kirssa.. Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Heisann har et problem med harddisken min. Kjøpte nettopp en ny harddisk Ibm 60gb 60gxp. Denne får jeg ikke konvertert til fat32,den vil tydeligvis bare kjøre ntfs. Lurer på hva jeg skal gjøre for å få den til fat. HASTER!!! Kjører XP som OS,vet man kan boote fra cd der,men får bare 2 valg,quick format NTFS og NTFS,noen som har peiling på hva jeg skal gjøre,tar imot alle svar med glede. Vennlig hilsen Kristian Lenke til kommentar
extreme Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Prøv og skaff en bootdisk fra Windows98SE/ME og kopier fdisk.exe til denne, og start opp. Ta så og start fdisk og gjør om der.. Lenke til kommentar
striky Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 det har seg sånn at winxp kun tillater fat32 på harddisker som er under ca 30 gb. (husker ikke eksakt tallet) Ditt alternativ blir å partisjonere harddisken slik at du får 2 eller 3 partisjoner under 30 gb (les winxp help så finner du det eksakte tallet) xp støtter ntfs - partisjoner på terrabyte størrelse mener jeg å huske Lenke til kommentar
leffx Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Jeg har 40 gb harddisk, kjører xp prof.og har fat32.Det virker glimrende. Lenke til kommentar
dreamer Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Du kan ikke konvertere FAT32 til NTFS, hvis du ikke bruker et eller annet tredjepartisjonsprogram. Og grunnen til at du ikke får formatert disken din til FAT32 er at det filsystemet har en begrensning på 32 GB. Jeg vet det går å få en FAT32 disk større men det er ikke noe å satse sjelen på at vil holde i lengden. Windows vil ikke gjøre det men noen her må jeg også få nevne at med tredjepartisjonsprogram går alt =) _________________ -Mvh- Jørn H. Henriksen [ Denne Melding var redigert av: dreamer på 2002-01-16 20:42 ] Lenke til kommentar
walestr Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Hei Alle... Her virker det veldig forvirrende. Det er vel slik at å gå fra NTFS til fat32 krever formatering?? Trodde jeg. Å kjøre fat på store disker er vel ingen problem. Og gå fra fat32 til NTFS er heller ingen problem,dette gjøres uten tredjeparts program....Win2k gjør denne jobben elegant. Roger [email protected] Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Max størrelse på FAT32 partisjoner i Windows 2000/XP er 32GB. Man kan konvertere fra FAT16/FAT32 til NTFS i Windows 2000/XP. Man kan IKKE konvertere fra NTFS til FAT16/FAT32 uten et 3.parts program. Max disk størrelse på FAT32 er 2TB. Max størrelse på en FAT16 partisjon er 2GB i Windows 95/98/ME. Max størrelse på en FAT16 partisjon er 4GB i Windows NT4/2000/XP. Hvis noen vil vite mer se microsoft`s web Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå