el_cash Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Heisann! Jeg har nettopp installert et trådløst nett (D-Link DI-714P+) med to laptop'er (en med win XP Home Edition & en med Win ME) og en stasjonær pc (med Win XP Pro). 1) Det jeg lurer på, er hvordan jeg setter pc'ene i nett slik at jeg kan mappe opp alle harddisker fra alle pc'er i windows explorer. Hva blir da enkleste løsning? 2) Jeg har også en printer som jeg gjerne vil koble til den stasjonære (av praktiske grunner) med usb-kabel, printeren (Canon S750) har støtte for usb. Kan jeg da, med ovennevnte nettverksløsning, bruke denne printeren fra alle pc'er i nettet? Eller må jeg koble printeren til router med vanlig printerkabel? Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
Smal Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Er alt dette koblet opp mot nettet??? har du fått alle pcene til å surfe samtidig med den trådløse løsningen??? i så fall må du ha en router (mulig det er en inni d-link DI-714p)eller innebygget i modemet ditt hvis du leser denne guiden får du et lite innblikk i hva som må gjøres... http://www.hardware.no/guider/nettverk/ Hvis du har noen spess spm om instillinger kan du sende en mail... husk at det kan være viktig å bruke kryptering, ang. priterne kan du velge at du skal "dele printerene" dine i windows og velge i kontrolpanel - printere - egnskaper (på den printeren du vil dele) og der skal det være en side hvor det står deling., og da er det bare for andre å dobbeltklikk på printeren din og instalere over nettverket.. MVH Smal ps har du engels eller norsk windows??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå