Ronny#1 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hei. Skal kjøpe nytt hk, men skjønner ikke dette her: "The Intel® X48 Express Chipset is the latest chipset designed to support the next generation 45nm CPU in high-end desktop and workstation platform; and up to 8GB of dual-channel DDR3 1066/800 MHz or DDR2 800/667 MHz memory architecture. It also supports 1600/1333/1066/800 FSB (Front Side Bus), fully dual PCI Express x16 graphics and multi-core CPU`s" Betyr dette at begge typer (DDR2/DDR3) kan brukes på samme kortet? Kan jeg bruke OCZ DDR2 8500-minne på dette kortet? Er dette et solid og stødig kort, eller er det noen kjente problemer med dette? Mvh Kokidoiten Endret 21. september 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 At det er hva du kan bruke på hovedkortet tror jeg IKKE at det betyr. Er vell heller mer en indikasjon på hva BRIKKESETTET støtter, om hovedkort leverandøren har valgt å bygge det inn er noe helt annet. Ergo så ligger støtten i X48 brikkesettet, men trenger IKKE å finnes i HK'et. Om du kan bruke minnebrikkene så er det fristende for meg å svare ja til DDR2'n men jeg har ikke erfaring med ASUS sine kort. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Hei. Selvfølgelig, du har helt rett DDR2 på dette kortet ja. Noen som vet noe om dette da: Kan jeg bruke OCZ Reaper DDR2 8500-minne på dette kortet? Er dette et solid og stødig kort, eller er det noen kjente problemer med dette? Mvh Kokidoiten Endret 21. september 2008 av Kokidoiten Lenke til kommentar
Chrsol Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Heisan Kun DDR2 minne på dette kortet. Reaper går bra. Bruker 4 GB 6400 på 800MHz 3-4-4-15 2,3V, MCH 1,49V. Dette kan sikkert trimmes videre, men har ikke giddet. Også god erfaring med OCZ Sli Memory 1066MHz. Har kjørt disse stabilt på 1200MHz. Uten egen erfaring, vil jeg likevel anta at Reaper 8500MHz minne vil fungere godt, både 2GB og 4GB. Jeg kan trygt anbefale dette kortet. Jeg vet at med endel prøving kan du få rimelig mye ut av det. Grei nok lyd på FX lydkortet som følger med, men et eksternt lydkort som XFi e.l er vesentlig bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå