Gå til innhold

Trådløst Nett - Oppmapping av Disker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har nettopp installert et trådløst nett (D-Link DI-714P+) med to laptop'er (en med win XP Home Edition & en med Win ME) og en stasjonær pc (med Win XP Pro).

1) Det jeg lurer på, er hvordan jeg setter pc'ene i nett slik at jeg kan mappe opp alle harddisker fra alle pc'er i windows explorer. Hva blir da enkleste løsning?

2) Jeg har også en printer som jeg gjerne vil koble til den stasjonære (av praktiske grunner) med usb-kabel, printeren (Canon S750) har støtte for usb. Kan jeg da, med ovennevnte nettverksløsning, bruke denne printeren fra alle pc'er i nettet? Eller jeg koble printeren til router med vanlig printerkabel?

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alt dette koblet opp mot nettet???

har du fått alle pcene til å surfe samtidig med den trådløse løsningen???

i så fall må du ha en router (mulig det er en inni d-link DI-714p)eller innebygget i modemet ditt

hvis du leser denne guiden får du et lite innblikk i hva som må gjøres...

http://www.hardware.no/guider/nettverk/

Hvis du har noen spess spm om instillinger kan du sende en mail... :) husk at det kan være viktig å bruke kryptering, :)

ang. priterne kan du velge at du skal "dele printerene" dine i windows og velge i

kontrolpanel - printere - egnskaper (på den printeren du vil dele)

og der skal det være en side hvor det står deling., og da er det bare for andre å dobbeltklikk på printeren din og instalere over nettverket..

MVH

Smal

ps har du engels eller norsk windows???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...