Gå til innhold

Kritikk på enkel personlig side.

Anbefalte innlegg

Har da til slutt gått til anskaffelse av domene og med det følger jo nettside. Er ikke særlig erfaren med tanke på koding og design. Det er den andre siden jeg lager fra bunn og min første som er bygd opp av div's og css på "riktig" måte (tror jeg :p).

Siden finnes her.

Det skal være en enkel side. Den har en forside og en om meg/om siden del. I tillegg skal det være en blogg der. Vet fortsatt ikke hva det skal blogges om, om det blir en mer familie og venner greie eller om jeg skal ha en litt mer teknisk blogg om ting jeg gjør og interesserer meg for på pc. Ruta til høyre er der jeg tenkte å ha en "siste fra bloggen" del som ved hjelp av rss-feed. Selve bloggen er wordpress-bassert, men har ikke ork til å begynne å lage design til den ennå, så det blir bare noe helt standard med ny header og litt sånn. Foreløpig så har fått til en sånn halvveis løsning, med zfeeder, men har ikke fått det helt sånn jeg vil ennå (er klar over at den er tom nå, det er normalt). Hvis noen har tips blir jeg bare glad.

Siste delen er en portefølje hvor jeg har tenkt til å samle forskjellige ting. Den delen vil derfor utvides senere og det er mulig jeg da bruker ruta til høyre som en undermeny.

Har tenkt til å fikse hover effekt på menyen, kanskje et annet bilde i header (trenger da forslag) og kanskje få til en footer som inneholder ting som informasjon om validering og nettleserstøtte i tillegg til copyright på innholdet. En siste ting jeg har tenkt på er å flytte siden til venstre med en margin på 100 eller så pixler, men er ikke sikker på hvordan det blir seende ut på forskjellige skjermer.

Da tror jeg det meste er sagt så er det bare å komme med innspill. :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør virkelig få farger på siden din. Å ha en grå/svart/hvit side kan funke hvis du gjør det riktig, men dette er ikke et godt eksempel på det. Og skal du ha en header som bare består av en kjedelig gradient hentet rett fra Photoshop? Prøv å få inn en spenstig bakgrunnsfarge- eller bilde.

Du bør også fikse linkene dine.

Prøv igjen, og kom tilbake med et nytt utkast :)

Edit: la også merke til at "bildet" i wrapperen din stikker utenfor. Er det meningen?

Endret av hakhag
Lenke til kommentar

Som det står i førsteposten så har jeg tenkt til å endre header (men vet ikke helt til hva ennå). Linker er normalt at ikke funker, det kommer på plass litt senere.

Farger er ikke min sterke side, og jeg tenkte at det enkleste var å gå for en enkel svart/hvit/grå kombinasjon. Er usikker på hvordan jeg kan legge inn farger på best mulig måte. Hvis du eller noen andre har noen forslag så er jeg åpen for det.

Takker for tilbakemelding. :)

edit: Hvis du tenker på den grå ruten til høyre så er det normalt at den stikker ut.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...