vestlia Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei! Har nå formatert min gamle stasjonære pc som bruker Windows XP. Jeg bruker en NetGear Wireless Adapter for å få signal, og jeg har fått logga inn på kjemmenettverket og har godt signal. Problemet oppstår når jeg skal koble meg til nettet, da jeg bare får sidelastningsfeil. Jeg prøvde å reparere, men får bare til svar at jeg må kontakte systemansvarlig eller internettleverandør fordi IP-adressa ikke funker... Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Legg inn driver til hovedkortet og se om det hjelper. Alternativt så kan det være feil kryptering. (WPA krever at du har servicepack 2 eller 3 om jeg husker riktig). Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Legg inn driver til hovedkortet og se om det hjelper. Alternativt så kan det være feil kryptering. (WPA krever at du har servicepack 2 eller 3 om jeg husker riktig). Ok, så jeg burde laste ned sp2 eller 3 på en anna data, og deretter installere det på den dataen får å se om det hjelper? Dataen er nemlig gammel så å finne driver blir nok vanskelig Endret 21. september 2008 av vestlia Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg vil heller råde deg til å slå av krypteringen i routeren. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Takker for svarene jeg fikk. Har nå koblet meg opp mot et usikret trådløst nettverk, og fått innstallert virusprogram og XP SP3. Men allikevel får jeg ikke koblet opp mot det sikra nettverket... Får bare opp meldingen "Begrenset eller ingen forbindelse". Jeg har prøvd å reparere, men den stopper når den fornyer ip adressen. Noen som har tips? Nettverket funker på de andre bærbare dataene i huset! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Siden du ikke kommer opp mot sikret nettverk (men klarer å koble til usikret nettverk) tyder det på at du ikke har lagt inn riktig krypteringsnøkkel og krypteringsmetode. Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2008 Siden du ikke kommer opp mot sikret nettverk (men klarer å koble til usikret nettverk) tyder det på at du ikke har lagt inn riktig krypteringsnøkkel og krypteringsmetode. Takker for tipset Viser seg at det medfølgende programmet til nettverksadapteren blokkerte for WEP, men dette løste seg ved å fjerne noe i instillingene, og deretter sette microsoft sin veiviser for trådløse nettverk som standard. Takker nok engang for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå