Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mapping, Laptoper & Printer i Nett

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nettopp installert et trådløst nett (D-Link DI-714P+) med to laptop'er (en med win XP Home Edition & en med Win ME) og en stasjonær pc (med Win XP Pro).

1) Det jeg lurer på, er hvordan jeg setter pc'ene i nett slik at jeg kan mappe opp alle harddisker fra alle pc'er i windows explorer. Hva blir da enkleste løsning?

2) Jeg har også en printer som jeg gjerne vil koble til den stasjonære (av praktiske grunner) med usb-kabel, printeren (Canon S750) har støtte for usb. Kan jeg da, med ovennevnte nettverksløsning, bruke denne printeren fra alle pc'er i nettet? Eller jeg koble printeren til router med vanlig printerkabel?

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Jeg har nettopp installert et trådløst nett (D-Link DI-714P+) med to laptop'er (en med win XP Home Edition & en med Win ME) og en stasjonær pc (med Win XP Pro).

1) Det jeg lurer på, er hvordan jeg setter pc'ene i nett slik at jeg kan mappe opp alle harddisker fra alle pc'er i windows explorer. Hva blir da enkleste løsning?

Det går greit. det er bare å dele ut kataloger, sett riktige rettigheter på de og så kan du mappe opp nettverkskatalogene på hver enkelt PC i utforskern: verktøy -> koble til nettverksstasjon

2) Jeg har også en printer som jeg gjerne vil koble til den stasjonære (av praktiske grunner) med usb-kabel, printeren (Canon S750) har støtte for usb. Kan jeg da, med ovennevnte nettverksløsning, bruke denne printeren fra alle pc'er i nettet? Eller jeg koble printeren til router med vanlig printerkabel?

Det er bare å høyreklikke på printern, egenskaper og delings arket. når du skal koble til, så velger du nettverksprinter, taster inn adressen til printern og så er det vanlig prosedyre.

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Håper du forstod.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...