runeae Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Jeg har utdannet meg til fant!! Har stort studielån, god jobb, er ny gift, men alikevell sliter jeg. Bor sentralt i Rogaland og prøver å kjøpe bolig. For ett år siden var jeg hos banken og hørte hvor mye jeg kunne låne. Fikk da et tilbud på ca 1.400.000. Nå etter at jeg er gift og renta er gått opp får jeg 1.200.000. Det holder ikke for å finne seg noe for en familie med planer om barn i nær fremtid. Ser det er vanskelig å forsørge oss begge med ca 440.000. Hun skal gå på skole og får ingen støtte til det. Nå vurderer jeg om hva som er best for oss. Kanskje si opp jobben og flytte til et annet sted. Vil ikke være så bra for min kone som har familie i nærheten. Eller bare se det ann, fortsatt leie, selv om det er lite for oss. Leia er tross alt ikke så avskrekkende, 5500. Men det begynner å tære på forholdet allerede, og vi har bare vært gift i noen måneder. Noen som har det på samme viset eller har løst sine floker. Endret 17. februar 2011 av runeae Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg kjenner med igjen. Da jeg gifta meg med ei jente fra utlandet hadde jeg nettopp begynt i ny jobb. Jeg tjente da 220 000 kr. Det betydde en utbetaling på ca kr 13 000,- Hun kunne ikke språket og måtte begynne på norskurs, vi måtte faktisk bo hos mamma og pappa i nesten ett år. Så leide vi oss en liten hybel hvor vi betalte kr 5000,- hver mnd. Hybelen var ca 35 kvm. Etter alt av utgifter var betalt satt jeg igjen med 5-6000 kr. Hun kunne ikke jobbe da hun ikke var ferdig med norskurset. Dette var selvfølgelig vanskelig for oss og tærte på forholdet, men vi var innstilte på at dette skulle vi klare. Etterhvert fikk hun en deltidsjobb i en barnehage, selv om hun har universitetsutdanning. Jeg fikk høyere lønn, men likevel godt under 300 000,- Vi bodde i hybelen i nesten 1 1/2 år. Jeg fikk da overtalt banken til å gi meg et fullfinansiert boliglån på 1,6 mill slik at jeg fikk kjøpt meg en 3-roms leilighet. Nå har jeg også kjøpt meg helt ny bil til over 300 000,- Hun har lært seg norsk og byttet jobb til en som er bedre betalt, jeg har steget i gradene og tjener bra idag. Vi klarer oss. Det jeg vil si til deg er at dere må ha tålmodighet og stole på hverandre. Vær innstilt på at det kan bli litt hardt i starten, men dere vil til slutt få deres belønning. IKKE GI OPP!!! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Tror mye tenners gnissel kan unngås hvis man kvitter seg med den klassiske norske innstillingen at man må eie sin egen bolig. Prisene har blitt mer internasjonale i det siste. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er typisk Norsk å måtte eie. Ja jo det er så flott osv. men realiteten er at dere ikke har råd til det akkurat nå. Det er ingen skam i å leie. Dersom leiligheten er for liten for barn, ja, så må dere vente(dessverre) med barn. Nå vet eg jo ikke hvor du bor men dersom du absolutt må eie så pleier det å være fint mulig å få et relativt greit hus til rundt en mill om man bor litt utenfor sentrum og litt utenfor alfavei. Når bor eg på et lite sted men her kan man fint få et hus til ca 1 mill. Hvertfall nå som prisene er på vei ned. Det er jo naturligvis ikke nytt, men man får hva man har råd til. Lenke til kommentar
Miss_Pepsi Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Når man ikke har bolig fra før og bestemmer seg for å studere, kan det bli vanskelig.. Men når hun og får en inntekt har dere jo kjempebra muligheter for å kjøpe noe seinere.. Eller så må hun eventuellt vente med utdannelsen til dere har fått til gode rutiner med et eventuellt huslån. Kanskje hun må jobbe nnoe ekstra i helger eller på ettermiddager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå