Gå til innhold

Samsung M8800 Bresson

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Har sett mye på den allerede.

I reviewer, som denne:

http://www.phonearena.com/htmls/Samsung-IN...iew-r_2011.html

klages det over at den har en litt lavoppløst skjerm.

Synd at den ikke har vga eller wvga, som flere andre den skal konkurrere mot.

Ser den mangler HSCSD men den har til gjengjeld HSDPA.

Vet egentlig ikke hva som har bra dekning i norge.

Er også litt usikker på hardwarespesifikasjonene på denne, men man får jo håpe på at de står i stil med resten.

Har ikke funnet noe om den på den norske samsung siden.

Ser i utgangspunktet ut som en drøm.

Fortsatt litt nyskjerrig på M8800, men den har ikke tastatur foran og det er kjekt å ha.

Det eneste jeg er litt usikker på er SAR verdien, er veldig opptatt av lave SAR verdier og samsung har mange med lave verdier så vi får håpe dette er en av dem.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Var i butikken og prøvde ulike telefoner idag.

HTC touch pro fungerte greit, men følte ikke at kontrollen var 100% men det blir kanskje bedre med litt trening?

Sleit spesielt med å zoome inn og ut ved å ta sirkelbevegelser på skjermen.

Prøvde også å bevege meg rundt i et excel ark med piltastene på qwerty tastaturet, men da kom kun en windows meny opp.

Relativ rask respons, og så veldig ekslusiv ut.

Knappene på qwerty tastaturet hadde en kneppelyd på hver tast, mye høyere enn hva det fremgår i ulike reviewer.

Litt kjedelige/konservative menyer, men de var logisk bygget opp.

Litt skeptisk til at det dukket opp en konfigurasjonsveileder for å sette opp telefonen over nett.

Min erfaring er at konfigurasjonene forandres gjevnlig fra leverandørene, og det er vel best å hente dem direkte isteden for å gå via en tredjepart.

Men dette fikk jeg ikke prøvd siden det ikke var noe simkort i.

Jeg lekte meg også litt med samsung sin touchwiz, og den imponerte meg veldig.

Utrolig mye bedre respons enn htc, widget systemet fungerte utmerket (håper forresten at det blir mulig å laste ned flere), likte f.eks widgeten som viste bursdagene, menyene så friske ut, og størrelsen var enormt mye mindre enn f.eks htc touch pro.

Hadde den hatt wifi så hadde jeg kjøt den på flekken.

Det som overrasket meg var at selv om skjermen "kun" har en oppløsning på 240x320 så føltes den ikke kornete i det hele tatt.

Var mer enn god nok for meg ihvertfall, og jeg er kresen på sånt.

Htc touch pro sin vga skjerm var noe skarpere, men den var dårlig utnyttet siden den brukte relativ kjedelig meny.

Ble veldig positivt overrassket av touch skjermene, og det var helelr ikke noe stor problem å bruke onscreen qwerty tastaturene selv om de så små ut.

Er faktisk villig til å skippe spillmulighetene for en widget telefon med wifi....

Lenke til kommentar

Hmm.. Ja jeg lurer oxo på den mobilen..

Fant dette på Mobilsiden.dk

''Rygter fortæller om den kommende Samsung M8800 Bresson, som måske har fået sit navn efter den professionelle fotograf Henri Cartier-Bresson.

Der meldes blandt andet om otte-megapixels digitalkamera, 3,2 tommer touchscreen med 16 millioner farver, GPS og Turbo 3G.''

http://www.mobilsiden.dk/?aId=6775#cmt_titles

Dette er ikke den samme mobilen som samsung Innov8 (i8510)

Er mellom denne og Lg Renoir, så får vente på noen tester av dem :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Fikk forøvrig svar fra Nokia om kommende E72 og E75, men de hadde de IKKE hørt om og de kunne ikke stå inne for hva andre skrev på ulike forum.

Vet ikke om det er et falskt rykte eller om nokia prøver å holde på sløret her...

Det som hadde vært bra med bressom, er om samsung klarte å få på plass miniusb ladeplugg og 3,5 mm hodetelefon utgang.

Ja, også støtte for flashvideoer da.

Ser at renoir også bruker den rare 240x400 oppløsningen, burde hatt vga.

Ser også endel uvante menyplasseringer, som den raden på høyre side som umiddelbart føles mer tungvindt enn f.eks samsungs widgets på venstra side.

Den mangler radio, også...

Sett denne, da?:

http://cellphones.techfresh.net/tagheuer-meridiist-released/

Kult topp-display, smart egentlig..lett å bruke som vekkerklokke da tiden er lesbar selv om telefonen ligger på nattbordet.

Og safirglass gjør den jo ripefri.

Standbytid på 28 dager er også artig, ellers ser den ikke speielt sprek ut hardwaremessig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Pen sak.

Prøver å finne ut om telefonen støtter microSDIO kort, slik at man kan stappe inn et wifi kort...men samsung har ikke skjønt spørsmålet ennå.

Lenke til kommentar

Samsung Pixon 8800 den har ikke Wi-Fi (WLAN) :thumbdown: eller har den ?

alt står her http://www.letsgo mobile.org/en/cellular/1680/samsungm8800pixon/

hvilken syns dere jeg burde kjøpe lg kc910 eller Samsung Pixon 8800 :no:

Samsung Pixon 8800 den har ikke Wi-Fi (WLAN) :thumbdown: eller har den ?

alt står her http://www.letsgo mobile.org/en/cellular/1680/samsungm8800pixon/

hvilken syns dere jeg burde kjøpe lg kc910 eller Samsung Pixon 8800 :no:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Samsung M8800 har ikke wifi nei, og heller ikke mulighet til å få det gjennom SDIO kort.

LG KC910 er sånnt sett bedre totalt sett, men jeg liker selv samsung sin bedre bortsett fra wifi mangelen som gjør den uaktuell for meg.

Lg sin kjører hverken symbian eller windows mobile, så du får ikke lagt til så mange programmer.

Det er også negativt med LG.

en samsung M8800 med wifi hadde vært den perfekte mobil for meg, men når man ikke får det så gikk jeg selv for samsung i8510 innov8.

Litt større enn jeg egentlig ønsket, men den er velutstyrt og har det jeg ser etetr ihvertfall.

Og så har den veldig lav SAR verdi for de som ser etter slike ting.

Lenke til kommentar

samsung i8510 innov8 er bra men den som mangler med den er touchscren og den er stor.

derfor vil jeg ikke ha den men jeg går får Samsung Pixon :dribble:

vet noen når samsung pixon kommer til norge ? og hva prisen kommer til å koste. :hm:

Endret av Ceza91
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Stor ja, men god hardware.

Heller stor telefom med wifi og lav sar enn liten telefon uten wifi og høy sar.

M8800 kommer vel ut 1. elelr 2. kvartal 2009 så vidt jeg har lest.

Samsung vil nok pushe omnia og innov8 så lenge de kan før de lanserer pixon.

Lenke til kommentar

ÅÅÅ Serriøst jeg som trodde den skulle komme i november :(

jeg skal spøre når den kommer og om jeg kan forbestille den vis den kommer før mars, eller så tar jeg bare Samsung i900 Omnia den kommer værfall om 1 mnd

Idag var jeg hos telebutikken og spørte om den hadde wifi de sa ja

og den skulle komme november

Endret av Ceza91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...