noob11 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Talkmore har reklame (også banner på denne siden) som sier at om du ringer mer enn 20 min om dagen (til norske mobiler) så er Talkmore fastpris billigst på markedet. Det samme sier de på hjemmesidene sine. Tenkte jeg for morro skyld skulle sjekke om det stemte så jeg tok turen inn på Telepriser.no. Med 21 min om dagen, 1-5 samtaler om dagen, enten alle til mobil eller fastnet eller blanding så kommer ikke Talkmore fastpris øverst. Med dette oppsettet så er de 60 kroner dyrere enn den billigste. Så, hvem lyver? Talkmore eller Telepriser? Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Talkmore er jo eigd av Telenor og deira reklamer er ikkje alltid til å stole på. http://www.amobil.no/artikler/-_telenor_vi...r_kundene/48700 Endret 21. september 2008 av PosteMonopolet Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Sendte et tips til forbrukerombudet jeg Lenke til kommentar
cralveberg Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Hei, Dersom man benytter PT sine beregninger av snitt samtalevarighet på 2 minutter basert på tall for 2007 (som også stemmer godt med Talkmore sine fastpriskunders snitt samtalevarighet idag), får man et annet regnestykke enn det som er presentert i innlegget. Utregningen som noob11 har gjort på kalkulatoren til telepriser.no (linken som er postet i innlegget) er basert på en snittsamtale på 5min og 15sek. Dette er betraktelig over snittet som PT (og Talkmore) sine beregninger viser. Dette blir da feil å legge til grunn. Dersom man tar PT sitt grunnlag for snittsamtale på 2 minutter, vil Talkmore Fastpris havne som billigste alternativ, 14 kroner billigere enn neste alternativ (21 minutter per dag fordelt på 10 samtaler). Se beregning i kalkulator her. Mvh, Christopher Robin Hansen Business Controller, Talkmore Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 (endret) Ikke dårlig at Talkmore svarer i den lille tråden min Men, reklamen og hjemmesiden sier ingenting om at man må ha en snitt samtalevarighet på 2 minutter. Alt den sier er at om du ringer for mer enn 20 min så er fastpris billigst. Det stemmer ikke. Greit at ikke all informasjonen er like tydelig i reklamen, men da burde det stå veldig klart på hjemmesidene. En annen ting er at det ikke på noen måte er feil å legge frem et bruksmønster som ikke er snitt mønster. Hele poenget med telepriser.no er at man skal legge inn sitt personlige ringemønster, ikke et standardforbruk, for så å få en oversikt over hvilke tilbyder man bør velge. Sleng på en liten undertekst i reklamen der det står noe sånt som "basert på PTs snitt samtalelengde" elns, og opplys i klartekst om det på hjemmesidene deres. Det aller beste er jo at det ikke er skjult for forbukere hvordan dere kommer frem til tallene dere bruker EDIT: btw, hva er egentlig Business Controller? Endret 22. september 2008 av noob11 Lenke til kommentar
MentalMoose Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Sorry, men at den tar utgangspunkt i et snitt-forbruk vil jeg påstå at må være tidenes selvfølge. Skader ikke om de opplyser både på sidene sine og i selve reklamen om hva dette snittet er (har ikke sjekket om de faktisk gjør det eller ikke), men kan ikke se at Talkmore en gang har beveg seg ut i gråsonen her. Beklager at jeg kanskje reagerer litt hardt her, men er ekstra gretten i dag Business Controller vil jeg forresten tippe er en eller annen form for markedssjef eller markedsdirektør, men dette er vel ikke stort annet enn vill gjetting fra min side ... Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Mulig du har langt mer erfaring med slik reklame enn det jeg har MentalMoose, men jeg anså det ikke som en selvfølge. Jeg trodde Talkmore mente det de sa, uten skjulte betingelser. Siden jeg trodde det så er det garantert andre som også tror det. Hadde de opplyst om at den tok utgangspunkt i et snitt forbruk enten i reklamen eller på hjemmesidene så hadde jeg ikke ofret saken en tanke. Btw, du trenger ikke beklage for å være gretten, jeg var nok det selv når jeg lagde tråden Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) EDIT: btw, hva er egentlig Business Controller? Kundebehandler som har fullført videregående skole og jobbet i firmaet i minst 2 og 1/2 uke. Endret 23. september 2008 av sir-alex Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Gjenomsnittlig samtalevarighet på to minutter når man har fastpris. Overraskende og interessant. Ville trodd tallet var en del høyere. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Hei, Dersom man benytter PT sine beregninger av snitt samtalevarighet på 2 minutter basert på tall for 2007 (som også stemmer godt med Talkmore sine fastpriskunders snitt samtalevarighet idag), får man et annet regnestykke enn det som er presentert i innlegget. Utregningen som noob11 har gjort på kalkulatoren til telepriser.no (linken som er postet i innlegget) er basert på en snittsamtale på 5min og 15sek. Dette er betraktelig over snittet som PT (og Talkmore) sine beregninger viser. Dette blir da feil å legge til grunn. Dersom man tar PT sitt grunnlag for snittsamtale på 2 minutter, vil Talkmore Fastpris havne som billigste alternativ, 14 kroner billigere enn neste alternativ (21 minutter per dag fordelt på 10 samtaler). Se beregning i kalkulator her. Mvh, Christopher Robin Hansen Business Controller, Talkmore Dette kalles VILLEDENDE reklame! Dere er ikke billigst på mer enn 20min! Ingen er billigst på mer enn 20min! Alt dette avhengere av hvordan kundens RINGEMØNSTER er! Skal dere være billigst, har dere noe garanti for dette da? Slik som Chess har det i kundeløfte!! Har dere ikke noe garanti så er hele reklamen(e) bare for å vilede kundene, og det virker veldig useriøst, selv om dere er seriøs aktør på markedet. Regner med at forbrukerrådet slår ned på dette! Og det håper jeg også! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Forbrukerrådet har ingenting med det her å gjøre, så om de slår ned på det blir jeg lettere bekymret. Forbrukerombudet derimot . Jeg er enig ang reklamen, man kan ikke si "ringer du 20 minutter om dagen" så er vi billigst, så lenge man faktisk ikke er det under SAMTLIGE ringemønstre. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Forbrukerrådet har ingenting med det her å gjøre, så om de slår ned på det blir jeg lettere bekymret. Forbrukerombudet derimot . Jeg er enig ang reklamen, man kan ikke si "ringer du 20 minutter om dagen" så er vi billigst, så lenge man faktisk ikke er det under SAMTLIGE ringemønstre. Mente forbrukerombudet, men dere fatter poenget mitt =) Begynner å bli seint nå Lenke til kommentar
Graute Knappstjert Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 (endret) Mens vi fortsatt snakker om TalkMore... Er det lov å videreselge mobilsamtaler fra en telefonkiosk i papp? Fyren på TV gjør det, mens en i en radioreklame sier en "politimann" at man må ha tillatelse... Hva er sannheten? Kan jeg lovlig kle meg ut som telefonkiosk? Med vennlig hilsen en svært fornøyd TalkMore-kunde. Familien min konverterte sammen, så nå betaler vi ikke en krone for å ringe hverandre. Endret 26. september 2008 av Tordenknoll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå