Ronny#1 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Hei. Holder på å mekke sammen en pc til stua, og nå lurer jeg på hvilket tv-kort som er bra/best... Har Canal-Digital HD-tuner og vil gjerne ta opp programmer osv... Må signalet gå gjennom pc før det kommer til tv eller? Noen som kan gi en rask innføring eller link til emnet? Mvh Kokidoiten Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Ser tråden ikke er av de ferskeste, så derfor lurer jeg på om du har funnet en løsning på dette? Jeg har planer om å ha en htpc stående mellom canal digital-tuneren og tv'n i stua. Jeg lurer egentlig på om jeg bare trenger et skjemkort med hdmi-inn fra boksen og ut igjen til tv'n? Lyden skal jeg sende fra htpc'n og til pc-anlegget. Hvis kanalboksen skal ta seg av kanaler og alt slik så trenger jeg vel ikke tv-kort eller noe slikt (ser jeg for meg..). Lenke til kommentar
deo4711 Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Ser tråden ikke er av de ferskeste, så derfor lurer jeg på om du har funnet en løsning på dette? Jeg har planer om å ha en htpc stående mellom canal digital-tuneren og tv'n i stua. Jeg lurer egentlig på om jeg bare trenger et skjemkort med hdmi-inn fra boksen og ut igjen til tv'n? Lyden skal jeg sende fra htpc'n og til pc-anlegget. Hvis kanalboksen skal ta seg av kanaler og alt slik så trenger jeg vel ikke tv-kort eller noe slikt (ser jeg for meg..). Du har nok helt rett i at du ikke trenger skjermkort siden du ønsker å sette HTPC'n mellom CD sin tuner og TV'n. Men skjermkort som tar HDMI inn tror jeg du skal lete lenge etter. Jeg antar at du ønsker å benytte deg av opptaksmulighetene som en HTPC gir deg. Men det er dessverre slik at HDMI-signalene er kodet slik at det ikke skal være mulig å ta opp direkte HD-sendinger. I tillegg kreves det ganske mye kraft for å ta i mot et HD-signal og pakke dette sammen til f.eks et AVI er H.264 format for lagring på disken. Men jeg kan ta feil så del gjerne dine erfaringer med oss DolKbg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå