AiKi Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Sukk. Julen har bare blitt en diger kapitalistisk orgie. Jeg liker faktisk å få gaver, men synes det er unødvendig å bruke så voldsomt mye penger, og kjøpe til alt av venner og slekt. Selv er jeg veldig heldig, og har venner som liker gavekjøp omtrent like lite som meg. Familie og slekt er såpass liten (de jeg har jevnlig kontakt med), at jeg slipper unna det verste styret. Tantefamilie har aldri vært så ivrig på gaver at man må jobbe livet av seg, og det eneste blir da å gi de jeg føler for gaver, noe som antagelig blir kjæresten, og noen venner som jeg synes fortjener litt, evt. om jeg kommer på noe "perfekt" å kjøpe. Til jul de tre siste årene har jeg sagt at jeg ønsker meg sokker. Det er snart tid for påfyll. (Evt. ber jeg om finansiell støtte til noe jeg har hatt lyst til å kjøpe meg, så det gjøres enkelt og greit.) Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Liker jul jeg. Har ingen venner, så det blir bare et fåtall presanger til umiddelbar familie jeg må kjøpe. Digg mat, hyggelig stemning og null forpliktelser utover de ytterst få presangene i to uker. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jeg hater jul! Hva er vitsen... Folk kjøper jo gaver bare for å få det unnagjort! Jeg har virkelig lyst til å droppe jula. Blir bare deprimert, og da er det ikke noe morsomt å være med familien. Har lyst til å feire jula helt alene, i telt, på iskalde fjellet. DET hadde vært koselig det. Det skal jeg gjøre! Lenke til kommentar
llainen Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 kor sært:P blir lei me av å lese ditte her... jula er den koseligste å beste tida i året!! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Liker jul jeg. Har ingen venner, så det blir bare et fåtall presanger til umiddelbar familie jeg må kjøpe. Digg mat, hyggelig stemning og null forpliktelser utover de ytterst få presangene i to uker. Amen. Ingenting er så vondt at det ikke er godt for noe . Gaver er noe tull, føler ikke at jeg må vise "hvor mye jeg bryr" meg om en annen person en dag i året hvor du er pålagt av moralsk lov å gjøre det. Hadde jeg villet vise at jeg bryr meg i form av en gave hadde jeg gjort det overraskende og uventet. Ikke gjort det ifølge det en "skal". Ender som regel opp med noe hastekjøp til familien som egentlig ikke trenger noe. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Reis sydover til varmere vær, det virker for meg. Eller du kan si at du har konvertert til Islam og ikke feirer jul mer. Jula er en fin ting, men jeg rekker aldri å komme helt over den forrige før den er på døra igjen. Kunne vi ikke for eksempel bare hatt jul hvert tredje år? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Tror jeg tenker i samme bane som andre her. Hver jul bærer det til utlandet, hvor jeg stort sett stresses, mister en del nattesøvn og blir foran en datamaskin fordi jeg ikke kan språket der nede, de kan ikke engelsk, og jeg kan dermed ikke bli sosial med andre utover familien. I år blir vel jeg hjemme og jobber, mens de andre drar nedover. For meg virker det helt greit, jeg får sove,slappe av, nyte "alene" tid,, og 1. eller 2. juledag får jeg besøk, og litt senere er salget begynt. For min del virker det mye bedre, her hjemme er jeg ikke bundet geografisk i hvert fall. Foreldrene forstod godt at jeg ville prøve, for de vet hvor mye jeg kjeder meg der vi er. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Er litt så om så med Julen, nå i det siste er det hvertfall maten jeg ser mest fram til og slikt har det vel vært de siste 3-4 årene. Liker faktis å kjøpe gaver til folk uansett om jeg får noe tilbake eller ikke, eneste som er vanskelig er vel å finne noe spesielt å kjøpe :/ Men for min del så er vel Julen blitt litt mindre betyningsfull enn da jeg var 12 år og kunne ikke vente med å rive opp alle gavene under treet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå