1915 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) jeg har en creative zen vision M. og jeg koblet den til pcn, men den kommer ikke opp i linux. hvordan får jeg den til å funke ? har linux mint 5 på pcn Endret 23. september 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 mount den. finn ut hva den er (fdisk -l), og mount den (mount sdx /hvor/enn/du/vil). Lenke til kommentar
1915 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 jeg er ikke flink med mounting i terminalen. det må forklares nøye for meg ;P Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Prøv heller å installere gnomad2. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 jeg er ikke flink med mounting i terminalen. det må forklares nøye for meg ;P du gjør bare som jeg sa. du finner ut hva mp3-spilleren din er. dersom du skriver disk-l får du vite hva som er tilkoblet maskinen. jeg vil tippe du har iallfall sda (harddisken med GNU/Linux) og en til - mp3spilleren. når du vet hva mp3spilleren er (f.eks sdb eller sdc) så skriver du mount /dev/sdX /dit/du/vil/ha/den/mountet. eller så kan du jo f.eks legge inn Gparted eller lignende program og bruke dem til å finne og mounte den. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Problemet er vel bare at Creative-spillerne ikke lar seg montere som vanlige disker og ihvertfall ikke mulig å overføre sanger gjennom filbehandleren. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) jeg er ikke flink med mounting i terminalen. det må forklares nøye for meg ;PLes Linuxguidens artikkel: http://www.linuxguiden.no/index.php/Montere. Dette er svært nyttig å kunne, så du burde bare lære deg det først som sist. Endret 21. september 2008 av haalo Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det RattleBattle sier stemmer. Resten av det som står i tråden er feil. Creative Zen spillerene kan ikke monteres som ekstern disk, da de bruker en annen protokoll for overføring. For å få overført musikk fra GNU/Linux må du installere Gnomad2. Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 aha. jeg har aldri hatt en Zen spiller. bare andre Creative spillere. kjekt å vite for fremtiden. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Det visste ikke jeg heller før jeg kjøpte en (og jeg hadde ikke kjøpt den hadde jeg visst det). Sleit i flere timer uten å få mountet den. Til slutt gav jeg opp og bootet virtualisert XP. Fikk ikke mountet den der heller. Da leste jeg bruksanvisningen. Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Joda, går an å overføre filer til Creative-spillere fint via filbehandler, men må gjøres via mtpfs eller noe liknende, og er ganske knotete ... Ville bare ha installert Gnomad2 først som sist. Litt knotete å bruke den og, men får jobben gjort i hvertfall =) EDIT: Joda, fikk faktisk mounta ZENen min som en hvilken som helst annen ekstern enhet. Guide her: http://tiagoboldt.net/blog/creative-zen-linux/ Eneste merkelige problemet jeg hadde med den metoden var at ZENen ikke detekterte sanglengde merkelig nok, men gikk helt greit å spille av, tags, osv. mount: sudo mtpfs -o allow_other <mountepunkt> unmount: sudo fusermount -u <mountepunkt> Endret 22. september 2008 av TheMaister Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 gnomad2 er greit til filoverføring. Hvis du bare skal overføre musikk så har Amarok god integrering med MTP. I amarok går du bare på "Devices", og kobler til Creativen Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Banshee skal funke godt til dette paa GNOME ogsaa. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 har du prøvd selv ? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 gnomad2 er greit til filoverføring. Hvis du bare skal overføre musikk så har Amarok god integrering med MTP. I amarok går du bare på "Devices", og kobler til Creativen jeg prøvde men det funka ikke og banshee bare fryser når jeg skal gjøre noe med mp3en min ;o Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) EDIT: nå fikk jeg til å slette alt på min zen vision m med banshee. men hvordan legge inn musikk på den ? edit 2: fant ut at det bare var å dra over filene og trykke "synkroniser DAP" så funket det. men takker for svar Endret 23. september 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå