Gjest Guest_mini_* Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei. Jeg lurer på hvordan man kan lære seg å lik øl? Har i det siste kun drukket cider og rusbrus, men det er jævli dyrt og kanskje ikke så macho. De første gangene jeg smake øl syntes jeg det var fælt, og tenkte at jeg ville like det etter hvert, men neida. Har prøvd i litt over et år nå, men jeg holder på å brekke meg etter en slurk. Jeg har smakt corona med lime, jeg synes ikke at den er direkte god, men er ikke så fæl som de andre. Jeg er en gutt på 17 forresten. Vet dette kanskje er feil forum, men ville være anonym. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bare en tilvenningssak. Pass på at ølen du drikker er ordentlig kald. Da smaker den mindre. Lenke til kommentar
Gjest Guest_mini_* Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bare en tilvenningssak. Det trodde jeg og, men var ikke så enkelt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Altså, noen liker det jo bare ikke. Men for de aller fleste er det tilvenning. Tålmodighet, finn et øl du liker, og pass på at det er kaldt. Lenke til kommentar
H.Eye Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bare en tilvenningssak. Det trodde jeg og, men var ikke så enkelt. Jo, det er det. Men så er det jo noen som bare ikke liker det. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 De fleste starter vel med Double Ice eller noe annet superlyst piss før de avslutter livet med en skikkelig stout. Det er bare å teste ut forskjellige ølmerker for å se om du liker noen av dem. Det er uansett ikke et mål i seg selv å måtte drikke øl. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Vel, jeg er 22 og har drukket øl i mange år og synes fremdeles at det smaker dritt... Men billig fyll såe.. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hvorfor vil du lære å like øl? Hvis du ikke liker det, så liker du det ikke. Jeg drikker en del øl, men hvis jeg ikke hadde likt det, ja da hadde jeg funnet meg noe annet å leske meg med. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Drikk et øl med mild smak. Heineken, Carsberg, Tuborg. Sistnevnte er jo billig også. Lenke til kommentar
Gjest Guest_mini_* Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg vil lære å drikke øl for at det er mye billigere. Ser for meg at det kan blir dyrt med rusbrus og cider i russetida. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ta deg en svensketur Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Øl er som kaffe og røyk/snus, ingen som liker det de første gangene, men etter kort tid/lang tid/veldig lang tid, så liker de fleste alt av dette. Husker jeg HATET øl før, men etter noen år så ble det bedre, nå kan jeg drikke øl som brus, synes det er like godt, og noen ganger er øl faktisk bedre, er bare en tilvenningsak, og et spørsmål om tid. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg likte øl første gang jeg prøvde det, men det var en iskald flaske på en varm sommerdag. Andre gangen var det en lunken boks en lunken sommerkveld. Ikke fullt så godt... To litt yngre karer jeg kjenner lærte seg å "like" øl ved å sette av en uke i en sommerferie der alt de drakk var øl. Eneste vannet de fikk var når de pusset tennene... Etter det hadde de ingen problemer med øl lenger. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Her har du løsningen gutt. Mekk deg en sånn en: Chug Du blir fortere full, mindre smak og du ser jævlig tøff ut. Hjelper ofte på om folk roper "chug, chug, chug!" PS: Aner ikke hvem tullingene på bildet er... Endret 21. september 2008 av Earthworm-Jim Lenke til kommentar
indie Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Drikk deg så drita på cider, rusbrus og søt sprit til du spyr og får ditt livs værste hangover. Neste gang du drikker kommer øl til å smake som himmelen. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Tviler på at ølbong er tingen dersom han skal lære seg å like øl.. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Tviler på at ølbong er tingen dersom han skal lære seg å like øl.. Party pooper! Lenke til kommentar
NorvegianDad Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Kjøp deg en 6 pakning med hansa,kjøl den godt ned og nyt den med noen venner... forskjellige metoder å nyte den på om du ikke liker den som den er: Prøv å drikk fra glass med isbiter i. Vann den ut littegranne i begynnelsen og bruk minde og mindre vann etterhvert. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Isbiter i øl? Ikke gjør det!! Men du kan jo prøve å lage deg en shandy, som er øl og 7up. Ca 50/50. Høres jævlig ut, men egentlig en bra tørstedrikk om sommeren. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jo mer du drikker, jo bedre blir det. Drikk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg