Gå til innhold

Hvordan få zen vision m til å funke ? [løst]

1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg er ikke flink med mounting i terminalen. det må forklares nøye for meg ;P

du gjør bare som jeg sa. du finner ut hva mp3-spilleren din er. dersom du skriver disk-l får du vite hva som er tilkoblet maskinen. jeg vil tippe du har iallfall sda (harddisken med GNU/Linux) og en til - mp3spilleren.

når du vet hva mp3spilleren er (f.eks sdb eller sdc) så skriver du mount /dev/sdX /dit/du/vil/ha/den/mountet.

eller så kan du jo f.eks legge inn Gparted eller lignende program og bruke dem til å finne og mounte den.

Lenke til kommentar

Joda, går an å overføre filer til Creative-spillere fint via filbehandler, men må gjøres via mtpfs eller noe liknende, og er ganske knotete ...

Ville bare ha installert Gnomad2 først som sist. Litt knotete å bruke den og, men får jobben gjort i hvertfall =)

EDIT: Joda, fikk faktisk mounta ZENen min som en hvilken som helst annen ekstern enhet.

Guide her: http://tiagoboldt.net/blog/creative-zen-linux/ Eneste merkelige problemet jeg hadde med den metoden var at ZENen ikke detekterte sanglengde merkelig nok, men gikk helt greit å spille av, tags, osv.

mount: sudo mtpfs -o allow_other <mountepunkt>

unmount: sudo fusermount -u <mountepunkt>

Endret av TheMaister
Lenke til kommentar
gnomad2 er greit til filoverføring.

Hvis du bare skal overføre musikk så har Amarok god integrering med MTP.

I amarok går du bare på "Devices", og kobler til Creativen :)

jeg prøvde men det funka ikke

og banshee bare fryser når jeg skal gjøre noe med mp3en min ;o

Lenke til kommentar

EDIT: nå fikk jeg til å slette alt på min zen vision m med banshee. men hvordan legge inn musikk på den ?

edit 2: fant ut at det bare var å dra over filene og trykke "synkroniser DAP" så funket det.

men takker for svar ;)

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...