MetalBanana Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hallo. Jeg vett ikke om denne topicen hører til denne plassen. Jeg lurer på hvordan paypal virker, som så når du lager ein paypal konto. gjer du kreditt kort koden din til den siden du skal kjøpe fra da og eller? eller sender du øve penger?? Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hallo. Jeg vett ikke om denne topicen hører til denne plassen. Jeg lurer på hvordan paypal virker, som så når du lager ein paypal konto. gjer du kreditt kort koden din til den siden du skal kjøpe fra da og eller? eller sender du øve penger?? PayPal er et mellomledd mellom den kjøpende part og den selgende part. Om du har bestilt en vare gjennom en internettside, sender selgeren en regning med det totale pengebeløpet til PayPal-kontoen din som du kan enten velge å godkjenne eller avslå. Bankkontoen din sender deretter det godkjente beløpet til PayPal-kontoen din, som igjen sender pengene til selgerens PayPal-konto. Dermed har du en slags dokumentasjon på at du har betalt for varen du har bestilt, i tillegg til at du slipper å oppgi kontonummeret ditt til noen andre enn PayPal. Om det skulle være noe annet du lurte på er det bare å spørre. Lenke til kommentar
MetalBanana Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Hallo. Jeg vett ikke om denne topicen hører til denne plassen. Jeg lurer på hvordan paypal virker, som så når du lager ein paypal konto. gjer du kreditt kort koden din til den siden du skal kjøpe fra da og eller? eller sender du øve penger?? PayPal er et mellomledd mellom den kjøpende part og den selgende part. Om du har bestilt en vare gjennom en internettside, sender selgeren en regning med det totale pengebeløpet til PayPal-kontoen din som du kan enten velge å godkjenne eller avslå. Bankkontoen din sender deretter det godkjente beløpet til PayPal-kontoen din, som igjen sender pengene til selgerens PayPal-konto. Dermed har du en slags dokumentasjon på at du har betalt for varen du har bestilt, i tillegg til at du slipper å oppgi kontonummeret ditt til noen andre enn PayPal. Om det skulle være noe annet du lurte på er det bare å spørre. Okki:) men må jeg ha kreditt kort? eller kan jeg bruke visa electron eller hva det hette som ungdommene har? Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Okki:) men må jeg ha kreditt kort? eller kan jeg bruke visa electron eller hva det hette som ungdommene har? Det er jeg ikke sikker på. Begge korta jeg har brukt gjennom PayPal har vært vanlige VISA-kort. Men du kan jo alltids prøve. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Tror ikke det er mulig å bruke Visa Electron, men vis det står et kortnummer på det er det bare å prøve. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Du behøver ikke kredittkort, men for å sende penger/betale for noe, så må du først overføre penger til paypalkontoen din fra din bankkonto. Du får et kontonummer og en kode du skal bruke. Så overfører du valgfritt beløp. Når pengene er brukt opp må du overføre mer. Det vil ta 3-4 dager, så du bør ha gjort dette før du eventuellt kjøper noe, og du bør være sikker på at du har overført nok penger pga. uklarheter rundt valuttakursen, fraktkostnander etc. Penger som blir til overs blir stående på paypalkontoen din til neste gang du bruker av de, så det er ingen problem. Ønsker du å overføre disse tilbake til din egen bankkonto lar dette seg gjøre, men det er et lite gebyr for det hvis det er snakk om mindre beløp. Med et fungerende kredittkort så slipper du alt dette. Endret 28. september 2008 av Arctic Lenke til kommentar
RunningRiver Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Har lest litt sånn her, og lurer på noe. Jeg selv har ikke Visa eller paypal konto, men jeg har lyst til å bruke paypal. Muttern har paypal, så jeg tenkte at jeg skulle bruke konto'en hennes. Men kan jeg overføre penger fra konto'en min til paypal konto'en til muttern uten nettbank? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Har lest litt sånn her, og lurer på noe. Jeg selv har ikke Visa eller paypal konto, men jeg har lyst til å bruke paypal. Muttern har paypal, så jeg tenkte at jeg skulle bruke konto'en hennes. Men kan jeg overføre penger fra konto'en min til paypal konto'en til muttern uten nettbank? Har ikke vi (jeg og andre) svart deg om dette allerede? Endret 13. november 2009 av Myst Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Trådstarter, det hadde vært kjekt om du heller hadde spurt i PayPal-tråden, så kunne vi holdt PayPal-praten samlet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå