Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan lære seg å like øl?

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_mini_*

Hei.

Jeg lurer på hvordan man kan lære seg å lik øl?

Har i det siste kun drukket cider og rusbrus, men det er jævli dyrt og kanskje ikke så macho. De første gangene jeg smake øl syntes jeg det var fælt, og tenkte at jeg ville like det etter hvert, men neida. Har prøvd i litt over et år nå, men jeg holder på å brekke meg etter en slurk. Jeg har smakt corona med lime, jeg synes ikke at den er direkte god, men er ikke så fæl som de andre. Jeg er en gutt på 17 forresten.

Vet dette kanskje er feil forum, men ville være anonym.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste starter vel med Double Ice eller noe annet superlyst piss før de avslutter livet med en skikkelig stout.

Det er bare å teste ut forskjellige ølmerker for å se om du liker noen av dem. Det er uansett ikke et mål i seg selv å måtte drikke øl.

Lenke til kommentar

Øl er som kaffe og røyk/snus, ingen som liker det de første gangene, men etter kort tid/lang tid/veldig lang tid, så liker de fleste alt av dette. Husker jeg HATET øl før, men etter noen år så ble det bedre, nå kan jeg drikke øl som brus, synes det er like godt, og noen ganger er øl faktisk bedre, er bare en tilvenningsak, og et spørsmål om tid.

Lenke til kommentar

Jeg likte øl første gang jeg prøvde det, men det var en iskald flaske på en varm sommerdag. Andre gangen var det en lunken boks en lunken sommerkveld. Ikke fullt så godt...

To litt yngre karer jeg kjenner lærte seg å "like" øl ved å sette av en uke i en sommerferie der alt de drakk var øl. Eneste vannet de fikk var når de pusset tennene... Etter det hadde de ingen problemer med øl lenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...