Gå til innhold

Musikk: Forbedringspotensiale til melodi

Anbefalte innlegg

Heisann alle.

Jeg driver å lager en ny melodi, men før jeg legger den ut på urørt-profilen min, vil jeg vite hva som kan forbedres ytterligere. Er rett og slett ikke fornøyd med den, og synes noe manger men klarer ikke å sette fingeren på det. Kan noen hjelpe?

Her er melodien, i m4a format, så den virker i iTunes, Quicktime eller VLC. Vet ikke om den virker i mediaplayer da jeg bruker Mac.

Melodi: http://www.box.net/shared/2rs169xj2x

Takk :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei!

Jeg synes den var for rotete, for mye toner pluss at du burde ha mer rytme i melodien ettersom resten av sangen er veldig rytmepreget. (melodien er for mye 4. og 8.deler. mer klang kanskje legge på noe delay`? for meg høres det også ut som at du blander dur og moll på en litt merkelig måte..

Ellers et godt utgangspunkt.

-Boneraw

Endret av boneraw
Lenke til kommentar

Hehe, jeg skjønner. vanskelig å forklare hvis ikke man har noen musikalsk kunnskap. Men forskjellen er at du blander dur og moll ters, det vil si to toner som kan virke dissonerende med hverandre ved samtidig bruk, og det kan skape en disharmoni ved veksling av dur og moll i samme akkord i en sang.

(eks. C, D, F=dur , C Dess, F=moll. hvis du har ett piano i nærheten)

Delay er en effekt som gjør at det du sier gjentas, veldig kort fortalt. Hvilket program bruker du til innspilling?

Lenke til kommentar

jeg lager alt med Garageband 06. Har ikke giddet å ta meg råd til noe mer da jeg enda er på amatørstadiet. Men det fungerer stort sett veldig bra. Dette er en av de få melodiene jeg har laget selv helt fra starten av, og jeg vil jo at den skal bli så bra som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...