epqr Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) jeg har et par sennheiser CX300. problemet er at den nederste delen på jack-pluggen (altså gummien, ikke selve pluggen) har brekt av og det har tydeligvis skjedd noe nedi der. jeg har lest litt om bytting av jack-plugg, men det er noen ting jeg lurer på; hva er det jeg trenger, bortsett fra en ny jack-kabel? må jeg gå til innkjøp av flere ting, eller kan jeg bruke ting som jeg har liggende hjemme? jeg har sett at men trenger en slags "sveise-ting". er det noe som er vanlig å ha liggende hjemme eller må jeg skaffe meg en slik? og hvor vanskelig er det egentlig å gjøre dette? er noe de fleste klarer å gjøre? har også lest at noen kabler, har "painted wires". vet noen om CX300 har det? takker for svar. Endret 21. september 2008 av epqr Lenke til kommentar
epqr Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 anyone? det jeg lurer mest på er hva er det jeg trenger å kjøpe, må jeg kjøpe en sånn "sveise-ting" evt. hvor kan jeg få det? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det du trenger er en loddebolt og noe loddetinn , og et stativ vil gjøre jobben en del enklere , alt dette blir solgt på clas ohlson , men kabelen til CX300 er vel av den litt dårligere typen med et slaks belegg som du må brenne av før du lodder på nye jacken. Men om du har så lite peiling så tror jeg kansje dette blir noe vanskelig for deg , ikke frekt ment eller no Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Mini-jack ja. kan bli litt vanskeleg for ein som er ny på dette. Ta kontakt med din nermaste musikkforretning. Kanskje dei kan hjelpe deg med dette. Lenke til kommentar
epqr Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 takk for svar Dette blir nok litt vanskelig for meg ja. Og utstyret jeg trenger blir dyrere enn et par nye propper. får prøve å prate med en musikkforettning, eller så blir det et par nye på meg. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har du ingen kompiser som går elektro eller noe i den duren? de skulle ikke ha noe problem med å lodde det der for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå