Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan lære seg å like øl?

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke den som er mest glad i øl, jeg har ikke noe problemer med å få det ned. Situasjonen er dog ikke slik at jeg jekker øl etter en dag på skolen for det er deilig.

Jeg drikker ofte cider og da er sommersby pokker så deilig, om noen ifrågesetter hvorfor jeg drikker det så forteller jeg dem at jeg ikke drikker øl for å være som alle andre, det er ikke værre. Jeg er meg, og da drikker jeg det jeg liker.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme "problem", men jeg ser ikke på det som et problem i grunn. Jeg er også en som drikker for det meste rusbrus og cider på fester + shots osv. Men det er rett og slett fordi jeg synes det smaker mye bedre enn pils, jeg klarer maks 2 pils før jeg har fått nok.

Drikk det du føler smaker godt og det du foretrekker (så lenge lommeboken tilltater dette) og gi en god faen i hva andre mener/sier om saken.

Lenke til kommentar

Hvordan er denne spriten egentlig? Kommer styrtfylla så pluttselig etter en times + tid? Merker jeg begynner å bli litt i farta her nå, men helvete heller, jeg blir vel ikke noe værre .. hvis jeg slutter å drikke altså.

Noen som har noen triks for å unngå bakfylla etter spritfylla? Må nesten klare å komme meg opp til forelesning :S

Lenke til kommentar
Hvordan er denne spriten egentlig? Kommer styrtfylla så pluttselig etter en times + tid? Merker jeg begynner å bli litt i farta her nå, men helvete heller, jeg blir vel ikke noe værre .. hvis jeg slutter å drikke altså.

Noen som har noen triks for å unngå bakfylla etter spritfylla? Må nesten klare å komme meg opp til forelesning :S

Få i deg en masse vann før du legger deg hvertfall, gjerne noe vitaminer i form av frukt eller juice, det hjelper hvertfall litt.

Lenke til kommentar

Spis godt før du legger deg, drikk masse vann, og prøv og ikke drikk deg så full at du så vidt klarer og snakke og bare detter rundt og vaser ;)

Lenke til kommentar

Spis godt før du legger deg, drikk masse vann, og prøv og ikke drikk deg så full at du så vidt klarer og snakke og bare detter rundt og vaser ;)

Haha det er det ingen fare for, men spise vet jeg ikke. Har noe mat her som jeg "må" spise, så den ikke blir dårlig, men har ikke akkurat lyst på mat. Har en lefsebit hæ hæ

Lenke til kommentar

Lær deg å bånne flaska, da smaker det ikke så dritt. Du blir vant med det etter hvert, jeg brukte lang tid på å venne meg til smaken. Nå er det bare digg!

Du kan jo drikke deg brisen på cider/rusbrus, og så drikke øl. Når du har drukket en del smaker det nesten ingen ting

Lenke til kommentar
Sprit er det siste du bør røre hvis du ønsker å klare å fungere noenlunde greit dagen derpå.

Bakrus er fryktelig individuelt.

Jeg har kamerater som blir bakfulle av 6 øl.

Selv klarer jeg ikke å bli bakfull om jeg så tømmer baren for alt de har. Jeg kan være slapp og redusert dagen derpå, men aldri dårlig eller ubehag.

Nå snakker vi om personer fra 23-30, i begge kategoriene.

Og ang. øl og utblanding: WTF?!

Slutt å anbefal dette da, det er jo fullstendig helligbrøde! Da får dere heller holde dere til jenteøl, også kjent som rusbrus. Ikke ødelegg god øl.

Og til hvordan man lærer det? Drikk.

Har personlig lært opp to damer som ikke likte øl ovehodet, som nå digger det :cool:

Iskald Corona med lime som nevnt er en veldig fin plass å begynne opplæringen.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Hvordan lære og drikke øl? DREKK.

Ikke værre enn det :p

Før jeg dro inn i militæret likte jeg ikke øl noe særlig, kunne kanskje drikke 2 coronas med lima om stemmninga var god. Men etter x antall turer på de lokale vannhullene i Stjørdalen så har jeg blitt mer og mer glad i det.

Begynn med corona, eller sol. Sol er klin likt corona, jeg smaker så og si ikke forskjell. Begge nytes iskald med lime. Så kan du gå over til mer "vanlig" øl som feks carlsberg, tuborg unt zu weiter.

Blande ut øl? Uhørt. Fullstendig uhørt. Da drikker man rusbrus/cider/drinker istedet.

Endret av Pasient
Lenke til kommentar
En liter?! Du må være en av de få som tåler såpass mye. Må rett og slett være vanskelig å holde balansen når den literen er borte.

Kommer vel an på styrken da^^ Heller lett ned en liter med 22% og avslutter med tre - fire halvlitere med øl:P

Øl skal ikke blandes ut, liker du det ikke så liker du det ikke. Er ikke noe mål i seg selv å helle ned noe du ikke liker. Kos deg med noe annet du heller :cool:

Hvis du vil unngå bakrus (slik jeg unngår bakrus), vil jeg anbefale deg å spise en del salt, chips eller lignendes i løpet av kvelden, og så drikker du vann til du skvalper, rett før du legger deg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...