Gå til innhold

Har skadet ryggen!

erikb

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er korrekt sted å poste dette, men jeg prøver:

Jeg har alltid hatt litt problemer med nedre del av ryggen, og fått vondt i perioder. Jeg driver for tiden med 5x5 som har masse knebøy. Teknikken min var ikke god i starten, og derfor skadet jeg ryggen kraftig. Det ble bra igjen i løpet av et par dager.

På fredag skjedde det igjen. Det var ikke mer enn en rep med dårlig teknikk som skulle til, jeg kjente noe 'strakk' seg da jeg kom opp på andre sett. Smerten kom i kun på venstre side, helt nede i korsryggen. Jeg kjente smertestråling nedover venstre bein. Hele den dagen slet jeg med å gå, ligge og sitte normalt, helt ufattelig vondt. I dag er det derimot mye bedre, men jeg kjenner det fortsatt.

Har tenkt til å gå til legen til uka, men jeg tenkte jeg skulle spørre litt her først. Noen som har hatt samme problem? Jeg håper at det bare er en muskelstrekk eller en klemt nerve, og ikke noe mer alvorlig. Tips framover? (Avstå fra trening en uke for eksempel).

edit: Jeg er ganske øm og litt hoven på venstre side nå. Kan også legge til at forrige gang dette skjedde kom ikke smerten før jeg var hjemme fra trening.

Endret av erikb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kutt ut knebøy, mark, good mornings etc inntil videre. Ville fokusert på lett trening med fokus på teknikk når du begynner å føle deg bedre igjen. Ville kjørt øvelser som planken, sideplanken og diagonalløft for å styrke musklene i magen og ryggen. Ligg unna sit-ups og rygg-ups. Om du får problemer med vannlatinga, mister følelse i et ben eller kraft i et ben må du komme deg til legevakt.

Lenke til kommentar
Kutt ut knebøy, mark, good mornings etc inntil videre. Ville fokusert på lett trening med fokus på teknikk når du begynner å føle deg bedre igjen. Ville kjørt øvelser som planken, sideplanken og diagonalløft for å styrke musklene i magen og ryggen. Ligg unna sit-ups og rygg-ups. Om du får problemer med vannlatinga, mister følelse i et ben eller kraft i et ben må du komme deg til legevakt.

Takk! Tenkte på noe i den duren ja. Har ikke kjent noen av symptomene du beskrev, så jeg håper det ikke er noe alvorlig...

En kraftig skade leges ikke på 2 dager...

Nettop, man skulle ikke tro det :)

Lenke til kommentar
Hva mener du nå? Greier ikke å se om du er sarkastisk.

Ingen sarkasme, helt enig med deg! Har hørt om alvorlige ryggskader som tar flere uker, kanskje måneder før de blir bra igjen. Jeg kjenner nesten ingen ting i dag, noe jeg er fornøyd med :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bare en liten update:

Har vært hos legen, og han mente at det ikke var noe å bry seg om. Han var litt skeptisk til smertestrålingen, men siden jeg ikke hadde noen problemer med beveglighet og styrke i beina (samt vannlating!?), var det ikke noe problem.

Uansett, tilbake i full trening for lenge siden. Har lært meg knebøy på nytt med bedre teknikk, men jeg tar det fortsatt meget rolig der. Vil ikke risikere nok en skade.

Lenke til kommentar

bra jobba. bare å komme seg til legen med en gang man opplever noe slikt. trener selv knebøy 3 ganger i uka og er redd for at noe slikt kan skje. lurer på om jeg ikke skal booke en kiropraktortime bare for å sjekke hvordan det ligger an med min stakkars rygg som bærer mye for tiden :p

Lenke til kommentar

Opplever faktisk noe i samma gata som deg. Men, det hele te meg kom nok fra markløft. Har til tider vanvittig vond bak venstre lår. Har hatt det slik noen uker nå, noen dager værre enn andre. Igår hadde jeg skikkelig bad day, strålte i hele foten og hadde vond opp til korsryggen. Trodde det hele var en strekk, men kjenner det heller mer når jeg sitter enn når jeg beveger meg, så vet ikke helt hva dette er.

Lenke til kommentar

Idag hadde jeg min første treningsdag etter en treningsfri uke. I forrige uke kjente jeg lite av det, bare en gang på onsdag prøvde jeg og jogge litt, da ble det vondt. Lot være å trene bein og korsryggen idag, bare for å se hvordan det gikk. Men nå, når jeg skriver, har jeg fortsatt smerter bak lår. Det kommer som rier og kjenner ikke så mye når jeg trener, men mer i etterkant. Det er vel ca 1 måned siden dette startet. Noen som vet hva dette kan være?

Endret av Anthila
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...