Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-adressen fungerer ikke!?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nå formatert min gamle stasjonære pc som bruker Windows XP. Jeg bruker en NetGear Wireless Adapter for å få signal, og jeg har fått logga inn på kjemmenettverket og har godt signal. Problemet oppstår når jeg skal koble meg til nettet, da jeg bare får sidelastningsfeil. Jeg prøvde å reparere, men får bare til svar at jeg må kontakte systemansvarlig eller internettleverandør fordi IP-adressa ikke funker...

Noen som har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legg inn driver til hovedkortet og se om det hjelper. Alternativt så kan det være feil kryptering. (WPA krever at du har servicepack 2 eller 3 om jeg husker riktig).

Ok, så jeg burde laste ned sp2 eller 3 på en anna data, og deretter installere det på den dataen får å se om det hjelper?

Dataen er nemlig gammel så å finne driver blir nok vanskelig

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for svarene jeg fikk. Har nå koblet meg opp mot et usikret trådløst nettverk, og fått innstallert virusprogram og XP SP3. Men allikevel får jeg ikke koblet opp mot det sikra nettverket... Får bare opp meldingen "Begrenset eller ingen forbindelse". Jeg har prøvd å reparere, men den stopper når den fornyer ip adressen.

Noen som har tips? Nettverket funker på de andre bærbare dataene i huset!

Lenke til kommentar
Siden du ikke kommer opp mot sikret nettverk (men klarer å koble til usikret nettverk) tyder det på at du ikke har lagt inn riktig krypteringsnøkkel og krypteringsmetode.

Takker for tipset :thumbup: Viser seg at det medfølgende programmet til nettverksadapteren blokkerte for WEP, men dette løste seg ved å fjerne noe i instillingene, og deretter sette microsoft sin veiviser for trådløse nettverk som standard.

Takker nok engang for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...