Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan lære seg å like øl?

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fyllesyke kommer vaneligvis av dehydrering og saltmangel fordi du har tissa så mye dagen før, ergo salt og vann før du legger deg er en MEGET god ide, er jeg på en tur eller planlegger flere dager på flaska på rad nekter jeg meg selv og legge meg før jeg hra drukket ca 1.5 liter vann og gjerne spist litt.

heller ingen god ide og legge seg i stigende rus har jeg funnet ut. ro ned eller slutt og drik et par timer før du legger deg eventuelt sett deg forran pcn en times tid ++ når du kommer hjem hjelper også litt.

når det kommer til det og like øl er det trist nok ofte som det blir sagt, øl vokser på deg. jeg personelig har drikki øl siden jeg var 6år, riktignok alko fritt men dog. så er bare og drikke litt vær gang du er ute, bud, corona hansa og lysholmer er gode øl for de som fortsatt har støttehjulene på :)

til de som nevner brus og øl i samme glass så vet jeg hvor dere bor!

serlig dere som sier cola! you better watch out! :p

Lenke til kommentar

Prøv de lettdrikkelige variantene. Jeg syns asiatisk øl er ganske mild i smaken, særlig Tsing Tao. Vinmonopolet har litt større utvalg i øl.

Personlig liker jeg kun de lettdrikkelige variantene og de tunge som Guinness og Kilkenny. Vanlig øl som ligger i mellom syns jeg faktisk ikke særlig om - kan kanskje ta 1 glass, men jeg velger helst de andre hvis utvalget er der.

Lenke til kommentar
De første gangene jeg smake øl syntes jeg det var fælt, og tenkte at jeg ville like det etter hvert, men neida. Har prøvd i litt over et år nå, men jeg holder på å brekke meg etter en slurk.
Da dropper du det, verden går ikke i stykker av den grunn. Hva du putter i deg er *ditt* valg.
Lenke til kommentar

Jeg synes at det er teit å tvinge smaksløkene til å bli vant til noe hvis de sier fra at dette liker de egentlig ikke.

Mange kompiser tilbyr meg øl men jeg sier bare nei takk, drikker heller det jeg liker.

Kanskje bedre å skaffe seg litt selvtillit å bare si nei takk isteden for å bruke massevis av penger for å lære seg å like det fordi vennene dine sier du bør drikke øl.

Jeg vet at øl er billigere enn sprit og drinker ute på byen. Det er helt greit å prøve forskjellige øl for å se om det er en variant du liker, men å drikke den samma ølen du ikke liker fordi kameratene dine drikker det er bare idiotisk.

Edit: Er 18 selv forresten.

Endret av YojimboVII
Lenke til kommentar
ellers så anbefaler jeg avholdenhet fra alkohol generelt siden det kan føre til impotens.

attehæ? enten er du tatt helt på tur av en eller anna useriøst vg artikkel eller så er du kristen og prøver og hjelpe folk til et "bedre liv" med jesus som styrer roret :O

en 3 mulighet er at du bare kødder...

respekterer for all del folk som ikke drikker av div grunner. det jeg ikke repekterer er folk som får andre til og gjøre det samme med falske eller defuse påstander. folk for ta sitt eget ståsted uten og måtte spre det til alle og envær imo.

Endret av Glennf
Lenke til kommentar
*søppel*
Hos menn kan alkohol føre til impotens, både på kort og lang sikt, noe som skyldes at større doser av alkohol minsker testosteronnivået.

Det er mange farer forbundet ved bruk av alkohol da impotens kun er en av mange andre, jeg foreslår at du faktisk leser gjennom noen forskningsrapporter og statistikk før du uttaler deg noe videre.

Forøvrig skal du holde deg for godt unna om å kommentere hva jeg gjør som person da det ikke medfører relevans til emnet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...