i 3 måneder kanskje toppen. Men etter dette vil man skifte beite. Kanskje de andre to nevnte spillene er gode eksempler da også. Men det er flere kandidater ute på markedet også. Kan nevne Aion, Secound Life etc etc.

 

Second Life faktisk, hehe. Det skal vel godt gjøres å kalle SL et spill i det hele tatt, og sjansen er vel større for å vinne en milliard i Lotto enn at SL blir arvtager etter noe som helst i MMO verdenen :p

 

 

hehe, det var meningen å være en godt gjemt vits. Åpenbart dog ikke godt nok gjemt :)

 

og det dere siterer meg på.... Les det en gang til. Jeg argumenterer jo for at det ikke er så barnslig også. Det var bare en tidligere i tråden som nevnte noe ala dette. (selv om jeg syns det e litt barnslig, men prøver å holde det skjult her, hehe. det e fint å være litt barnslig av og til)

Endret av Timeer
Lenke til kommentar

Personlig avslutter jeg ikek WOW kontoen min på noen måte:) Kommer sikekrt til å poppe inn i wow for å hilse på og se hva som er nytt. Når WOTLK kommer, så kommer jeg sikkert til å spille emst WOW framfor WAR. Men nå er det WAR som gjelder :thumbup:

 

Men for å si det hele med en setn;

 

Rent konseptmessig er wow klart det beste spillet av dem tre vi sammenligner. Wow har liksom litt av alt og spillet er preget av kvalitet:)

Lenke til kommentar

Synspunkter fra en kvinnelig gamer (ja vi eksisterer :) )

 

Jeg har spilt WOW i 2-3 år, AOC siden release og WAR siden release. My two cents er som følger:

 

WOW: mitt første bekjentskap med mmorpgs og ble fullstendig trollbundet av den verdenen. Jeg gikk dessverre lei etter 2-3 år da guildet jeg var medlem i ble mer eller mindre oppløst samt jeg følte at spillet kun handlet om å raide/spille hardcore og det ble litt uforenelig med min casual player stil. Jeg vil si at WOW er det koseligste spillet av de 3 samt en fortsatt unik og trollbindende atmosfære.

 

AOC: Dette er mitt hjertebarn for tiden :love: Jeg elsker det nyskapende combat systemet hvor man føler at man virkelig hugger hodet av fienden istedet for å trykke på en knapp og thats it. Jeg elsker også grafikken og den mer realistiske verdenen (kanskje en smule lei av dverger og alver)samt at female chars faktisk er meget sexy ( for en gangs skyld :) ) Musikken er også meget stemningsskapende :) Jeg elsker også bruken av quests med voiceover, håper det blir mange flere av disse! Men når det er sagt så syns jeg det er for lite quester generelt, for lite varierte armor items (syns alle løper rundt i en brun/grå tøyfille :(, samt for få spillere på serverne noe som gjør det håpløst å finne grupper, noe som for meg er en skikkelig turn off. Jeg håper at flere spillere returnerer til AOC med tiden, nå er jo den nye PVP patchen på plass også :)

 

 

WAR: Jeg trodde som sagt jeg var lei av dverger og alver, men jaggu ble jeg bitt av basillen igjen :) Dette spillet er en dystrere og mer hardcore utgave av WOW vil jeg si, spiller du destruction føles det som du er skikkelig evil :)Musikk er fullstendig fraværende, det eneste du hører er krigsherjinger i det nære og fjerne, utrolig spesielt må jeg si.

Publiq quests er jo bare helt geniale :love: Jeg kan være med på tanken at greenskins er barnslig, men samtidig er de jo bare såå humor :) Jeg er i utgangspunktet en PVE spiller, har aldri likt PVP men i WAR fenger det faktisk :) Jeg er spent på se hvor lenge jeg henger rundt i denne verdenen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...