Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Peugeot Partner - Sentrallås "durer"


Anbefalte innlegg

Har en Peugeot partner 1998.

 

Når jeg åpner med nøkkelen, så durer det i låsen på passasjersiden. akkurat som om en motor skulle slurre på tannhjul eller lignende. Det er noe på førersiden også, men mye lavere. Det varer bare i 2 sekunder eller noe, og låsene i seg selv fungerer så det er ikke noe total svikt. Virker på meg som om låsmotorene får strøm lengre enn de behøver. Det skjer både ved opp og igjenlåsning. Noen har noen ide om hva som evnt er feil?

 

På bakluken, får jeg ikke brukt nøkkelen i det hele tatt, men den låser og lukkes via sentralåsen, så her er det vel selve låssylinderen som er gåen. Noen som vet hva jeg må betale for å få en ny sånn ca med de nøklene jeg har nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått fiksa låsen bak. Tok den ut og rengjorde/renblåste osv og fikk etterhvert løsna på den. Nå har jeg fått vridd og smurt om så nå er den god som ny igjen.

 

Det med sentralåsen lurer jeg fortsatt på. Litt kjedelig å pelle den ut og det ikke er noe annet en bytte. Er en del å pelle av dørpanelet. Fikk pris på 850kr inkl frakt på en brukt del i a-kvalitet. Er det en ok pris? Aner ikke hva de koster ellers, men vil tro forhandlere tar vel 4 ganger den prisen igjen eller noe sånt...

Lenke til kommentar

Jeg mener iallefall at den låsen som durer ikke bruker noe lengre tid hverken opp eller igjen. Så den virker etter hensikten. Det er bare så kjedelig å høre på den duringa, for den høres godt.

 

Jeg synes 750kr (trekt fra 100kr til frakt) er dyrt for en brukt del som sitter på en 10 år gammel bil. Så jeg får evnt sjekke prisen på en ny først.

 

Men det er vel ikke noe åpne på disse låsemotorene her vil jeg tro? Kan jo være en bagatell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...