Skinney Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hellu! Da har jeg endelig mottatt min flotte MSI Wind og Netcom Mobilt Bredbånd. Jeg har fått modemet til Netcom til å fungere og jeg kommer meg på nett... i terminal... Jeg kjører wvdial i terminal, som kobler seg til nett gjennom Netcoms 3G-modem (Huawei E220 hvis jeg ikke tar helt feil), også kjøres et script som legger inn dns-info i /etc/resolv.conf. Også kan jeg bruke internett i den terminalen. Hvis jeg f.eks. åpner firefox fra KDE-menyen har jeg ingen internett-tilgang. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette merkelige problemet? Endret 21. september 2008 av Skinney Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 /etc/resolv.conf er jo system wide. Er du sikker på at den blir oppdatert? Hvis ikke kan du jo bare legge in adressen til opendns, så skal det fungere uansett. Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 /etc/resolv.conf er jo system wide. Er du sikker på at den blir oppdatert? Hvis ikke kan du jo bare legge in adressen til opendns, så skal det fungere uansett. Er ganske så sikker ja... har ikke opendns installert på systemet (bruker Arch) Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 hmm, viser seg at det kun er root som får internett tilgang... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Fant problemet. scriptet som gjorde endringer på /etc/resolv.conf fjernet rettigheter slik at kun root kunne lese fila. Løst nå Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Fint, til info så er opendns bare en dns-tjeneste, ikke et program. Alt som skal til for å benytte opendns er derfor "echo nameserver 208.67.222.222 > /etc/resolv.conf". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå