Gå til innhold

LCD Display dødt? Feil Software?

Anbefalte innlegg

Kjøpt LCD display på hammar.no, og herja greia inn i kabinettet, etter mye mikk med dårlige loddekunskaper, og svær loddebolt. Fyrte opp greia, og i starten lyste displayet opp, mens nå er backlighten borte, mens charakterne er sorte. prøvd å brukte jalcds, med portdrivere til 95/nt. Ingenting kommer opp. Lukta svidd etter at jeg starta pcen første gang, kan ha vært møkkadisplayet, men det er jo "tall" der.

Noen gode forslag til knallsoftware, eller lignende epidoser?

Hjerlig takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å følge guiden på ocshoot (er dette å banne i kirka?:) ) Men jeg er egentlig komplett amatør, med null utdannelse som bærre fikler litt, skal nevnes at jeg har svidd av deler av hket mitt før. Greia er at det er noe der bokstavene skal komme, så noe må vel funke?

Lenke til kommentar
Jeg prøvde å følge guiden på ocshoot (er dette å banne i kirka?:) ) Men jeg er egentlig komplett amatør, med null utdannelse som bærre fikler litt, skal nevnes at jeg har svidd av deler av hket mitt før. Greia er at det er noe der bokstavene skal komme, så noe må vel funke?

Du trenger ikke utdannelse for å følge et skjema fra a til å.

Just do it.

Lenke til kommentar

Det at det er blokker på displayet indikerer vel bare at poweret er koblet opp riktig. Den gode nyheten ved det er at du i hvertfall ikke har brent selve LCD-driveren. Jeg vikke gått nøye over alle linjene (read/write, enable, data o.s.v.) og vært 110% sikker på at ikke noe var stokket om der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...