Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan lære seg å like øl?

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

*søppel*
Hos menn kan alkohol føre til impotens, både på kort og lang sikt, noe som skyldes at større doser av alkohol minsker testosteronnivået.

Det er mange farer forbundet ved bruk av alkohol da impotens kun er en av mange andre, jeg foreslår at du faktisk leser gjennom noen forskningsrapporter og statistikk før du uttaler deg noe videre.

Forøvrig skal du holde deg for godt unna om å kommentere hva jeg gjør som person da det ikke medfører relevans til emnet.

vel hvis du leser litt forkningsrapporter du og vil du finne ut at du får kreft av mobiler, kreft av og spise chips, svulst av frossene grønsaker og gennerelt er du døsdømt om du spiser drikker eller bruker stort sett alt vanelig i dagens samfunn, ergo er det et latterlig argument og si at man bli inpotent av alkohol.

selfølgelig sitter jeg ikke her og sier at alkohol er bra for kroppen og at det bør konsumeres i store mengder vær dag. men du blir IKKE inpotent av og ta en fest her og der. du blir heller ikke alkoholiker eller får nedsatt leververdi.

EDIT: er en viss sannhet i det du sier alikevel, det KAN skje ved stor promille at tissen ikke er helt samarbeidvillig, med dette er veldig mindlertidlig og kan ikke kvalifiseres som inpotens på noen som helst slags måte.

Endret av Glennf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel hvis du leser litt forkningsrapporter du og vil du finne ut at du får kreft av mobiler, kreft av og spise chips, svulst av frossene grønsaker og gennerelt er du døsdømt om du spiser drikker eller bruker stort sett alt vanelig i dagens samfunn, ergo er det et latterlig argument og si at man bli inpotent av alkohol.

selfølgelig sitter jeg ikke her og sier at alkohol er bra for kroppen og at det bør konsumeres i store mengder vær dag. men du blir IKKE inpotent av og ta en fest her og der. du blir heller ikke alkoholiker eller får nedsatt leververdi.

Er det ikke på plass å advare om farene ved bruk av alkohol, tydelig at du ikke visste om de.

EDIT: er en viss sannhet i det du sier alikevel, det KAN skje ved stor promille at tissen ikke er helt samarbeidvillig, med dette er veldig mindlertidlig og kan ikke kvalifiseres som inpotens på noen som helst slags måte.

Hva er det da? Får du ikke opp tissen er det impotens, kortvarig eller langvarig men det er impotens.

Jeg gjentar meg selv:

Hos menn kan alkohol føre til impotens, både på kort og lang sikt, noe som skyldes at større doser av alkohol minsker testosteronnivået.
Lenke til kommentar

du advarer ikke mot faren med bruk av alkohol du SKREMMER unge til og tro at du bli inpotent av og drikke.

og igjen nei du kan ikke kalle det og ha 2.5 i promille og være lettere uta av stand til og gjennomføre en one night stand for inpotens. skal du absolutt ut og pule en kveld kan du uten problem la vær og drike en kasse pils, man er ikke blokka for inteligens heller.

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å lære seg og like øl da?

Å bli "voksen" og oppleve det å drikke en kald øl til 75 kroner på en varm sommerdag, evt bli like kul som de andre som kan drikke øl og nyte det.

Ser ikke det store med øl, smakte ræv når jeg smakte det for første gang, prøvde det et par ganger til, smakte like mye ræv når man var edru så jeg sluttet å drikke det.

Like teit som å fortsette å røyke selv om man hoster opp lungene, eller å snuse selv om man spyr og føler seg jævlig.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

jepp helt enig ErikFN, er sjeldent et problem, men har hørt om folk som det har skjedd for men det henger vaneligvis sammen med at du har dradd den et par ganger før du drar ut også.

anyways og si at akohol fører med seg inpotens er tull, er som det samme som og si at du får kreft av og ete chips. ikke et holdbart argument i denne diskusjonen.

Endret av Glennf
Lenke til kommentar

Da jeg for mange år siden skulle bli litt mer vandt til øl, brukte jeg bare denne metoden. Ta noe du liker godt (cider for eksempel) og en øl. Begynn så et par fester å drikk øl og cider, hvor du drikker en halvliter øl per halvliter cider. Altså 50/50 med øl og cider. Gå deretter ned på mendgen cider, for eksempel en halv boks cider per boks øl, og etterhvert to øl per boks cider osv. Gjør du dette gradvis kan det funke, gjorde iallefall det for meg, tok ikke lange tiden. Nå drikker jeg ikke annet en øl, og cognac ved siden av selvfølgelig. :D

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Hvis du syns det smaker godt, kan du jo drikke det, uten nødvendigvis for å bli ravende skitings. Det er jo et nytelsesmiddel. Hvis du syns det smaker piss med øl, kan du jo bare kjøpe deg en brus og ta det med ro. Ikke noe problem å være avholds på fester, med mindre du knekker sammen som et korthus av gruppepress.

Endret av vanquish
Lenke til kommentar
Prøv de lettdrikkelige variantene. Jeg syns asiatisk øl er ganske mild i smaken, særlig Tsing Tao. Vinmonopolet har litt større utvalg i øl.

Får man Tsing Tao i norge nå da..? Man gjorde hvertfall ikke det for et par år siden, for da vurderte vi(firmaet jeg jobber i) selv å starte import.. Men pantesystemer og avgifter vil gi det en ganske ublu pris, alá Corona.

Det er et fantastisk øl.

Narkotika(etter norsk lov): 60% ++

Synes det er ganske på tryne å kalle det narkotika sjølvom det er ulovlig sterkt, alkohol er framleis alkohol.

Jeg skrev (etter norsk lov) av en grunn. Jeg personlig regner selvsagt ikke sterk alkohol som narkotika, men etter hva jeg vet straffes smugling/forsøk på innførsel av f.eks Absinth etter narkotikaloven.

Lenke til kommentar
Øl har alltid og vil alltid smake stygt. Drikk det av glass, da er det lettere.

Dette hjelper. Hell også fra stor høyde slik at mye av kullsyren går ut. Dette kan ødelegge pilsen, men den blir lettere å drikke for den som ikke liker smaken.

Ikke alle liker øl, men det er verdt å prøve å like den da det er billig, har en god effekt og er godt. :)

Lenke til kommentar
Hva er poenget med å lære seg og like øl da?

Ingen poeng, er bare bullshit. Mangel på jernvilje hos enkelte mennesker som må absolutt bøye seg etter hva flertallet mener.

Så du påstår at det vil være betre å holde seg til spritflaska, i stadenfor å drikke øl?

Viss han drikker sprit ofc.

Narkotika(etter norsk lov): 60% ++

Synes det er ganske på tryne å kalle det narkotika sjølvom det er ulovlig sterkt, alkohol er framleis alkohol.

Jeg skrev (etter norsk lov) av en grunn. Jeg personlig regner selvsagt ikke sterk alkohol som narkotika, men etter hva jeg vet straffes smugling/forsøk på innførsel av f.eks Absinth etter narkotikaloven.

Eg fyrer i såfall på norsk lov, ikkje deg :)

Lenke til kommentar

Denne tråden har vel for lengst gått bort fra opprinnelig tema. I tillegg er ikke tråden gjestepost-materiale.

At man ikke vil få på seg at man drikker alkohol går ikke under sensitiv informasjon. Gjestepostingen er her for sensitive ting om f.eks helsetilstand.

Tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...